gøre guldhamster tam?

Beskrivelse mangler
Låst
Joy

Indlæg af Joy » 1. dec 2011 16:10

Først og fremmest ville jeg sige at det er det samme. Jeg har kun haft guld men tænker at de nogelunde reagere på godbidder, ordenlig behandling og snakken på samme måde.

Du skal bare snakke med hende som du jo allerede gør. Snak hver gang du er i rummet også selv om hun sover, hamstere hører også når de sover da de i naturen har fjender. Hun vil blive tammere når hun kan høre din stemme selv når hun er mest sårbar uden at du gør hende noget. Hun har jo været hos dig i nogle dage så jeg ville begynde at have kontakt med hende dette er dog kun hvis hun ikke ser stresset ud.

Læg din hånd ned på bunden af buret og kald på hende, ( kun når hun er vågen ) læg evt en godbid midt på hånden. Brug en uges tid på at vende hende til din lugt. Når hun begynder at blive tryg kan du lige så stille løfte din hånd hvis hun vil ned ligger du hånden på bunden igen.  Efter en tid ved hun at det er hende der bestemmer hvor længe hun er oppe, og som du sikkert har oplevet med dværgene lære du hurtigt at læse hende når hun er tæmmet så du ved hvornår hun vil ned efter hun er ude af buret.  Fortsæt til du kan have hende oppe og byg vidre på jeres forhold med en masse sjov.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

sandi

Indlæg af sandi » 13. jan 2012 10:02

Godt svar JOY, jeg vil også sige lige nøjagtigt det samme!!!................. giv den tid, det er det der skal være, og MASSER af tålmodighed!!!! Og ja, det ER rigtigt, man kan godt 'læse' en hver Hamster, fordi de har deres egne lille personlighed, hver for én som findes, ligesom os mennesker!! Det ER trods alt det er godt ik os??!!Det er det som er bedste med enhver!
MVH
sandi : all good things comes to those who wait....

Låst