Niv, udbryderkongen

Beskrivelse mangler
Låst
Faulchu

Niv, udbryderkongen

Indlæg af Faulchu » 8. jun 2012 21:54

Niv og Nap har nu fået hvert deres bur, men Niv (som har fået nyt hjem) svinger sig rundt i ribberne i buret.

De skændtes noget i nat kunne jeg høre, så er det virkelig fordi han vil "hjem" til det voldelige forhold? Eller kan det være fordi han ikke har noget hjul endnu (skulle gerne komme mandag), så han prøver at motionere på anden vis? Han niver lidt i tremmerne, så er lidt bekymret for hvad det kan føre med sig.

Jeg vil desuden flytte hjulet fra Nap's bur over så Niv kan få lov til at løbe lidt lørdag nat, bare så han ikke skal være helt foruden.

chlin

Re: Niv, udbryderkongen

Indlæg af chlin » 8. jun 2012 21:57

Faulchu skrev:Niv og Nap har nu fået hvert deres bur, men Niv (som har fået nyt hjem) svinger sig rundt i ribberne i buret.

De skændtes noget i nat kunne jeg høre, så er det virkelig fordi han vil "hjem" til det voldelige forhold? Eller kan det være fordi han ikke har noget hjul endnu (skulle gerne komme mandag), så han prøver at motionere på anden vis? Han niver lidt i tremmerne, så er lidt bekymret for hvad det kan føre med sig.
Det er meget normalt at hamstere kravler rundt i tremmerne i buret, det er beskæftigelse for dem. Mit gamle hamster gjorde det hele tiden, så tror ikke du skal være bekymret over det!
Han kan også mangle et hjul, men det kan du jo ikke gøre så meget ved lige nu - giv ham andre sjove ting at beskæftige sig med. Udnyt at han er glad for at klatre og læg fx mælkebøtter i toppen, så han skal kæmpe lidt for at få fat i det
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Faulchu

Indlæg af Faulchu » 8. jun 2012 22:01

Lyder som en knald god idé at lade ham kravle efter mælkebøtter. Det vil jeg tage til efterretning og gøre noget ved i morgen.

Tak :)

chlin

Indlæg af chlin » 8. jun 2012 22:10

Faulchu skrev:Lyder som en knald god idé at lade ham kravle efter mælkebøtter. Det vil jeg tage til efterretning og gøre noget ved i morgen.

Tak :)
Mit ene guldhamster Lullu er også en rigtig klatretøs. Jeg måtte opgive at have hende i tremmebur, da hun bed alt for meget i tremmerne og det larmer helt vildt! I stedet bor hun nu i et akvarie. Der har hun en hængebro som denne her:
http://dyrenesnetsalg.dk/gnaver-18/tilb ... -7242.html
og en hængekøje og det elsker hun (ja lige nu har hun det så ikke fordi hun venter sig og det er hun ikke helt tilfreds med at undvære)

Sådan noget som gnaverstænger der hænger, som de kan hænge fast i mens de spiser er også vældig populære, som dette:
http://dyrenesnetsalg.dk/gnaver-18/fode ... -5618.html
Eller hvad med sådan et frugtspyd som dette:
http://dyrenesnetsalg.dk/gnaver-18/fode ... -6678.html

Det er faktisk nemmest at finde underholdning til de hamstere som gerne vil klatre, der er mange muligheder.
I bunden af buret er sådan noget som køkkenruller også rigtig gode. Ja det er sådan set bare fantasien der sætter grænser.

Billede

Faulchu

Indlæg af Faulchu » 8. jun 2012 22:17

Jeg takker for de mange forslag, vil helt klart investere i nogle gnaverstænger i første omgang, og så må vi se om han vil have noget legetøj når lønningsdagen falder næste gang.

Tak igen, stor hjælp!

chlin

Indlæg af chlin » 8. jun 2012 22:18

Faulchu skrev:Jeg takker for de mange forslag, vil helt klart investere i nogle gnaverstænger i første omgang, og så må vi se om han vil have noget legetøj når lønningsdagen falder næste gang.

Tak igen, stor hjælp!
velbekom, det er kun dejligt at kunne hjælpe en der vil det bedste for sine hamstere

Billede

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 9. jun 2012 08:38

Det kan også være han kravler i tremmer kan også være fordi han ikke har noget hjul (som du selv skriver i dit indlæg), som du selv er inde på. Da min ene vinterhvide var drægtig og havde unger, tog jeg hjulet fra hende (så hun ikke tog dem med i hjulet). Hun kedede sig så meget at hun underholdte sig selv ved at kravle eundt i sine tremmer og bide i dem. Det stoppede hun med det øjeblik hun fik sit hjul igen.

En anden af mine vinterhvide kravler rundt hver aften i sine tremmer og han har to hjul, så det er nok ikke fordi han ikke har noget at aktivere sig med. Han bider heldigvis ikke i tremmerne  :D

De ideer Chin er kommet med er super, og hvis han er glad for at kravle, så lyder det som et paradis med mælkebøtter i toppen og gnaverstænger  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Faulchu

Indlæg af Faulchu » 9. jun 2012 21:27

Lige en opfølgning, Niv har fået hjulet over i hans bur for i nat, og han spæner afsted alt hvad han kan her til aften. Knap så meget kravleri, selv med de lækkerbiskener jeg har hængt op, så det var nok bare for at sondere terrænet.

Takker igen for hjælpen :)

Tarzan

Indlæg af Tarzan » 17. jun 2012 21:49

De der gnaverstænger kan de også spises af en dværghamster, eller........?

Hilsen fra en novice på området  :oops:

chlin

Indlæg af chlin » 17. jun 2012 21:58

Tarzan skrev:De der gnaverstænger kan de også spises af en dværghamster, eller........?

Hilsen fra en novice på området  :oops:
Ja det er ikke noget problem - forkæl du endelig din hamster med sådan en

Billede

Tarzan

Indlæg af Tarzan » 18. jun 2012 07:14

:D Det vil jeg gøre

Låst