"tæmning"

Beskrivelse mangler
Låst
HamsterPigen

"tæmning"

Indlæg af HamsterPigen » 25. nov 2012 18:29

Hej!
Vil høre om det er bedst at følge alle de der råd, med at ligger hånden ned og lade hamsteren snuse til den o.s.v eller om det bare er bedst at håndtere den vær dag ?

Hvad er jeres version af en tam hamster ?

Camilla-Bella

Indlæg af Camilla-Bella » 25. nov 2012 19:54

Jeg lod lige min snuse til min hånd og gav den en solsikkerkerne og tog den så op og kælede 2-3 gange om dagen man kan se på den når vel ned da den bliver urolig

Alphas

Indlæg af Alphas » 26. nov 2012 09:58

Det er vigtigt at man i hvert fald snakker med den en 2-3 gange om dagen, men giver den ro hvis den bliver nervøs, og ikke vil kæles med mere.

Gør man det i en måneds tid, skulle den gerne være håndtam.
Det kan dog variere fra dyr til dyr, herhjemme lægger vi utroligt meget i dyrenes daglige håndtering, og det har indtil videre kun givet pote.

Macho bl.a, vores "skødehund", falder af og til i søvn i min kærestes arme på sofaen. :)
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 26. nov 2012 15:20

Alphas skrev:Det er vigtigt at man i hvert fald snakker med den en 2-3 gange om dagen, men giver den ro hvis den bliver nervøs, og ikke vil kæles med mere.

Gør man det i en måneds tid, skulle den gerne være håndtam.
Det kan dog variere fra dyr til dyr, herhjemme lægger vi utroligt meget i dyrenes daglige håndtering, og det har indtil videre kun givet pote.

Macho bl.a, vores "skødehund", falder af og til i søvn i min kærestes arme på sofaen. :)
Har haft min Lilly i lidt over en månede, jeg kan tage hende op og snakke. Men det er ligesom om hun heller vil ned på gulvet og løbe rundt.Hun kommer selv hen til min hånd og kravler op når jeg stikker den i buret, og så løber hun væk.

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 26. nov 2012 21:39

Det er ikke sikkert hun bliver mere "tam", for det at hun kommer hen og snakker og selv kravler op er det jeg kalder tam.

Jeg tror mere det er hendes temperament som er meget nysgerrig. Alle hamstere er forskellige. Jeg har båede nogen der er puttegøjer og sidder mest stille, og så har jeg nogen med fart over feltet. Nogen af mine hamstere er blevet mere stille med aldren, lige som om de er blevet voksne, mens andre stadig opføre sig som teenag hamster
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

milla.b

Indlæg af milla.b » 31. dec 2012 21:17

Vil bare tage hende stille og roligt op og belønne hende lidt og gøre det 2-4 gange dagligt

Låst