Cirkeline

Beskrivelse mangler
Låst
Helene1313

Cirkeline

Indlæg af Helene1313 » 7. okt 2012 19:45

Hejsa :)

Jeg fik endelig mine hamster i fredags og de er så dejlige :)
især Engolf (min han) som han hedder og Cirkeline (hunnen)

I fredags var Cirkeline tryk ved mig, hun bed mig ikke.
men hun er nu desværre begyndt.
det første gang jeg har hamster (dværg)..

er der nogle der har nogle gode fif til hvad jeg skal gøre?
for at få hende til at stoppe det kunne evt ikke være fordi
hun er gravid eller på vej til det at hun bliver lidt bims? :)
ellers er hun en dejlig arktiv pige. :)
og jeg holder allerede alt for meget af dem,

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 7. okt 2012 20:33

Det eneste som kan hjælpe er tålmodighed og godbidder. Det er vejen til en hamsters hjerte.

Giv hende evt. et par dages ro, også begynd at sætte hånden ned til hende med godbidder i (f.eks. solsikke kerner, jordnødder, hasselnødder osv.) og lad hende selv kravle op i hånden og snuse. Hvis hun bider så forsøg så vidt muligt at ignorere det.
Jeg har haft en vinterhvid som det tog 3 månder at gøre tam, men det lykkedes og nu er han glad for at være oppe og hygge hos mig.

Nu skriver du at det er dværge. Der findes tre forskellige arter af dværghamstere. De tre arter hedder Roborovskis, Campbells og vinterhvide. Men desværre er der arten vinterhvid og Campbells blevet krydset og dem kalder vi hybrider. I handlen bliver de solgt som Sibirske, vinterhvide eller Campbells dværghamstere. Problemet er at det ikke er racer der er blandet men arter. Det svare til at parre en tiger og en løve.

Selvom de er hybrider kan de sagtens være gode kæledyr, men bør ikke parres. Nu skriver du de går sammen. Jeg vil anbefale dig at skille dem ad  hvis du er kommet til at købe dig et par hybrider.
Hvis du gerne vil prøve at have unger kan du jo købe dig et par artrene hamstere. Nu kan jeg se du bor i Holstebro. Der bor jeg også, og jeg er opdrætter af vinterhvide dværghamstere, så hvis du engang vil have dem må du jo sige til  :D

Jeg vil også sige tillykke med dine hamstere og er glad for du har fundet frem til det her forum  :D

Der står mere om hybrider her: http://hamsterland.dk/hybrider.htm
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Helene1313

Svar :)

Indlæg af Helene1313 » 8. okt 2012 12:35

mosegaardmortensen89 skrev:Det eneste som kan hjælpe er tålmodighed og godbidder. Det er vejen til en hamsters hjerte.

Giv hende evt. et par dages ro, også begynd at sætte hånden ned til hende med godbidder i (f.eks. solsikke kerner, jordnødder, hasselnødder osv.) og lad hende selv kravle op i hånden og snuse. Hvis hun bider så forsøg så vidt muligt at ignorere det.
Jeg har haft en vinterhvid som det tog 3 månder at gøre tam, men det lykkedes og nu er han glad for at være oppe og hygge hos mig.

Nu skriver du at det er dværge. Der findes tre forskellige arter af dværghamstere. De tre arter hedder Roborovskis, Campbells og vinterhvide. Men desværre er der arten vinterhvid og Campbells blevet krydset og dem kalder vi hybrider. I handlen bliver de solgt som Sibirske, vinterhvide eller Campbells dværghamstere. Problemet er at det ikke er racer der er blandet men arter. Det svare til at parre en tiger og en løve.

