kan hamster være uden for - i skur? (pga. allergi)

Beskrivelse mangler
Låst
ciller1987
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. nov 2010 18:48

kan hamster være uden for - i skur? (pga. allergi)

Indlæg af ciller1987 » 10. jul 2012 21:52

jeg står i den situation at min kæreste og jeg er flyttet sammen, og han er allergisk. ved ikke helt hvad det er, om det er mit hamster eller andet. Så lige nu prøver vi at finde ud af hvad det er han ikke kan tåle.

Jeg har et skur udenfor, der er pænt og ordentlig. og jeg har lidt tænkt på at prøve at have hamsteren der lidt for at se om det er den han er allergisk overfor. Er det overhovedet en mulighed eller er det synd? nogen andre der har haft hamster i skur mm. ?

Det skal lige siges at mit hamster går på træpiller og har toilet papir som burmateriale, så jeg synes jeg burde have elimineret en evt. støvudveksling der fra, da kæresten også er allergisk over for støvmider.
hamsterne Meeko og Ingolf  og fuglen Archimedes <3

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Indlæg af Thitte » 11. jul 2012 12:47

Jeg ville ikke turde gøre det med mine....
Ville være hundreræd for om den slap ud og rendte væk. Det er altså nemmere at finde et hamster indendøre end ude i haven.
Tror heller ikke den har godt af det temperaturmæssigt. Personligt synes jeg der er koldt udenfor om natten, og jeg ville usætte mine små pus for at skulle stå og fryse. Havde det været en opvarmet garage kunne jeg nok godt gøre det.

Kan du ikke sætte den i et rum, lukke døren og bede din kæreste holde sig derfra?
Eller evt. bede dine forældre, veninder, søskende om at passe den i nogle dage? :-)
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Indlæg af Thitte » 11. jul 2012 12:48

Eller kunne din kæreste ikke smutte til en øjen/øre/næse-læge og blive priktestet? :-)
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 11. jul 2012 13:13

Jeg ville heller ikke turde prøve det pga kulden.

Jeg er også allergisk for støv, så jeg bruger carefresh, men nogen gange når der er meget græspoln så reagere jeg alligevel på den smule støv der er fordi græspoln har svækket mit immunforsvar og jeg derfor reagere på alt det jeg kun er lidt allergisk for.

Nu ved jeg ikke om din kærste har nogen form for poln allergi og det er der han har reageret, men tænkte jeg ville nævne det som en mulighed. Jeg reagere ikke på støvet alle de andre månder i året.
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 14. jul 2012 10:24

Det er meget sjældent, man er allergisk over for hamstere (det er vist noget med hvordan dyrene fælder og har skæl). Hvis der er noget med buret, er det tit strøelsen, der er problemet.

Hamstere kan ikke tåle træk og kulde. Vi anbefaler normalt, at man ikke har dem ude, men jeg har også hørt om en som havde dem i en stald, der ikke var opvarmet.

Hvis du vælger at prøve, skal du være opmærksom på
- at den ikke får et pludseligt temperaturskift (dvs. i hvert fald ikke flytte den om vinteren)
- at den har masser af strøelse og redemateriale
- at der ikke er træk eller fugt
- at den ikke kan komme ud af buret
- at tjekke den hver dag.

En anden ting, du kunne prøve, er at have din hamster i et akvarium - der slipper færre ting ud end fra et tremmebur.

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Indlæg af Simse » 14. jul 2012 16:09

Jeg har allergi overfor støv og dyr, men overlever da med mine hamstere på værelset - og det har hjulpet en del da jeg skiftede fra spåner til hemp.
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

ciller1987
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. nov 2010 18:48

Indlæg af ciller1987 » 15. jul 2012 00:08

min kæreste er blevet priktestet, men desværre tester de ikke for hamster. Han er allergisk overfor bynke, støvmider, katte, svampesporer.. Ved bare ikke hvad jeg skal gøre mere :( er ikke så rart at se sin kæreste så syg hele tiden. Han tager konstant receptpligtig allergimedicin, men har stadig mange symptomer. Men kan bare ikke tro det er hamsteren, tænker at det måske er min lejlighed?

Lige meget hvad vil jeg ikke have mit hamster ude om vinteren, så det vil kun være her om sommeren, alt andet er synd synes jeg. Har haft ham ude en dag nu, og han virker normal, er aktiv og glad som altid osv. tjekker til ham 5-10 gange om dagen, og han kommer ud om dagen som han plejer. har givet ham en masse rede materiale og sørget for at han ikke står i noget træk mm.

har prøvet carefresh, men bruger nu som skrevet træpiller, da jeg synes de støver endnu mindre.
hamsterne Meeko og Ingolf  og fuglen Archimedes <3

ciller1987
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. nov 2010 18:48

Indlæg af ciller1987 » 15. jul 2012 00:10

han har aldrig og vil aldrig kunne komme ud, da han har et Dunabur og ikke kan nå op :)
hamsterne Meeko og Ingolf  og fuglen Archimedes <3

contraria
Indlæg: 768
Tilmeldt: 25. nov 2007 15:06

Indlæg af contraria » 15. jul 2012 09:44

ok jeg har haft massere som har gået i duna bure og har bidt sig ud i løbet af natten... så aldrig sig aldrig... selv mus kan gøre det.
de venligste hilsner amanda

Låst