Smager på os, hvorfor?

Beskrivelse mangler
Låst
Shjelle

Smager på os, hvorfor?

Indlæg af Shjelle » 12. jan 2013 09:07

Fik i går min dejlige lille Zeus hjem fra Hamsterhusets opdræt :D Han er jo helt vidunderlig, og virker til at være faldet til i sit nyt bur.. Vi har haft hænderne nede ved ham, når han har været vågen i går, så han kan vænne sig til vores hænder, og vores lugt.. En ting der så undre mig er, at han "smager" på os, man kan mærke tænderne, det gør langt fra ondt, han gør det så blidt at det nærmere kilder, eller knap kan mærke det.. :)

Hvad betyder det når de "smager" på en? :)

milla.b

Indlæg af milla.b » 12. jan 2013 09:31

Hej
Jeg tror bare han skal vænnes til jer har også for 2-3 uger siden fået campbells hjem der nippede hannen men jo mere tryg han blev ved mig og hans nye omgivelser stoppede han og han gjorde det i ca. 1 uge
Calobe's hamsteropdræt

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 12. jan 2013 10:17

Dværge har noget med at nippe i folk, men det kan også være at du har rørt ved noget kød/grønt som den kan lugte ?  :wink:

Tror vejen til en hamsters tilid er igennem maven  :D

Shjelle

Indlæg af Shjelle » 12. jan 2013 10:22

Han gør det ved både mig og kæresten, tror ikke vi har rørt ved noget grønt.. :)

Hvad betyder det når de nipper i en? Hvis det ikke er lugt af kød eller grønt? :)

Vil prøve at finde ud af hvad mad der er vejen til hans tillid :D

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 12. jan 2013 10:51

Især mange dværg unger gør det. Jeg tror de gør det for at undersøge tingene.
Min oplevelse er at hvis man overhovedet ikke reagere på det så holder de op med det. Det har i hverfald virket på de unger vi selv har beholdt. Men jeg kan ikke garantere noget.
Han har aldrig smagt på mig, men min lugt kender han jo fra han var spæd det kan være derfor. Men jeg håber da han holder op med det igen
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Shjelle

Indlæg af Shjelle » 12. jan 2013 12:13

Så længe han ikke gør det så det gør ondt, så burde det ikke blive noget problem ikke at reagere på det.. :) Håber også at han holder op.. :)

Shjelle

Indlæg af Shjelle » 13. jan 2013 11:09

Zeus nippede lige hårdere i min finger end de andre gange, har lige rørt ved figenpålæg, tænker at det nok har været fordi han kunne lugte det, han slikkede nemlig på min finger inden..

Men hvad tænker i?
Billede

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 13. jan 2013 11:15

Shjelle skrev:Zeus nippede lige hårdere i min finger end de andre gange, har lige rørt ved figenpålæg, tænker at det nok har været fordi han kunne lugte det, han slikkede nemlig på min finger inden..

Men hvad tænker i?
Min hamster slikker også mine finger vis jeg har rørt noget lækkert, fks vis jeg har fodert hund/kat, så vil sige at det er normalt

Shjelle

Indlæg af Shjelle » 13. jan 2013 11:34

Også når han nipper hårdere?

Har oplevet at han slikker på mine fingre hvis jeg jeg rørt ved noget med salt på, men han har ikke nippet der..
Og han har ikke nippet så hårdt før..
Billede

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 13. jan 2013 12:01

[quote="Shjelle"]Også når han nipper hårdere?

Har oplevet at han slikker på mine fingre hvis jeg jeg rørt ved noget med salt på, men han har ikke nippet der..
Og han har ikke nippet så hårdt før..[/quote

Kan dsv ikke hjælpe

Joy

Indlæg af Joy » 13. jan 2013 19:25

Nu kender jeg ikke lige alle omstændigheder men, min gamle hamster var blidheden selv men hvis jeg gjorde noget hun ikke kunne lide ville hun oftes tage lidt fat hverken så det blev rødt eller gjorde ondt men man kunne ikke misforstå hende. Ved at lytte til hende er jeg aldrig blevet bidt. Hun gjorde det også ved min 2 årige kusine der bare grinede. :)

Har også set det ved mad duft eller introduktion til nu duft på ting og mennesker ved begge mine hamstere.

Knus Emma
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Låst