Hvilket toiletpapir er godt til reden?
Hvilket toiletpapir er godt til reden?
Har læst med herinde noget tid nu og kan se at flere bruger toiletpapir i buret. Hvilket skal man vælge at bruge?
Re: Hvilket toiletpapir er godt til reden?
Bare det du har. Der er ikke krav til hvad for noget du bruger.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
man kan også bruge papirlommetørklæder, men det er underordnet hvad det er, bare der ikke er tilsat nogen form for duft - nogle kleenex osv har nemlig sådan noget mint duft, og det må de ikke få 

Luna skrev:man kan også bruge papirlommetørklæder, men det er underordnet hvad det er, bare der ikke er tilsat nogen form for duft - nogle kleenex osv har nemlig sådan noget mint duft, og det må de ikke få
Nej det må man faktisk ikke ...
Lige netop toiletpapir opløses i vand. Dermed kan det ikke gøre skade.
Hvorimod køkkenruller og lignende er designet til at suge vand og kan dermed gøre skade hvis hamsteren spiser det
Er det rigtigt? :O Det anede jeg ikke! Godt mine hamstere ikke har spist deres rede før såchlin skrev:Luna skrev:man kan også bruge papirlommetørklæder, men det er underordnet hvad det er, bare der ikke er tilsat nogen form for duft - nogle kleenex osv har nemlig sådan noget mint duft, og det må de ikke få
Hvorimod køkkenruller og lignende er designet til at suge vand og kan dermed gøre skade hvis hamsteren spiser det

jep - det er kun toiletpapir der er lavet til at opløses i vand... kleenex, køkkenrulle o.l. er lavet til ikke at opløses sådan lige i hvert faldLuna skrev:Er det rigtigt? :O Det anede jeg ikke! Godt mine hamstere ikke har spist deres rede før såchlin skrev:Luna skrev:man kan også bruge papirlommetørklæder, men det er underordnet hvad det er, bare der ikke er tilsat nogen form for duft - nogle kleenex osv har nemlig sådan noget mint duft, og det må de ikke få
Hvorimod køkkenruller og lignende er designet til at suge vand og kan dermed gøre skade hvis hamsteren spiser det![]()
![]()

men de skal spise ret meget af det, for at man risikere forstoppelse, men det billigste og sikreste redemateriale er helt alm. hvidt toiletpapir uden parfume, farve osv.

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Jeg bruger også toilet papir til redemateriale.
Fra mig og Zoo