Hjælp hjælp

Beskrivelse mangler
Låst
nynneL

Hjælp hjælp

Indlæg af nynneL » 27. feb 2012 22:55

Heej.
jeg købte mit dræg hamster for ca 5 dage siden.
da den kom hjem og ind i sit nye bur, løb den rundt og leget og hyggede sig. Men nu opfører den sig mærkeligt.
Den ligger hele tiden i sin hule og sover. og hvis man prøver at komme ind til den "væser" den af en, (det skal lige sige at jeg ikke har gjort den ondt eller tabt den eller noget)
men når jeg kalder på den kommer den ud og er ude i måske 2 min og så går den ind igen.
vil meget gerne ha noget hjælp, for er rigtig bange for den ikke har det godt.
Håber i kan hjælpe mig.

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 28. feb 2012 10:07

Hej. Tillykke med den! Nu er det kun fem dage siden du købte den er den er derfor ikke tryg ved dig. Når du sætter hånden ned til den eller rasler ved dens hule føler den du vil gøre den fortræd eller stjæle dens mad fordi den ikke er tryg ved dig endu. Når du skal vække den så kald istedet og beløn med en godbid. Og så generelt snakke til den når du er i rummet. Held og lykke med det!  :P
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 28. feb 2012 11:28

Jeg er enig med ovenstående indlæg, vil dog lige tilføje at hamstere er natteaktive dyr, og at det er helt naturligt at de sover hele dagen, den er derfor formentlig oppe om natten.

Låst