Hjul der larmer... -igen

Beskrivelse mangler
Låst
Mulisa's Hamster

Hjul der larmer... -igen

Indlæg af Mulisa's Hamster » 2. maj 2012 23:05

Vores lille agent P er MEGET glad for sit hjul. Han er blevet rigtig god til at løbe i det og han løber STÆRKT!

Først havde han et hjul til tremmerne.
Men han løber så stærkt at tremmerne larmer og hjulet næsten hopper.
Så satte vi hjulet på en holder der hørte med, men så endte holderen på bunden af buret, under strøelsen, hvor det nærmest hopper på bunden =LARM!
Så købte vi et wodent weel, men det kan kun stå (så vidt jeg kan se) og så ender vi også med at holderen ender under strøelsen og banker mod bunden når han løber.
Han stod ellers i stuen, men vi måtte sætte ham ind i kontoret og vi savner ham i stuen.
Nogen forslag?

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 3. maj 2012 06:32

Har selv både karlie wonderland og har for nylig købt et wodent wheel.

Det dårlige ved karlie wonderland hjulet, er at de tisser i det, men til gengæld synes jeg det er mere lydløst end et wodent wheel.

Og ja et wodent wheel larmer den mikro smule mere, men går til gengæld ned i spånerne. Så jeg har bare lagt et meget tyndt lag spåner der hvor hjulet står.
Ellers så prøv at give ham noget andet han også kan lave i stedet for at løbe i hjulet hele tiden.
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Lykke

Indlæg af Lykke » 3. maj 2012 07:14

Hvis wodent wheel-hjulet når gennem strøelsen ned på bunden af buret, tror jeg, der er for lidt strøelse.

Mulisa's Hamster

Indlæg af Mulisa's Hamster » 3. maj 2012 08:03

Lykke skrev:Hvis wodent wheel-hjulet når gennem strøelsen ned på bunden af buret, tror jeg, der er for lidt strøelse.
Der er ca. 5-6 cm når det står i akvariet er det for lidt?
Det går stadig igennem. Måske skal jeg finde noget andet strøelse.
----
Han er også ret voldsom. Når vores nye lille hun løber i hjulene larmer det ikke så meget.
Han løber ikke hele tiden. Han spæner også rundt i sine rør og tremmer. Jeg tror at han kan lugte hunnen, for han er ihvert fald blevet endnu mere ADHD-agtig efter vi fik hende. Hun er kun 1-2 måneder kan hun så være i løbetid?
Kan det være det han kan lugte?

Nu har vi ihvert fald sat ham ind i kontoret og her står hun også. Mon ikke han vender sig lidt til hende.
Det gode er at man snakker med dem begge når man er derinde, så kan hun også høre os og måske blive mere tam og tryg ved os.
Hun er lidt mere sart og bange end han var.

Lykke

Indlæg af Lykke » 3. maj 2012 11:15

Hunner går i brunst fra de er 4 uger gamle!

Nej, 5-6 cm ville jeg bestemt mene var rigeligt. Så meget har jeg ikke under. Men jeg plejer ikke at opleve, at hjulet ryger ned gennem strøelsen, selvom nogle løber hurtigt.

Hvilken slags strøelse bruger du?
Graver han måske i det? en del hamstere kan godt lide at grave sig ind i en hule under hjulet... så måske er der for meget strøelse  :lol:

Mulisa's Hamster

Indlæg af Mulisa's Hamster » 3. maj 2012 13:47

Nej han graver ikke så meget og vi har også prøvet med meget lidt strøelse.
Den type vi bruger er vist ret alm. træ spåner købt i de her store sække.

Lykke

Indlæg af Lykke » 3. maj 2012 15:46

tja, jeg forstår det ikke  :?

Hvilken slags bur har du?
Hvis du har tremmer i toppen, kan du prøve at stikke hjulets fod ind igennem tremmerne, så det hænger ned fra toppen i stedet.

Mulisa's Hamster

Indlæg af Mulisa's Hamster » 3. maj 2012 17:22

Det er ikke muligt at sætte den fra "loftet" men ellers kan vi måske sætte Perry over i akveriet det er måske bedre at han er der og den lille pige i det andet bur med tremmerne. Så larmer det ikke så meget ihvert fald.

LarsWS

Indlæg af LarsWS » 3. maj 2012 20:34

Jeg er blevet stor fan af Flying Saucers. De siger ingenting og er super nemme at rengøre.

Låst