Tremmebider i plastic bur?!

Beskrivelse mangler
HamsterPigen

Re: Tremmebider i plastic bur?!

Indlæg af HamsterPigen » 19. apr 2013 08:33

Dreamus1 skrev:
HamsterPigen skrev:Minusser -

-de kan gnave sig ud, ja.
-og kassen kan være en giftig plastik, da ikke alle er gode.
-Kassens mål er for det meste meget mindre i bunden end toppen hvor målene er taget
-den skal være høj nok til at hamsteren ikke kan nå tremmerne
-de er for det meste "mælehvid" og ikke gennemsigtig

Plusser +

+det er sjovt at lave sin egen
+man kan dekorer den udvendigt
+de kan have håndtag til at løfte i
+ skaffer du den rigtige størrelse kan du få et godt bur
jeg var i vores issenkrammer og der var en kasse der var lidt vand-med-mælk farvet som man sagtens kunne se igennem, men alting blev en lille bitte bitte smule sløret,
som var omkring 112 L. Er det stort nok til et dværghamster?
Det er andpå om det er 112 L høj, eller lang :wink:
Kan du ikke spørge om de kan måle dem for dig ?

Dreamus1
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. apr 2013 19:56

Re: Tremmebider i plastic bur?!

Indlæg af Dreamus1 » 19. apr 2013 20:23

HamsterPigen skrev:
Dreamus1 skrev:
HamsterPigen skrev:Minusser -

-de kan gnave sig ud, ja.
-og kassen kan være en giftig plastik, da ikke alle er gode.
-Kassens mål er for det meste meget mindre i bunden end toppen hvor målene er taget
-den skal være høj nok til at hamsteren ikke kan nå tremmerne
-de er for det meste "mælehvid" og ikke gennemsigtig

Plusser +

+det er sjovt at lave sin egen
+man kan dekorer den udvendigt
+de kan have håndtag til at løfte i
+ skaffer du den rigtige størrelse kan du få et godt bur
jeg var i vores issenkrammer og der var en kasse der var lidt vand-med-mælk farvet som man sagtens kunne se igennem, men alting blev en lille bitte bitte smule sløret,
som var omkring 112 L. Er det stort nok til et dværghamster?
Det er andpå om det er 112 L høj, eller lang :wink:
Kan du ikke spørge om de kan måle dem for dig ?
Den er 70x40x39 her er linket til der hvor jeg fandt den, det er den til 149,- på hjul.
http://share.snacktools.com/56BE96AD75E/fumfdl5n

HamsterPigen

Re: Tremmebider i plastic bur?!

Indlæg af HamsterPigen » 20. apr 2013 08:48

Dreamus1 skrev:
HamsterPigen skrev:
Dreamus1 skrev:
jeg var i vores issenkrammer og der var en kasse der var lidt vand-med-mælk farvet som man sagtens kunne se igennem, men alting blev en lille bitte bitte smule sløret,
som var omkring 112 L. Er det stort nok til et dværghamster?
Det er andpå om det er 112 L høj, eller lang :wink:
Kan du ikke spørge om de kan måle dem for dig ?
Den er 70x40x39 her er linket til der hvor jeg fandt den, det er den til 149,- på hjul.
http://share.snacktools.com/56BE96AD75E/fumfdl5n
Den er stor nok til en guldhamster.Men er bunden den samme størrelse ? for de fleste kasser går indad i bunden.

Dreamus1
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. apr 2013 19:56

Re: Tremmebider i plastic bur?!

Indlæg af Dreamus1 » 20. apr 2013 10:42

Dreamus1 skrev:
HamsterPigen skrev:
Dreamus1 skrev:
Det er andpå om det er 112 L høj, eller lang :wink:
Kan du ikke spørge om de kan måle dem for dig ?
Den er 70x40x39 her er linket til der hvor jeg fandt den, det er den til 149,- på hjul.
http://share.snacktools.com/56BE96AD75E/fumfdl5n
Den er stor nok til en guldhamster.Men er bunden den samme størrelse ? for de fleste kasser går indad i bunden.
en lille smule men når der kommer strøelse i bunden er den ca lige så stor stor som det jeg har nu, men der er mere plads i toppen til at lave platform/rør/andre aktiviter

Dreamus1
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. apr 2013 19:56

Re: Tremmebider i plastic bur?!

Indlæg af Dreamus1 » 20. apr 2013 21:49

Den er stor nok til en guldhamster.Men er bunden den samme størrelse ? for de fleste kasser går indad i bunden.[/quote

Kan man godt have et guldhamster i et dværghamster bur? For er de ikke lidt større? Og kan et guldhamster godt kravle igennem et dværghamster rør?

HamsterPigen

Re: Tremmebider i plastic bur?!

Indlæg af HamsterPigen » 21. apr 2013 08:54

Dreamus1 skrev:Den er stor nok til en guldhamster.Men er bunden den samme størrelse ? for de fleste kasser går indad i bunden.[/quote

Kan man godt have et guldhamster i et dværghamster bur? For er de ikke lidt større? Og kan et guldhamster godt kravle igennem et dværghamster rør?
Ja, tremme afstanden må bare ikke være mere end 1 cm ved dværg, og guldhamster er større så bare de højst er 1,5 cm :D
ikke alle guldhamster gider rør, selvom du kan komme igennem, vil nogen af den ikke prøve.

Dreamus1
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. apr 2013 19:56

Re: Tremmebider i plastic bur?!

Indlæg af Dreamus1 » 21. apr 2013 13:37

HamsterPigen skrev:
Dreamus1 skrev:Den er stor nok til en guldhamster.Men er bunden den samme størrelse ? for de fleste kasser går indad i bunden.[/quote

Kan man godt have et guldhamster i et dværghamster bur? For er de ikke lidt større? Og kan et guldhamster godt kravle igennem et dværghamster rør?
Ja, tremme afstanden må bare ikke være mere end 1 cm ved dværg, og guldhamster er større så bare de højst er 1,5 cm :D
ikke alle guldhamster gider rør, selvom du kan komme igennem, vil nogen af den ikke prøve.
Så når mit dværghamster går bort, *snøft* så kan jeg godt have et guldhamster i det samme bur?
(jeg har 2 rody bure som hænger sammen med et rør)

HamsterPigen

Re: Tremmebider i plastic bur?!

Indlæg af HamsterPigen » 23. apr 2013 17:31

Dreamus1 skrev:
HamsterPigen skrev:
Dreamus1 skrev:Den er stor nok til en guldhamster.Men er bunden den samme størrelse ? for de fleste kasser går indad i bunden.[/quote

Kan man godt have et guldhamster i et dværghamster bur? For er de ikke lidt større? Og kan et guldhamster godt kravle igennem et dværghamster rør?
Ja, tremme afstanden må bare ikke være mere end 1 cm ved dværg, og guldhamster er større så bare de højst er 1,5 cm :D
ikke alle guldhamster gider rør, selvom du kan komme igennem, vil nogen af den ikke prøve.
Så når mit dværghamster går bort, *snøft* så kan jeg godt have et guldhamster i det samme bur?
(jeg har 2 rody bure som hænger sammen med et rør)
Rody bure vil jeg ikke anbefale til guldhamster. Jeg vil sige at de skal have minimum en bundflade på 60*35

Låst