Hejsa
Jeg var igår ude og hente min lille hamster fra en dyrehandel. Fik at vide den var 7-8 uger gammel, men troede ikke helt på ekspedienten da han var en del større end alle de andre hamstre?
Nå, men altså siden igår har han ligget inde i sin hule og kun kommet ud for at spise 2 gange i 2-3 minutter ad gangen.
Går ud fra det er normalt da den er helt ny.
Mit spørgsmål lyder så, da jeg lavede buret havde jeg 2 huler til ham. 1 hus købt fra ZooCity og en papkasse ting med en indgang/udgang. (Som han bruger)
Min kæreste siger så til mig "Hvis den har sovet inde i papkassen i 2 dage, er der så ikke helt fyldt med lort og tis derinde?" Og så tænkte jeg, hmm det kan da egentlig godt være Så nu ville jeg lige spørge her? Skal jeg klippe bunden ud? Så han ligger på carefresh i stedet for papbund?
Og hvornår skal jeg gøre det? Kan jo ikke jage ham ud af hulen, men han kommer heller ikke ud ad sig selv overhovedet.
Papkasse hule.
Min Hannibal vil hellere dø end stå op midt på dagen, og end ikke godbidder kan få ham til at stikke så meget som en pote ud. Og da jeg fik ham (4 mdr. gammel) stod han op kl 2 om natten og gik i seng kl. 4. Sådan er Hannibal. Når han stresser, sover han konstant. Måske det kan være det samme? Jeg var helt vildt frustreret og tænkte der var noget galt med ham, men nu står han op kl. 20.
Hvad angår min anden hamster, Futte, så har jeg fundet ud af, at han først står op, når jeg er gået i seng. Og jeg læste et eller andet sted herinde i en tråd, at hamstere kan få ondt i øjnene af lys. Og det virker faktisk, som om det passer på Futte. Hvis jeg kommer sent hjem, er der jo mørkt i lejligheden, og så er han oppe, når jeg så går ind og tænder lys, så går der 1-2 min., så skrider han ind i sit hus.
Måske det har været lidt stresset for din hamster at skifte hjem eller måske kan det være lyset. Men det kan jo være at godbidder kan lokke den ud. Det er i hvert fald værd at forsøge. Og måske dæmpe lyset.
Håber, alt kommer til at flaske sig for dig og din lille nye ven. :D
Hvad angår min anden hamster, Futte, så har jeg fundet ud af, at han først står op, når jeg er gået i seng. Og jeg læste et eller andet sted herinde i en tråd, at hamstere kan få ondt i øjnene af lys. Og det virker faktisk, som om det passer på Futte. Hvis jeg kommer sent hjem, er der jo mørkt i lejligheden, og så er han oppe, når jeg så går ind og tænder lys, så går der 1-2 min., så skrider han ind i sit hus.
Måske det har været lidt stresset for din hamster at skifte hjem eller måske kan det være lyset. Men det kan jo være at godbidder kan lokke den ud. Det er i hvert fald værd at forsøge. Og måske dæmpe lyset.
Håber, alt kommer til at flaske sig for dig og din lille nye ven. :D