Jeg har et par spørgsmål.
ja så fjollet som min kæreste var spurgte han mig idag om vi ikke skulle købe et hamsterbad mine hamster kunne bade i (min han og hun går sammen)
og egentlig er der ikke noget fjollet i det, men mit spørgsmål er
kan man få et "hamsterbad" min kæreste tror det ligesom fugle
at de elsker og plaske sig rundt men det ved jeg jo godt at de ikke kan :oops: :lol:
jeg syntes jeg har læst nogle steder at de bader i si-sand ?
og så vil jeg gerne høre virker et hamster toilet for mine hamster
laver L*** over det hele? og jeg havde læst de var et renlig dyr hmmm :roll: og sådan et så kaldt toilet skulle hjælpe og hvad skal jeg evt putte i det toilet??
Hamsterbad - hamstertoilet
-
De kan rigtig godt lide at have en sandbad. Det kan være en bøtte eller skål med chinchilla sand i (ikke alm. sand). Bare husk at sæt det på bunden så de ikke kan grave sig under sandbadet og blive mast.
Mine bruger deres sandbad som både bad og toilet, men man kan også lave to sandbad og så håbe de bruger den ene som sandbad og den anden som toilet :D
Mine bruger deres sandbad som både bad og toilet, men man kan også lave to sandbad og så håbe de bruger den ene som sandbad og den anden som toilet :D
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Vores dværge har både sandbad (med chinchillasand) og toilet med klumpende kattegrus. Freja har med tålmodighed lært dem, at toilettet er til at besørge i. Dette har hun gjort ved at samle pøllerne op og smide derind i - efter et stykke tid har de fattet pointen og begynder at tisse i kattegruset. Pøllerne ligger fortsat lidt rundt omkring, men det er ikke dem, der lugter - det er tisset. Selve toilettet kan så skiftes et par gange om ugen, og burets bundstrøelse holdes frisk og lugtfri i længere tid.
Mvh.
Frejas mor
Mvh.
Frejas mor
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere
-
Svar på toilet
Tusind tak for jeres svar !
- Maria nu hvor du bor i holstebro, kan du vel svare mig på hvor jeg får fat i det der chinchilla sand ?
og hvordan er det bedst altså hvis jeg laver et sandbad til dem som
er lille og rund og ikke dyber ind 1 cm drukner de så ?
og super smart har du så bare blandet lidt kattegrus i for at lugten fra grusset tiltrækker dem til de skal ja det du ved når man skal engang imellem at de så på den måde ved det der???
og utroligt dine hamster kan det , det tror jeg så desværre
mine hamster (cirkeline og engolf) kan
Men det skal da helt klart prøves! ikke at det gør noget de ikke lære
det men jeg er meget pefektsoinisk og jeg kan simpelhent ikke ha der
ligger lort over det hele syntes det ser så ulækkert ud og kunne de helst
samle det et sted ville det være perfekt!
- Maria nu hvor du bor i holstebro, kan du vel svare mig på hvor jeg får fat i det der chinchilla sand ?
og hvordan er det bedst altså hvis jeg laver et sandbad til dem som
er lille og rund og ikke dyber ind 1 cm drukner de så ?
og super smart har du så bare blandet lidt kattegrus i for at lugten fra grusset tiltrækker dem til de skal ja det du ved når man skal engang imellem at de så på den måde ved det der???
og utroligt dine hamster kan det , det tror jeg så desværre
mine hamster (cirkeline og engolf) kan
Men det skal da helt klart prøves! ikke at det gør noget de ikke lære
det men jeg er meget pefektsoinisk og jeg kan simpelhent ikke ha der
ligger lort over det hele syntes det ser så ulækkert ud og kunne de helst
samle det et sted ville det være perfekt!
-