Selvom de er hybrider kan de sagtens være gode kæledyr, men bør ikke parres. Nu skriver du de går sammen. Jeg vil anbefale dig at skille dem ad  hvis du er kommet til at købe dig et par hybrider.
Hvis du gerne vil prøve at have unger kan du jo købe dig et par artrene hamstere. Nu kan jeg se du bor i Holstebro. Der bor jeg også, og jeg er opdrætter af vinterhvide dværghamstere, så hvis du engang vil have dem må du jo sige til  :D

Jeg vil også sige tillykke med dine hamstere og er glad for du har fundet frem til det her forum  :D

Tusind tak fordi du gav dig tid til at svare mit indlæg!  :lol:  
det er helt bestemt noget jeg vil prøve at bruge, jeg prøvede faktisk igår med en lille stykke blomme som den syntes der var vældig spændende og
smagte dejligt! Mht til at skille dem af, uha jeg ved ikke de er så glad
for hinanden (tror) jeg de vil helst være det samme sted og lege sammen uden de skaber sig, og i mens de sover sammen. Men har bestilt et ekstra bur men nu ved jeg ikke om jeg tør og tage ham væk for hvis nu de skal
have unger at de så ikke kan huske hinanden og de så flyver i totterne
på hinanden :/ og mine små dværghamster er hybrider hehe! :)
og ja jeg bor i holstebro. hihi verden er ikke så stor når det kommer til stykket :D og jeg tror da godt jeg vil prøve en hamster med stamtavle på engang bare for sjov skyld! hehe vidste slet ikke sådan noget var på hamster! det fandte jeg faktisk først ud af da jeg så dette  her forrum med hamster syntes det rigtig fedt og ærger mig da over jeg ikke så mig lidt mere om inden jeg købte! men alligevel jeg trøster mig selv med at sige
Cirkeline og Engolf er ligeså gode hamster bare ikke ægte hehe :D

Helene1313

Svar :)

Indlæg af Helene1313 » 8. okt 2012 12:35

mosegaardmortensen89 skrev:Det eneste som kan hjælpe er tålmodighed og godbidder. Det er vejen til en hamsters hjerte.

Tusind tak fordi du gav dig tid til at svare mit indlæg!  :lol:  
det er helt bestemt noget jeg vil prøve at bruge, jeg prøvede faktisk igår med en lille stykke blomme som den syntes der var vældig spændende og
smagte dejligt! Mht til at skille dem af, uha jeg ved ikke de er så glad
for hinanden (tror) jeg de vil helst være det samme sted og lege sammen uden de skaber sig, og i mens de sover sammen. Men har bestilt et ekstra bur men nu ved jeg ikke om jeg tør og tage ham væk for hvis nu de skal
have unger at de så ikke kan huske hinanden og de så flyver i totterne
på hinanden :/ og mine små dværghamster er hybrider hehe! :)
og ja jeg bor i holstebro. hihi verden er ikke så stor når det kommer til stykket :D og jeg tror da godt jeg vil prøve en hamster med stamtavle på engang bare for sjov skyld! hehe vidste slet ikke sådan noget var på hamster! det fandte jeg faktisk først ud af da jeg så dette  her forrum med hamster syntes det rigtig fedt og ærger mig da over jeg ikke så mig lidt mere om inden jeg købte! men alligevel jeg trøster mig selv med at sige
Cirkeline og Engolf er ligeså gode hamster bare ikke ægte hehe :D

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 8. okt 2012 18:13

Det var så lidt. Det betyder  meget for mig at folk får en god start og det med hybrider ligger mig meget på sinde, fordi der er så få rene arter tilbage og jeg vil gøre alt for at der kommer flere til. Lige nu har hybrider overtaget, jeg håber det en dag ændre sig. Men det ser ikke for godt ud.

Jeg tror der vil være flest fordele for dig at skille dem ad. Jeg kan lige prøve at remse dem op som jeg kan komme i tanke om, samt ulemper.

Fordele ved at skille dem ad:
- Cirkeline vil måske være mere villig til at blive håndtam og blive din ven
- Hun bliver ikke drægtig og drægtige hunner kan blive virklige arrige især hvis de ikke er tamme, også risikere du ungerne heller ikke bliver tamme. + du vil undgå at der kommer flere hybrider ud i DK.
- Du risikere ikke at komme hjem og finde en af dem død (de kan pludselig blive uvenner og det er skidt hvis du ikke er hjemme, for de kan slås til døde).

