I Kolding hersker kampen mod hybrider - på ny

Beskrivelse mangler
Alphas

I Kolding hersker kampen mod hybrider - på ny

Indlæg af Alphas » 22. nov 2012 09:58

Halløjsa, alle i dejlige mennesker!

Jeg var nede ved den lokale dyrhandler, for at købe en ny madskål til mine totter herhjemme - jeg er ikke så glad for plastik, og ville have noget i keramik.

Jeg befandt mig i butikken i omkring et kvarter, og hørte ualmindeligt mange, underlige, sætninger.
En kvinde i 30'erne, vil jeg tro, stod og bildte sit barn (og sig selv) ind, at "sibiriske dværghamstre" er den bedste race (!!!) man kan få.

Derudover var der en mand, der ville købe to hanner til at gå i samme bur - og her kunne jeg altså ikke holde min mund. Jeg bad ham overveje sit køb, og gå ind og tjekke Hamsterland.dk, da jeg tydeligt kunne høre og se på ham, at han ikke havde sat sig ind i, hvad det vil sige at eje en hamster.

Disse ting forfulgte mig i nogle timer, hvorefter jeg satte mig hjem til computeren, printede et billede, og smuttede ned til dyrhandlen igen.

Ejerne af butikken gav mig lov til at hænge det op 3 forskellige steder i butikken, selvom det er mod deres egen markedsføring - da de jo netop sælger hybrider.

Jeg tager i dag på til Kolding Storcenter, og vil forsøge mig med de her billeder og budskaber i Petworld og Tufra også.

Hvad synes i om dette?

Billede
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 22. nov 2012 10:12

Fin flyver :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Luna

Indlæg af Luna » 22. nov 2012 10:19

Super godt initiativ!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 22. nov 2012 10:38

Rigtig fedt initiativ  :thumb:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Alphas

Indlæg af Alphas » 22. nov 2012 10:59

Mange tak for svarene. :)

Billede

Freja

Indlæg af Freja » 22. nov 2012 11:13

Godt gået - og imponerende, at dyrehandleren lader dig sætte det op!

Jeg håber virkelig, vi snart kan forsyne dig med en lille tot til dit opdræt, men der sker ikke rigtigt noget her hos os  :?
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Alphas

Indlæg af Alphas » 22. nov 2012 11:33

Måtte også lige booste mig med en omgang selvtillid inden jeg gik derind med sedlerne i hånden igen. :D

Jeg forklarede ham hvad jeg havde hørt i butikken, forklarede ham hvordan det står til mht. hybrider, og at de dyr, han selv sælger også er hybrider.

Han bad mig komme med ud på kontoret, og forklare det hele punkt for punkt. Der sad i omkring en times tid, og snakkede om foreningen, kampen mod hybrider, og mine egne dyr.

Han så lidt skeptisk ud, men med hjælp fra hjemmesiden, tog han mine ord til sig.
Han viste mig sin avl omme bagved butikken, i et lille lokale med gamle akvarier, hvor han holder hamstrene, og selvfølgelig var de alle utroligt søde - men stadig hybrider.

Han lovede mig at ville se endnu nærmere på hjemmesiden, men kunne ikke love mig at han ikke fortsat ville sælge hybrider - fordi det ville koste ham en del penge, at skulle lægge hans nuværende avl om til renartet avl.

Det sidste han sagde, var at jeg gerne måtte sætte sedlerne op, så længe jeg ikke satte en seddel op ved selve "salgssektionen" for hamstrene, hvor der stod "dette er hybrider" el. lign.

Det ville kun medføre undren, og han ville ikke kunne forklare det, fordi han så ikke ville kunne sælge sine dyr.

Der hænger nu en seddel ved opslagstavlen, ved kassen, og ved indgangen til dyresalgssektionen.

Så nu håber jeg just, at folk ser sedlerne, og tænker sig om en ekstra gang.

Freja - mht. til hamstrene, har jeg af Natasha W. fået to renartede campbells hjem, jeg er dog stadig interesseret i en eller to vinterhvide. Så behold mig endelig på listen, og giv lyd hvis der skulle ske noget - også hvis det først er om to år :D

Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 22. nov 2012 13:02

vor er det et fedt initiativ, synes det er så flot af dig.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 22. nov 2012 13:56

Ej hvor dejlig at han ville tage det til sig!  :)
Kan det være man må "låne" billede og hænge op div. steder ?  :)

Freja

Indlæg af Freja » 22. nov 2012 15:29

Alphas: Ok. Du er på listen og kan jo bare sige nej, hvis det ikke passer alligevel til dén tid. Der bliver ingen problemer med at få ungerne afsat!
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Alphas

Indlæg af Alphas » 22. nov 2012 19:56

Mange tak, allesammen!

I tager bare det billede og bruger det lige som i har lyst til :-)

Freja - Nej, jeg tror næppe i får problemer med art få dem afsat. :D

Billede

annette gregersen

Indlæg af annette gregersen » 22. nov 2012 22:31

flot arbejde:)
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

Alphas

Indlæg af Alphas » 23. nov 2012 10:28

Mange tak, Anette! :)

Billede

Alphas

Indlæg af Alphas » 2. dec 2012 18:19

UPDATE

Petworld ville ikke lade mig sætte sedlerne op - hvilken overraskelse dog  :?

Men folkene i Tufra har i dag givet besked om, at jeg kan få lov til at sætte én op - på opslagstavlen.
Er blevet ringet op af en kvinde der så sedlen og søgte efter min hjemmeside. Hun ville liiiiige have forklaret det her med hybrider. Det endte med en telefonsamtale på godt 78 minutter, og en person, der fremover kun vil købe hos en opdrætter.

Arrrh, fremskridt! Bittesmå, men søde fremskridt, mod et hybridfrit Danmark! :D

Billede

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 2. dec 2012 18:50

Selv de mindste fremskidt er godt  :D

Jeg vil sige bare en person er et stort skridt   :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst