Strøelse, hjælp!

Beskrivelse mangler
Låst
Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Strøelse, hjælp!

Indlæg af Maria1997 » 25. feb 2013 21:11

Hej alle glade hamster elskere!  :D

Jeg har lige været ved dyrlægen igen igen, for at få undersøgt min guldhamster, da han nyser. Dyrlægen undersøgte hans lunger, og kunne ikke se at der var noget galt med dem, så dyrlægen mener det er strøelsen. Lige nu burger jeg Boxo Comfort, og jeg har også prøvet; Biobase, Carefresh, spåner og træpiller. Alle produkter støver desværre for meget  :roll:

Hvad kan jeg ellers prøve at bruge?

Han er korthåret, så intet strøelse sidder fast i pelsen. Jeg har virkelig meget Boxo Comfort tilbage, som jeg må nødtil at bruge først (prøver at komme mindre i buret).
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 25. feb 2013 22:10

boxo burde på ingen måde støve :)  (det nægter jeg ganske enkelt at tro på! :)  kinesere som ellers mere støvsarte end andre hamstere fungerer fint på det).
skal du over i 100% støvfrit er der bøgeflis, men boxo burde bestemt heller ikke indeholde støv.

får han hø i buret til reden? hø indeholder store mængder støv - selv det mindste støvende af slagsen :)

hvordan med sandbad?  det kan evt. virke at skifte til mindre fint chinchilla sand :)

Spåner af enhver art er naturligvis ikke en smart idé, da de vil indeholde større eller mindre mængder af støv.

har I andre dyr?  hamstere kan lige som mennesker i teorien også bliver allergiske over for f.eks. hund eller kat - selvom det med garanti er ret sjældent set. men andre dyr kan også være en "støvbombe" ift. mængden af støv der samler sig i et hjem. Det samme med gulvtæpper osv. i det rum han står i.

og så - det KAN altså også være det bare er luften der er tør. Her om vinteren har vi det jo med at tænde radiatorerne = en tør luft. Det kan godt fremprovokere nysen - det gør den f.eks. altid på mig og min ene kat :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 26. feb 2013 08:31

Vis du har tænkt dig at skifte sand, som burrus forslår.
Så kan du køre hen i XL byg og købe en sæk sand (til legekasser) med 0-2 mm tykkelse på 15 lt. for kun omkring 35,- det gjorde jeg  :D
Det skal bare skoldes med varmt vand og ind i ovnen på 200 grader til det er tørt. Så er alle eventuele bakterier væk.  :D

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Indlæg af Maria1997 » 26. feb 2013 09:44

Jeg troede også, at Boxo Comfort var støvfrit, men det er det åbenbart ikke. Jeg synes faktisk at det støver lige så meget som Biobase, næsten mere. Når jeg stikker hånden ned i pakken, kan jeg mærke at min hånd bliver helt tør bagefter af bare støv.

Jeg bruger ikke hø, og har aldrig brugt.

Jeg har både prøvet med fint sand og groft sand, intet af det gør en forskel.

Vi har heller ikke andre dyr, og jeg er heller ikke i kontakt med andre om dagen.

Luftfugtigheden holder jeg altid øje med på mit værelse, og den ligger på mellem 35 og 40, så det kan ikke være fordi at luftfugtigheden er lav.

Jeg har selv tænkt på bøgeflis.
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 26. feb 2013 09:54

Maria1997 skrev:Jeg troede også, at Boxo Comfort var støvfrit, men det er det åbenbart ikke. Jeg synes faktisk at det støver lige så meget som Biobase, næsten mere. Når jeg stikker hånden ned i pakken, kan jeg mærke at min hånd bliver helt tør bagefter af bare støv.
.
hold da op  :shock:   når jeg sammenligner med det boxo jeg har pt. så er der intet støv i!  :shock:   vildt hvis der kan være SÅ stor forskel på poserne.
jeg har netop valgt boxo frem for så meget andet fordi det støver minimalt ift. at kinsere er lidt støvfølsomme og har indtil nu aldrig set støv i det, end ikke når jeg skifte alle 8 bure på en gang oplever jeg at få støv på hænderne af det...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Indlæg af Maria1997 » 26. feb 2013 09:56

Jeg synes også, at der er meget stor forskel på Biobase pakkerne.

Men min pakke Boxo støver i det mindste ikke lige så meget som spåner gør.
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

annette gregersen
Indlæg: 2633
Tilmeldt: 21. okt 2012 18:27

Indlæg af annette gregersen » 26. feb 2013 16:20

Jeg er mega glad for boxo til mine guld hamstrer.
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Indlæg af Maria1997 » 26. feb 2013 17:02

Jeg synes det er virkelig irriterende at have brugt 367 kr. på en dårlig pakke Boxo, som støver helt vildt. Jeg havde lidt rester af Biobase tilbage, så jeg prøver det i en uges tid og ser om det kan nedsætte nyseriet og øjenbetændelsen.

Kan jeg godt bruge Boxo'en til en grave "kasse", som han kan komme i en gang hver 3. dag?
Jeg vil jo ikke smide 367 kr. lige ud af vinduet
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Låst