Min hamster er ikke tam..

Beskrivelse mangler
Låst
UlrikkeB
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. jul 2012 13:00

Min hamster er ikke tam..

Indlæg af UlrikkeB » 25. jul 2012 16:56

Nu er det 5 dage siden jeg købte min dværghamster Amigo på 7 uger. Han er købt i en dyrehandel, så det er en hybrid. Jeg har har én hamster før, men ham købte jeg af min veninde som ikke gad ham mere. Han var også købt i en dyrehandel og var omkring 3 måneder gammel da jeg fik ham. Han blev meget hurtig så tam and and sov i min hånd.

- hvor lang tid plejer der normalt at gå før ens dværghamster sådan er blevet rigtig tam?

Jeg har været meget tålmodig, og har ikke taget den op af buret indtil videre. Givet den godbidder fra hånden osv, men den er stadig meget sky og flygter være gang jeg bare trækker vejret...
Var lykkelig ejer af Speedy Gonzales, dværghamster.

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 25. jul 2012 18:08

Har godt nok kun haft guldhamster men jeg ville tage ham forsigtigt op ( da du har hamster i forvejen vil jeg gå udfra at du ved hvordan man kan tage en hamster op :D  :D ). Jeg syntes der plejer at gå mellem et par uger og et par måneder alt efter hamsterens personlighed.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Mulisa's Hamster
Indlæg: 49
Tilmeldt: 11. feb 2012 15:23

Indlæg af Mulisa's Hamster » 25. jul 2012 19:08

Candace har vi haft i et par måneder efterhånden og hun er stadig ikke ligeså tam som vores Perry. Vi lagde stilen HELT om. Det var i 14 dage kun mig der snakkede og gav hende godbidder. Hun ville slet ikke komme til os og løb nervøs rundt når vi satte hånden ned. Hun bed og stressede rundt for at markere.
Nu er hun blevet mere rolig og kommer over når vi stikker hånden ned, men hun kravler stadig ikke helt op i hånden og bliver hurtigt stresset når vi har hende ude.
Jeg tror ikke hun nogen sinde bliver som Perry men hun bidder i hvert fald ikke mere.

Begge er iøvrigt Guldhamster.

Minismor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20. maj 2012 20:48

Indlæg af Minismor » 25. jul 2012 20:17

mit hamster  er også fra dyrehandler, og hun er blevet meget meget tam nu, købte hende i slutningen af maj, og der gik ca. 2 uger før hun blev tam. håber det lykkedes jer :cheer
//Freja.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 25. jul 2012 20:25

Vi har haft en hamster som det tog 3 månder at gøre tam. Han bed meget så til sidst tog jeg en tyk handske på, som han gnavede i. Da han opdagede at han ikke fik noget ud af at bide blev han tam.

Hvis vi har en hamster som virker nervøs og bange for os, så vænner vi den til at gå op i en bøtte hvor vi så giver godbidder i bøtten imens vi aaer den og snakker til den. Så sætter vi den ned. For hver gang det går bedre er den i bøtten i længere tid og flere gange. Så begynder vi at løfte den og aae den lidt, hvorefter den kommer i bøtten eller buret og får en godbid.
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst