Hjælp til god start...

Beskrivelse mangler
Låst
Gitte

Hjælp til god start...

Indlæg af Gitte » 15. okt 2012 08:15

Hej Alle  (ved ikke om det er rette tråd at skrive i, men nu prøver jeg)

Kom med jeres bedste råd til hvilken Dværg hamster vi skal købe..... har to drenge på 10 og 13 år som gerne vil kunne tage den op og kæle med den... er der en bestemt art der er god til det....?

Er der forskel på at have en han eller en hun...? og kan man have to der går sammen...??

Hvilken bundstrøgelse vil i anbefale, har læst at spåner ikke er så godt, og har også en dreng med astma så spåner i huset er ikke så fedt, pga. støv, og den/de skal stå på hans værelse. også gerne link til hvor vi kan købe det..

er der noget godt strøgelse der både kan bruges til dværg hamstre og marsvin, har nemlig to marsvin, så ville jo være fedt at kunne nøjes med at købe en slags..;O))

Er der nogen der kan anbefale en avler i Silkeborg området.... vil ikke have en fra dyrehandlen.

Håber på jeres hjælp så vi kan få en god start med et lille dværg hamster eller to..;O)
Kæledyr i vores familie....Marsvinene Gajol og Bailey  ;O) På udkig efter en lille tam og godhjertet dvært hamster...;O)

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 15. okt 2012 09:11

Hej.

Dejligt du sætter dig ind i det inden i køber, og det glæder mig i vil have fra en opdrætter  :D

Altså jeg vil sige at vinterhvide, det er dem der er kendt for et dejligt temperament. Det har mine i hverfald haft.

Hvis det ikke skulle være en dværghamster vil jeg sige at det ellers kunne være en guldhamster for de har også dejligt temperament.

Jeg vil sige deres temperament har meget at gøre med hvor meget de er vænnet til at være i hænder fra opdrætter.

Hos mig er der ikke en generel forskel på hanner og hunner. Jeg plejer studere mine kuld når jeg får dem og der kan man se hvem der er nysgerrig og hvem der er lidt forsigtig  :D

Jeg vil ikke anbefale at have to sammen. Ofte kommer de op og skændes på et eller andet tidspunkt. Jeg har lige nu for første gang en han og hun gående sammen, hvor det fungere godt. Men det kan lige så godt være at jeg i morgen finder dem slåsende og så må jeg skille dem. Derfor har jeg altid et ekstra bur stående.
Så jeg vil sige lad dem gå alene. det er mere sikkert.

Jeg har også astma, og jeg har fundet ud af at hvis jeg bruger boxo http://www.lux-shoppen.dk/boxo-comfort-p-756.html eller Carefresh http://www.lux-shoppen.dk/carefresh-stor-p-325.html (Det kan også fås i hvis, blå, pink eller blandet). Så har jeg ingen problemer med min astma  :D

Der er ikke nogen opdrættere i Silkeborg området af nogle arter af dværghamstere, men folk er gode til at hjælpe med at få transporteret dyr rundt i DK, så det burde også være muligt for jer.

Her er en liste over opdættere: http://hamsterland.dk/avlere.htm
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Gitte

Tak

Indlæg af Gitte » 15. okt 2012 09:45

For dit lange svar, vil kigge lidt mere og læse noget mere, så vi får den helt rigtige til vores familie...;O)) kigger også lige forbi din hjemmeside, du bor jo heller ikke så langt væk...;O)
Kæledyr i vores familie....Marsvinene Gajol og Bailey  ;O) På udkig efter en lille tam og godhjertet dvært hamster...;O)

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 15. okt 2012 10:24

Nej, det gør jeg jo ikke  :wink:

Det lyder som en god ide at kigge og læse lidt mere. Du er altid velkommen til at stille flere spørgsmål. Det er altid hyggeligt  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Gitte

Hvordan ser det ud med kuld hos dig..

Indlæg af Gitte » 15. okt 2012 10:30

jeg ved jo at når sønnike kommer hjem fra fodbold tur fredag så er han klar til at køre fredag aften efter en lille ny ven...... og kan se du har nogen skrevet op til at købe hos dig....hvor lang ventetid vil du gætte på der er før vi evt. kunne hente en hos dig..??

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 15. okt 2012 11:02

Jeg tror jeg får et kuld mandag eller tirsdag i næste uge.

Også sætter jeg min anden hun til parring i den her eller næste uge, også går der 18 dage så er der unger.

Så tror ikke der går så længe. Medmindre de driller mig og ikke bliver drægtige.

Jeg tænker at ungerne er klar til at flytte hjemmefra i november og december  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 15. okt 2012 11:06

Hvis ventetiden er lang kan i da også komme forbi og hilse på og lege med mine hamstere. Man er altid velkommen hos mig  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Gitte

Indlæg af Gitte » 15. okt 2012 12:55

Takker.. jeg vil bruge tiden til at læse lidt indtil knægten kommer hjem og så må jeg have en snak med ham om hvad han syntes... ;O))

chlin

Indlæg af chlin » 15. okt 2012 14:35

Ja jeg giver maria ret og vil også klart anbefale de vinterhvide. Jeg afventer selv at få nogen så jeg kan avle på dem også.
Lige nu kan jeg "kun" tilbyde guldhamstere men de er jo større end dværge (ca 120-150ig) men jer synes jo at de er de skønneste i verden. Hvis i skulle få lyst til at se dem så bor jeg i skjern og i er velkomne
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Simse

Indlæg af Simse » 16. okt 2012 05:17

Nu er hamstere generelt ikke et dyr man kan kæle med, men man kan sidde med dem i hænderne og lade dem rende rundt på sengen/sofaen.

Jeg vil anbefale en kinesisk hamster fra enten et af disse opdræts:
http://hamster.satomi.dk/ (Aalborg)
http://munchhamsters.weebly.com/ (KBH)

De samarbejder og sætter virkelig temperament højt. Jeg har besøgt Satomi-opdrættet og hamsterne er skønne.

Men ellers vil jeg anbefale guldhamstere, som også er rigtig gode til børn. Jeg selv har solgt til forældre med børn i alderen 2-17 år. :)
Jeg selv bor i Silkeborg og I er velkommen til at kigge forbi en dag.
Klik på billedet nedenfor for at læse om mig og mit opdræt.
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 16. okt 2012 07:53

Som du nok har fundet ud af, så har vi alle vores egen favorit art, og jeg ligger bestemt heller ikke skjul på, at jeg klart foretrækker de vinterhvide og guldhamsterne, da jeg synes de er så lette at have med at gøre. For mig er disse bare mere tiltalende end kineserne og campbells, men dette behøver jo ikke at gøre sig gældende for jer, så jeg vil anbefale jer, først at læse lidt om de forskellige arter, og derefter evt. besøge en der holder den art i har i tankerne :)

Når det kommer til at valget af opdrættere, specielt hvis i vil have en vinterhvid eller campbell, kan det være en god idé at tjekke Dansk Hamster Forenings opdrætterliste (http://hamsterland.dk/avlere.htm), da i så kan være sikker på at få en renartet hamster, i stedet for en hybrid blanding.

Som en lille side bemærkning vil jeg lige sige, at jeg godt synes man kan kæle med en hamster. Vores er rimelig rolige i hænder, og de har bestemt ikke noget imod at man stryger dem lidt ned af ryggen, men man skal selvfølgelig ae dem meget stille, da det jo er et lille dyr.

Held og lykke med hamsterjagten! :D
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Låst