myter om hø

Beskrivelse mangler
Låst
sandi

myter om hø

Indlæg af sandi » 6. mar 2013 13:19

Hejsa! Jeg vil meget gerne,  have det af/bekræftet om der kan huse mider i denne hø som nogen af os bruger som en led i naturlig fiber indhold til at spise af vores kære små venners diet el.redematrieler?? Har det tørret hø man får vacuumpakket mulighed for at huse levende mider i æg eller andet led i deres livcyklus; eller er det bedst at styre uden om disse pakker, og selvfølgelig deres større brødre, afskåret marke-hø???
Har forsøgt på internet og nogle siger at der er en risiko-andre ikke!!!?? :?

Ps. Jeg styrer langt udenom supermarkeds pakket hø da der findes et utal af skidt i dem-efter erfaringer af  migsselv og mine kunders udsagn
sandi : all good things comes to those who wait....

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 6. mar 2013 14:23

Ja der er stor chance, vil sige at chancen dog er størst når det kommer fra en landmand, og ikke supermarket.

Vil ikke andbefale hø til hamster, de har ikke brug for det. Og vis de stopper det i kindposen kan den prikke hul i den. Og mon ikke de tykke strå kan stikke dem i øjne ?

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 6. mar 2013 14:45

Hø udgør ikke en nødvendig del af hamsteres kost, som det gør ved bl.a. marsvin og kaniner, og i stedet for at give det som redemateriale kan man lige så godt give dem lidt revet toiletpapir - det elsker alle vores.

Med hø er der altid en risiko for at få mider inde for dørene, og derfor er der mange som fryser det ned i 24-48 timer før de giver det til dyrene, da dette skulle dræbe eventuelle mider.

Jeg har hørt mange der siger det med at det kan prikke hul i deres kindposer, men det er aldrig noget jeg hørt om nogle tilfælde af, imodsætning til hamstervat, hvor man kan finde det ene tilfælde efter den anden.

Mine tanker om hø: Da der er en risiko for at få mider inde for dørene - måske endda risiko for at det prikker hul på deres kindposer - og det ikke udgør en del af deres kost, vil jeg ikke selv bruge det til dem.
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Luna

Indlæg af Luna » 6. mar 2013 18:54

Det støver også:)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 6. mar 2013 19:22

Jeg bruger heller ikke hø

og har forskellig grunde til det
- mider: mener Burrus havde mider på et tidspunkt pga. hø, og de kan være - svære at komme af med ved hamstere.
Det er ikke noget de har brug for, ligesom kaniner og marsvin har brug for det for at deres fordøjelse kan fungere, det behov har hamstere ikke.
- Der er en fast overbevisning om risiko for at det kan prikke hul på kindposerne.
- er ikke sikker på hvor godt det er for skrøbelige hamster unger
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

sandi

Indlæg af sandi » 6. mar 2013 20:53

Mange tak til alle svar - jeg er også gået bort fra det, men jeg har jævnlige kunder som spørger lige netop om det - jeg bruger itu revet toilet papir i stedet- vil bare høre om de forskelligt, og det er klart at vi ikke bruger hø.
Hvad med den 'rede matriel' at et bestemt dyrsupermarkeds kæde giver ud, (sælger) de siger det er fiber fra Hampe planter - jeg opfordre alle mine kunder til at smide det væk, jeg har aldrig hørt om det før, og vil ikke tage nogetsomhelst forme af risiko for evt. tarmslyng og stranguleret ben på de små. Men det er begyndt at figurerer ret stærk på marked????
sandi : all good things comes to those who wait....

Låst