Hej
Jeg har lige fået mig en lille djærghamster Mini, for ca. 2 uger siden, men jeg har lidt problemer med hende.
Hun har fra starten været meget bange for mig, men nu vil hun gerne komme hen til min hånd, problemet er bare at hun hele tiden prøver at bide i mig!
Hun har et bur med tunneler og det hygger hun sig med.
Hvis jeg snyder den lidt med tunnelerne kan jeg godt få den ud, og når det sker er hun næsten helt rolig.
Jeg kan ae hende lidt og sådan og hun bider sjældent.
Jeg tænkte lidt på om hun mangler salt, men så skulle man jo tro hun bare ville slikke på mine fingre.
Hvad siger i?
Bange, nysgerrig og bider
-
Re: Bange, nysgerrig og bider
Jeg skal lige høre om jeg har forstået det rigtig.
I buret bider hun men når hun er oppe så er hun mere rolig?
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Yep, jeg synes også det er ret underligt.mosegaardmortensen89 skrev:Jeg skal lige høre om jeg har forstået det rigtig.
Hvis jeg holder hænderne roligt nede i buret går hun langsomt hen til dem og så bider hun

Men hvis jeg endeligt får hende ud, så er hun ret rolig og jeg kan kæle lidt med hende.
Hun bliver nemt nervøs lige meget hvad, men især i buret, hvor det mindste får hende til at løbe væk i et hjørne eller sit hus.
-
Det kan være hun er burterritorial. Men når hun har det sådan vil jeg forslå at du finder en bøt eller lignende du lære hende at gå ind i. F.eks. ved at putte godbidder i bøtten og hun lære det er godt at komme op på den måde og når hun så er oppe så kan du kæle med hende fordi det er neutral område
Jeg ved ikke om det kan bruges

Jeg ved ikke om det kan bruges

Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk