2 hamstere

Beskrivelse mangler
Låst
Joy

2 hamstere

Indlæg af Joy » 24. jan 2012 08:05

Jeg skal her i vinterferien passe min venindes guldhamster. Men jeg er lidt i tvivl om hun skal stå i samme rum som min guldhamster Joy eller om hun skal være i et andet rum. Og hvis de skal være i samme rum skal burene være op imod hinanden eller langt fra hinande.

På forhånd tak for hjælpen. :ost:
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 24. jan 2012 17:03

Jeg ved at der er mange forskellige meninger om, hvorvidt guldhamstere kan være i samme værelse. Mange opdrættere har burrene på samme reol, så det kan sikkert godt lade sig gøre.

Min egen erfaring er, at hamsteren bliver urolig hvis den kan lugte en anden hamster, men mine 3 har også altid været i forskellige rum, så det er formentlig derfor at deres adfærd ændre sig, hvis de befinder sig i nærheden af hinanden.

Så jeg tror at det handler om hvorvidt de er vant til dette eller ej.

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 24. jan 2012 22:11

Jeg oplevede at min han der ellers ALDRIG ville bide mig, bed mig da han kunne lugte min hun da hun første gang kom ind i mit værelse. Jeg tror at dette skete fordi han ikke havde lugtet eller set en anden hamster i et halvt år og derfor ikke forstod hvad der skete. Og så kunne det også være fordi han lige skulle se hende og venne sig til hende fordi første gang de snuste til hinanden i løbegården (som var delt op i to så de ikke kunne gå ind til hinanden) blev de meget tryggere. Der skal du bare ikke gøre... Jeg tror også at det kan lade sig gøre, men de skal lige venne sig til det hvis hun ikke har set en hamster i lang tid. Så du skal bare være forsigtig så går det nok :wink:

Og så self. Held og lykke!
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 24. jan 2012 22:12

Mine er dværge men tror det er det samme :wink:
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Joy

Indlæg af Joy » 24. jan 2012 22:47

Jeg er nemlig bare i tvivl om det bliver for stor en omvæltning for dem lige pludselig at være sammen i en uge for så at skilles igen. Joy (min) er 9 måneder, og frøken Mallie (min venindes) blev hentet den 30 december så vidt jeg husker, men det kan Lykke måske huske.

Tak for alle jeres meninger.
Senest rettet af Joy 25. jan 2012 11:38, rettet i alt 1 gang.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. jan 2012 10:26

Om der er flere hamstere i samme rum påvirker hamsterne forskelligt.

Nogle gange går hanner helt amok (vil ud af buret), når de kan lugte en hun (i brunst). Nogle hamstere bliver stressede af at høre andre hamstere. Og omvendt havde jeg en hun, der stammede fra en dyrehandel, og den livede op, da der kom en hamster mere i rummet!

Nogle gange kan de stå lige ved siden af hinanden - andre gange i hver sin ende af rummet - og andre gange ikke i samme rum. Men det sidste synes jeg nu ikke rigtigt vi har hørt om herinde.

Se hvordan dyrene reagerer - de må ikke være skræmte i længere tid.

Ellers er det, man skal tænke på, når man får nye dyr ind, om de kan have nogle sygdomme med sig. For så skal de jo holdes adskilt fra de dyr, man har i forvejen (typisk et andet rum).

Låst