Søskende dværghamster kan pludselig ikke enes?

Beskrivelse mangler
Låst
Hansen91

Søskende dværghamster kan pludselig ikke enes?

Indlæg af Hansen91 » 9. feb 2012 16:20

Hej.
Vi har to hun dværghamstere, der er søskende. Vi købte dem i juni 2011, og der var de omkring 8 uger gamle.
Vi fik af vide, at de sagtens kunne enes og det faktisk var bedst at holde to sammen, og de ville nemt kunne enes, når de var søskende og hunner.

Der har indtil nu aldrig været noget problem med dem, og de har været rigtig glade for hinanden og de har altid været rigtige gode ved hinanden!

Men så i går begyndte det ene hamster at "skrige" meget højt, da det andet hamster nærmede sig. Jeg lagde mærke til, at det ene hamster jagter det andet rigtig meget, og "overfalder" det andet hamster, så hun ligger sig om på ryggen og skriger, mens den anden ligger sig ovenpå og evt. bider den anden?
Hun er meget våd omkring kønsdelene og halen - har lidt svært ved at se om hun er blevet bidt i halen og ved kønsdelene eller om det bare er vådt.
Jeg har holdt øje med adfærden i en dags tid, og de opholder sig i hver deres hus. Men nogle gange opsøger det hamster, der bliver "overfaldt" det andet hamster og giver sig til at skrige selvom "overfalderen" ikke røre hende. Andre gange jagter "overfalderen" simpelthen det andet hamster, der flygter omkring i buret.

Hvad skyldes denne adfærd? Slås de eller er det noget parringsleg? Det kan sommetider godt se meget voldsomt ud og vi har måttet stoppe dem op til flere gange, fordi det har set for voldsomt ud!  

Håber nogen kan hjælpe mig.

Nougat

Indlæg af Nougat » 9. feb 2012 17:21

Det sker at de pludselig ikke kan enes. Der er ikke så meget at gøre ved det. Se at få dem sat i hver sit bur hurtigst muligt! :)
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Lykke

Indlæg af Lykke » 11. feb 2012 14:42

Ja, de slås.
Det er meget almindeligt - faktisk kan de oftere ikke enes end de kan!
I naturen kan de jo bedre gå hver til sit end de kan i et bur.

I er nødt til at skille dem ad, da I ellers risikerer, at de slår hinanden ihjel  :cry:

Låst