Ulemper ved at skille dem ad:
- De går ikke sammen
- Du skal have et ekstra bur (men det er jo allerede på vej)

Det var lige sådan jeg tænkte. Men det er jo okay, hvis du tænker det anderledes  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Helene1313

Feedback :)

Indlæg af Helene1313 » 8. okt 2012 21:01

Ja det kan jeg godt se, jeg mener bestemt også at man skal støtte det!
havde jeg bare vist det uha så havde jeg købt en ægte en hehe,
og ja de er ved og overtage men jeg tror også det er prisen
en med stamtavle koster næsten 50,- mere :)
gav nemlig kun 40 kr for mine altså per stk :)

Mht til at gøre dem tamme kan jeg kun lytte til dine råd! :)
jeg regner også rigtig meget med at skille dem af når buret kommer
mest fordi jeg faktisk ikke kan lide og tage hjemme fra eller gå i seng
i frygt for de slåser så jeg ikke når og skille dem af !
men heldigvis er der ikke sket noget endnu, men det kan jo pludselig komme
håber sådan de klare 2 dage mere sammen! :)
- vil det sige hvis de går sammen hele tiden bliver hun ikke gravid? :)
og så skal Engolf ihvertefald fjernes for ungerne SKAL være tamme
:lol:

hvor jeg bare glad for så mange gode råd herinde!
mine hamster betyder mere end jeg troede og de skal have det bedste af det bedste! så meget hjælp som muligt til mig er det bedste! :D

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 9. okt 2012 08:34

Det med prisen er fordi vi følger dyrenes beskyttelse forslag til pris, og fordi hvis jeg sælger mine til 40 kr. så bliver jeg bange for om de bliver brugt til foder. Der er jo ingen som bruger 100 kr. på foder. Så ved jeg de kommer et godt sted hen  :D Derfor tør jeg ikke sige 40 kr.

Hvor dejligt at du vil skille dem ad når de nye bur kommer  :D Det tror jeg helt sikkert er den rigtige beslutning  :D

Måske jeg fik formuleret mig kringlet, hvis de går sammen så kan hun blive drægtig hver 3 uge, og det er ikke sundt for hende + det hurtigt bliver svært at komme af med unger (som alle vil være hybrider). Hvis hun ikke er tam eller bliver aggressiv når ungerne kommer så har du unger der ikke bliver tamme, for så kan du ikke komme til dem.

Hvor dejligt du vil gøre dit bedste for de får det godt. Det er bare så dejligt når folk falder for deres hamster og vil vide en masse :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Helene1313

Indlæg af Helene1313 » 9. okt 2012 09:37

Åh jeg håber for gudskelov at hvis hun er blevet befrugtet nu at jeg kan nå at gøre hende tam!
hun vræset nemlig af mig til morgen, fordi hun puttede med Engolf!
enden er hun træt ellers er hun begyndt og blive sky!
nu må min nye bur gerne snart komme så jeg kan få en normal
hamster igen :D

- til foder?!?!?!  :o
er der nogle der foder med dem! sørgeligt  :cry:

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 10. okt 2012 20:34

Jeg håber at hun bare var træt og ikke er begyndt at blive  mindre tam.

Men ja, mange af dem til 40 kr. eller endnu billigere bliver brugt som foder til f.eks. slanger.

Derfor har jeg valgt at sige 100 kr. Jeg holder for meget af mine vinterhvide til at de skal sælges som foder.
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Helene1313

Indlæg af Helene1313 » 10. okt 2012 22:59

Så har de fået skiftet bur :-)
Men nej hun var ikke bare træt hun bider stadig men nu vil jeg lade hende være hun lige begyndt og være alene i 10 min
Så nu vil jeg bare blive ved og ved at lege med hende en 5 min tid hverdag (: og håbe det virker godbidder gider hun ikke men nu har hun også fået et sandbad , gulerod og en fuld madskål nu har hun bare og blive min søde lille prinsesse igen :-(

Helene1313

Indlæg af Helene1313 » 10. okt 2012 23:01

Og hvor frygtelig de bliver brugt til det :-( men sådan er naturen jo men håber heller ikke jeg får unger , kan ikke bære det skal ske med mine :-(

Låst