Bur størrelse
Bur størrelse
Hej så smider jeg lige et indlæg igen her
Ved godt at "Jo større, jo bedre" men har fundet et akvarium på 60*30*30 jeg kan få gratis :D og måske er der også et wodent wheel på vej, så:
Hvad syntes i er det MINDSTE størrelse bur man kan tilbyde en guldhamster ? (Psst! min er ca 105-110 gram)
Ved godt at "Jo større, jo bedre" men har fundet et akvarium på 60*30*30 jeg kan få gratis :D og måske er der også et wodent wheel på vej, så:
Hvad syntes i er det MINDSTE størrelse bur man kan tilbyde en guldhamster ? (Psst! min er ca 105-110 gram)
Personligt kunne jeg ikke finde på at bruge noget mindre end et duna bur (71*46cm) til guldhamster, da jeg ellers synes det bliver alt for småt.
Det er ikke let at få plads til alting (et godt hjul, en passende størrelses hus, en tunnel og hvad de ellers skal have) i et mindre bur, og de kan også godt lide at have lidt plads at gå rundt på.
Det er ikke let at få plads til alting (et godt hjul, en passende størrelses hus, en tunnel og hvad de ellers skal have) i et mindre bur, og de kan også godt lide at have lidt plads at gå rundt på.
Ok skulle bare høre, da det nuværende bur er 74*45cm og ca 40 i højde (fra bunden) Det ville bare være meget smarter for mig at have et akvarium, og at bo på Ærø giver ikke de store muligheder for afhentning af et stort akvarium på ca 100*40*40 :?Laeborg skrev:Personligt kunne jeg ikke finde på at bruge noget mindre end et duna bur (71*46cm) til guldhamster, da jeg ellers synes det bliver alt for småt.
men så beholder hun bare det gamle :D
Hvis det er gratis, ville jeg hente det, hvis jeg var dig. Det meget smart som "lege rum", mens du skifter bur:-) Hvis du putter et tyk lag strøelse i, kan hun jo også grave, mens hun venter på sit rene bur. Lidt luksus må det jo godt være.
Mvh Pauline
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.
Min far henter det skam under alle omstændigheder 8-)Pauline skrev:Hvis det er gratis, ville jeg hente det, hvis jeg var dig. Det meget smart som "lege rum", mens du skifter bur:-)
Tænker mere på at det kan gemmes til vis en dag en sød lille Vinterhvid pludselig dukkede op på ønskelisten :lol: (hun er ikke den største graver nemelig)
jeg havde i starten min første guldhamster han til at bo i et 60*30*30 og det fungerede faktisk helt fint. han blev kun rykket i andet bur fordi akvariet skulle bruges til noget andet :)
(men ok - James var også kun en lille herre på 125g, så han var ikke den største guldhamster)
(men ok - James var også kun en lille herre på 125g, så han var ikke den største guldhamster)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Så hun kan godt være der, når hun er en meget lille en på 105 gram ?burrus skrev:jeg havde i starten min første guldhamster han til at bo i et 60*30*30 og det fungerede faktisk helt fint. han blev kun rykket i andet bur fordi akvariet skulle bruges til noget andet :)