Hamsterhjul?

Beskrivelse mangler
Låst
SNuffi

Hamsterhjul?

Indlæg af SNuffi » 24. nov 2011 18:09

Hej :)
jeg købte mit første hamster for en uge siden, der hvor jeg købte den havde de ikke noget hjul til den.
men i mit bur jeg havde fået var der et hjul med. Men mit hamster satte bare i den og brugte den som toilet, jeg troede først det var fordi det var svært at køre rundt med, så jeg købte et nyt et men den gør stadig det samme, skyldes det at den ikke har haft sådan et før eller gør de det normalt?
- Tak på forhånd. :)

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. nov 2011 10:34

Hamsterne bruger tit hjulene som toilet - du må bare vaske det lidt oftere...

Hvis det er en guldhamster, skal du være opmærksom på, at hjulet skal være mindst 20cm i diameter af hensyn til ryggen. Og hjul skal altid have fast bund (ikke tremmer).
Det kan også være grunde til at den ikke bruger det.

SNuffi

Indlæg af SNuffi » 25. nov 2011 17:31

Det er et dværghamster, og hjulet har fast bund. :)

Joy

Indlæg af Joy » 26. nov 2011 18:20

Min gamle gad slet ikke at bruge hjulet selv om det var helt perfekt til en gulhamster. Så nu har jeg prøvet med en flying saucer og min guldhamster kan ikke få nok, jeg har nu haft hende siden starten af sommerferien og falder hver aften i søvn til lyden af små hamster fødder der løber. De larmer ikke men kan godt rykke sig lidt hvis de løber til. Jeg fik min far til at lave en bund der er en milimeter større i omkreds. Sauceren har fire huller i bunden der passer med dybler så den kan limes på træbunden.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Låst