Dværghamster bider hårdt! :(

Beskrivelse mangler
Katja Jensen
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2013 11:35

Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af Katja Jensen » 4. apr 2013 17:35

Jeg har lige fået min dværghamster hjem i går. Han er hybrid/siberisk dværghamster.

I går lod jeg ham nippe i mine fingre uden at jeg fodrede ham men han endte med at bide så hårdt at der kom hul så siden da har jeg haft en strikvante på men den går han helt grasat på. Har fået af vide at jeg ikke må have strikvanter på fordi at de vil bygge rede af det og bide i den.

Men jeg er simpelthen blevet så bange for at han bider til igen og der bliver hul igen så hver gang han bider er det min reaktion at trække hånden væk og på den måde bliver han jo aldrig tam..

Jeg har prøvet med æble, pære og salat at give ham fra hånd så han kombinere mig med noget godt men han snuser kun til det og så begynder han at bide i mine fingre. Han kommer hen og virker nysgerrig men han starter også straks med at bide når det er.

I starten er det kun nippen men hvis jeg lader ham blive ved så bider han så der kommer hul.. :(
Nogen der har nogle gode idéer??

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 4. apr 2013 21:13

Jeg tror desværre kun der er tålmodighed der er vejen.

Du kan også prøve med en bøtte og se om han vil gå op i den også lokke ham over til dig fra den hvis nu han er meget burterrriotial kan det være en ide.

Jeg håber på han vil blive mere tam
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af mjoller » 4. apr 2013 21:13

Nu jeg ikke ekspert. Men hvis du lige har fået ham i går, så kan han godt være lidt forvirret efter flytningen, så det vil være en god ide at give ham lidt ro så han lige kan finde på plads i sit nye hjem og føle sig tryg :)

Du kan ligge noget foder fladt i din hånd, så kan han komme hen og snuse og tage mad fra din hånd. For som du selv siger, så kan han forbinde din lugt med noget godt.
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

MiivxD
Indlæg: 248
Tilmeldt: 15. apr 2014 16:11

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af MiivxD » 4. apr 2013 21:17

Ellers kan du prøve at bruge en handske, han ikke kan bide igennem :)

Hvis det bliver ved, kan i ringe til Bonnies og forklare dem det :) Jeg har nemlig tidligere købt et hamster hos Bonnies, det endte med at vi afleverede den 1 uge efter vi havde købt den, da den var meget aggreaiv og bed os, hvis vi tog hånden in i buret :(..

Katja Jensen
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2013 11:35

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af Katja Jensen » 4. apr 2013 21:23

Jeg regner med at jeg vil købe nogle solsikkefrø som jeg kan ligge i min hånd :)
Han bider meget mindre når han er udenfor buret, skal dog stadigvæk smage :)

Men altså når jeg stikker hånden ned og han er vågen så kommer han straks hen og kravler nærmest lige op i min hånd, men bider en del!

Jeg er også godt klar over at det kan være fordi han stadigvæk er ved at falde til, men det kunne være I havde nogle gode fifs :D

Hmm.. Vi var i Bonnies i Holstebro og alle dyrene virkede utrolig velbalancerede og afslappede :) Han virker heller ikke aggressiv som sådan (nu er jeg ikke hamster ekspert - ENDNU! haha :D) men han bider bare utrolig meget lige når man stikker hånden ned. :)

Katja Jensen
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2013 11:35

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af Katja Jensen » 4. apr 2013 21:31

Han bed ikke i min hånd her da jeg tog ham op lige nu! :) Selvom jeg havde handske på! Han kravlede bare op og ventede på at blive båret ud :D

Han bider heller ikke som sådan når han er ude lige nu (havde kun handske på den ene hånd), han skulle lige smage og sådan :)

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 4. apr 2013 21:36

Det lyder da til at gå fremad :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Katja Jensen
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2013 11:35

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af Katja Jensen » 4. apr 2013 22:57

Jeg håber jeg kommer til at være i stand til at tage ham op uden handske på, for det gør lidt avs når han bider mig i fingrene :)
Men det kan også have noget at gøre med at min hånd kommer oppefra og ned som en rovfugl ville gøre det :)

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af mjoller » 5. apr 2013 10:01

Dejligt det går fremad :)
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af milla.b » 5. apr 2013 11:12

Ja dejligt at det går så godt så kommer det nok stille og roligt
Calobe's hamsteropdræt

Katja Jensen
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2013 11:35

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af Katja Jensen » 5. apr 2013 13:40

Hvis jeg vil tage ham op eller give ham noget foder nede i buret uden handske på så bider han mig i fingrene og han bliver ved indtil der kommer hul hvis ikke jeg enten trækker hånden til mig eller 'puffer' ham af min hånd og så kommer han straks igen og vil bide igen, men jeg giver det lige lidt tid. Det kan jo også være han bare er burterritorial. :3

MiivxD
Indlæg: 248
Tilmeldt: 15. apr 2014 16:11

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af MiivxD » 5. apr 2013 14:29

Katja Jensen skrev:Hvis jeg vil tage ham op eller give ham noget foder nede i buret uden handske på så bider han mig i fingrene og han bliver ved indtil der kommer hul hvis ikke jeg enten trækker hånden til mig eller 'puffer' ham af min hånd og så kommer han straks igen og vil bide igen, men jeg giver det lige lidt tid. Det kan jo også være han bare er burterritorial. :3
Jeg syntes at du skal blive ved med handsken :) Bare sådan at han lærer at han ikke bare kan bide i dig :)

Ellers er det dejligt at høre at han ikke er så aggresiv, som den jeg købte :)

Katja Jensen
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2013 11:35

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af Katja Jensen » 5. apr 2013 15:58

Ja, jeg tager ham bare op med handske :)

Katja Jensen
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2013 11:35

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af Katja Jensen » 7. apr 2013 14:32

Jeg kan nu med glæde sige at jeg kan tage ham op uden handske og jeg har allerede lært ham ét trick! :D :D

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Dværghamster bider hårdt! :(

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 7. apr 2013 14:34

Hvor er det dejligt at høre :D Hvad er tricket?
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst