toiletpapir

Beskrivelse mangler
Låst
AgentP
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16. okt 2011 19:38

toiletpapir

Indlæg af AgentP » 27. okt 2011 11:07

Flere spørgsmål fra en nybagt hamsterejer :wink:

Vi har haft Perry i 5 dage nu, og han trængte meget til et rent bur :wink: Han synes åbenbart at sovehuset også kan bruges som toilet - waaardddd!! Det er da vildt så grimt sådan et lille dyr kan lugte...

Nu er det hele skiftet og vasket i vand og sæbe - og vi prøver med toiletpapir i sovehuset... Jeg har fyldt ca 1/3 op, og direkte i sovehuset - og sikke han mosler og pakker med toiletpapiret :D

Men til næste gang:
Hvor meget papir skal der i?? Er det nok med 1/3 af huset fyldt?? Og skal det direkte i sovehuset, eller skal han selv flytte det derop??


Han har sådan et bur: http://shop.petworld.dk/product/hamster ... 0.aspx#top
Og han bruger meget tid på 1.sal - har faktisk kun set ham i stueetagen den første dag vi havde ham - men han må gå derned om natten, for han henter mad i madskålen og tager det med på 1.sal.

Glæder mig til at høre fra Jer :D
KH Anne aka AgentP og hamstermor til guldhamsteren Perry :o)

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Indlæg af Thitte » 27. okt 2011 11:26

Jeg tror 1/3 af huset er fint fyldt op. Mine plejer på en eller anden måde at få det til at fylde mere  :?
Når jeg ligger papiret direkte i huset er det som om de bliver "Rasmus Modsat" og nægter at sove der, så de flytter papiret til et andet sted og bygger rede, så jeg er konsekvent begyndt at ligge det udenfor huset.
Det er forskelligt fra hammi til hammi :D Ønsker du at motivere ham, så lig det et andet sted i buret, så skal han nok selv få moslet på plads.
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

AgentP
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16. okt 2011 19:38

Indlæg af AgentP » 27. okt 2011 14:06

Tak det prøver jeg næste gang han skal have skiftet bur - og det er nok om få dage, hvis han fortsat synes det er smart at tisse i soverummet - skøre hamster :twisted:
KH Anne aka AgentP og hamstermor til guldhamsteren Perry :o)

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 27. okt 2011 14:20

Min tisser en lille smule i hendes hus men ikke meget, hvor slemt lugter det? Jeg tænker bare at det måske er lidt stressende for en ny hamster hele tiden at få nyt bur matriale, de sætter trods alt deres lugt på det for at vide om der har været fremmede mens de samler mad i naturen, det gir tryghed for dem og det fortsætter de med i fangenskab.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

AgentP
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16. okt 2011 19:38

Indlæg af AgentP » 27. okt 2011 15:10

Han har kun fået skiftet bur én gang (idag) siden han flyttede ind i lørdags.
Jeg havde købt sådan noget hamstervat til ham, som han har brugt til idag :oops: men det er røget ud nu... Og det var helt gult :shock: Det lugtede rigtig harskt..
Vi har fulgt det råd jeg fik i en anden tråd, med ikke at tage ham ud, men lade ham snuse til min hånd (han venter lige lidt med børnene) og vi snakker med ham når han er vågen ind gennem buret - han virker interesseret, for han "snuser" efter vores stemmer.
Han var dog ude i transportkassen mens jeg skiftede og vaskede buret :wink:

Lige i skrivende stund ligger han og sover i toiletpapirbunken :lol:
KH Anne aka AgentP og hamstermor til guldhamsteren Perry :o)

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 27. okt 2011 20:11

Ved ikke om de har fået det afvide men du må aldrig bruge hamstervat, det kan kvæle dem, skære blodtilførelsen fra lemmer og stoppe ders indre system.

P.S
et lille råd:
Du kan også snakke til ham når han sover, det kan han også høre og det vænner ham også til din stemme.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

AgentP
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16. okt 2011 19:38

Indlæg af AgentP » 27. okt 2011 22:13

Joy skrev:Ved ikke om de har fået det afvide men du må aldrig bruge hamstervat, det kan kvæle dem, skære blodtilførelsen fra lemmer og stoppe ders indre system.

P.S
et lille råd:
Du kan også snakke til ham når han sover, det kan han også høre og det vænner ham også til din stemme.
Jo det var fordi jeg havde læst om toiletpapir herinde, at der ikke er købt mere hamstervat - og resten er røget ud!

Han bor lige ved siden af sofaerne, så der er snakken næsten hele tiden når vi er hjemme :wink:
Men tak for tip - kom endelig med flere.
KH Anne aka AgentP og hamstermor til guldhamsteren Perry :o)

susanne Nielsen
Indlæg: 164
Tilmeldt: 2. aug 2010 21:50

Indlæg af susanne Nielsen » 28. okt 2011 08:04

Jeg bruger fleece til mine, jeg køber et stort fleecetæppe uden farve i JYSK til 12 kr. Det vasker jeg uden skyllemiddel og klipper i firkanter ca. 2 x 2 cm, alle mine hamster elsker det og de laver en sød lille rede af materialet, det ser simpelhen så sødt ud, når der stikker et lille hamster hoved ud af en fleece iglo.

Til gengæld nægter de nu at bruge toiletpapir, de små forkælende bæster, så nu er jeg nødt til altid at have fleece på lager :D

Janneha
Indlæg: 78
Tilmeldt: 24. jun 2011 04:20

Indlæg af Janneha » 30. okt 2011 19:58

Fleece er GLAS.... altså forarbejdet glas på en eller anden måde og jeg ved godt vi klæder os i det men er det smart at give til hamster nu man ved de kan finde på at supplere kosten med deres ting i buret ?

AgentP
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16. okt 2011 19:38

Indlæg af AgentP » 31. okt 2011 08:20

Janneha skrev:Fleece er GLAS.... altså forarbejdet glas på en eller anden måde og jeg ved godt vi klæder os i det men er det smart at give til hamster nu man ved de kan finde på at supplere kosten med deres ting i buret ?
Nej, fleece er ikke glas - den ægte fleece er lavet af plastik, faktisk af genbrugsflasker :wink:  hvilket måske heller ikke er optimalt??
KH Anne aka AgentP og hamstermor til guldhamsteren Perry :o)

susanne Nielsen
Indlæg: 164
Tilmeldt: 2. aug 2010 21:50

Indlæg af susanne Nielsen » 31. okt 2011 17:50

Jeg har nu ALDRIG oplevet at nogen af mine har spist det. De spiser i øvrigt heller ikke toiletpapiret, selvom det selvfølgelig kan se sådan ud, fordi massen synes mindre når det bliver krøllet sammen. Iøvrigt er det ofte affaldsstoffer, blegemidler m.v. i toiletpapir.

AgentP
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16. okt 2011 19:38

Indlæg af AgentP » 31. okt 2011 18:27

susanne Nielsen skrev:Jeg har nu ALDRIG oplevet at nogen af mine har spist det. De spiser i øvrigt heller ikke toiletpapiret, selvom det selvfølgelig kan se sådan ud, fordi massen synes mindre når det bliver krøllet sammen. Iøvrigt er det ofte affaldsstoffer, blegemidler m.v. i toiletpapir.
Tror jeg prøver fleece-løsningen når han skal have rent bur igen - måske 50/50 med toiletpapir.... For toiletpapiret "putter" ikke så godt synes jeg :wink:
KH Anne aka AgentP og hamstermor til guldhamsteren Perry :o)

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 31. okt 2011 18:31

Jeg har læst herinde at de tygger det for at gøre det blødere men de sluger det ikke.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Låst