Hej.
Vil høre om en dværghamster mor kan få lov til at gå sammen med sin unge som også er en hun, i samme bur ?
venlig hilsen
Marlene
2 dværghamster
-
Jeg vil ikke anbefale det!
Selvom der er nogle, der har succes med at få flere dværghamstere til at gå sammen, er der også mange, som desværre erfarer, at det ikke går. Selvom de kan være de bedste venner det ene øjeblik, så kan de vende på en tallerken i løbet af sekunder og slå hinanden ihjel.
Især hunner kan være meget territoriale, da de går i brunst hver 3.-4. dag.
Det bedste jeg kan anbefale er at I får et bur til dem hver!
Selvom der er nogle, der har succes med at få flere dværghamstere til at gå sammen, er der også mange, som desværre erfarer, at det ikke går. Selvom de kan være de bedste venner det ene øjeblik, så kan de vende på en tallerken i løbet af sekunder og slå hinanden ihjel.

Især hunner kan være meget territoriale, da de går i brunst hver 3.-4. dag.
Det bedste jeg kan anbefale er at I får et bur til dem hver!

I kan godt prøve at lade dem gå sammen og se hvad der sker. Men hold øje med dem for de kan pludselig beslutte sig for at nu vil de ikke gå sammen længere så hav et ekstra bur klar hvis det skulle ske
Nogle dværghamsterd kan gå sammen uden problemer hele livet, men langt størstedelen vil på et tidspunkt have brug for hver deres bur
Nogle dværghamsterd kan gå sammen uden problemer hele livet, men langt størstedelen vil på et tidspunkt have brug for hver deres bur