Løbegård/legeplads

Beskrivelse mangler
Låst
Monty86
Indlæg: 92
Tilmeldt: 15. dec 2013 19:28

Løbegård/legeplads

Indlæg af Monty86 » 16. apr 2014 18:01

Jeg har en papkasse som jeg lukker Bigfoot ned i en gang i mellem, så han kan komme ud og lege og se noget andet. Han er for hurtig og for svær at fange igen, til at jeg tør have ham ude på gulvet desværre :( Men jeg er meget i tvivl om han synes det er sjovt at være i kassen, eller om han foretrækker at være i sit bur og hos mig.

Når han er i papkassen, bruger han et par minutter på at undersøge de ting jeg har puttet ned i osv, og så løber han ellers bare rundt og leder efter en vej ud.
Hvad siger i hamster eksperter ud fra hans opførsel? vil han være tilfreds med at hygge hos mig og så sit bur? (som er proppet til med alt det hamsterlegetøj der kan være deri)
hvad gør i andre som har hamstrer som ikke er til at fange igen når de er ude på gulv?

På forhånd tak :)
Med Venlig Hilsen

Mona og Bigfoot

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Løbegård/legeplads

Indlæg af Colour Point » 16. apr 2014 18:12

Jeg har et "Legeland" som mine hygger i, jeg har udstyret det med en masse forskelligt , gravesteder og andet , når de begynder at kede sig så kommer de op :)
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Løbegård/legeplads

Indlæg af Hamsterguf9000 » 16. apr 2014 18:24

Altså det lyder ikke til at han har synderlig meget lyst til at være der. Jeg har også en løbegård og nogen vil gerne være der, mens andre bare gerne vil ud af den. Hvis der er andre ting der er mere spændende så vil hamsteren selvfølgelig helst det :)

Jeg har lavet løbegård i en bedroller hvor der er masser af plads - ofte mere plads end de har i buret. Der kommer nye ting i den en gang om måneden og det elsker mange af mine. Igen er der nogle som bare gerne vil farte rundt i sofaen hos mig :)

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Løbegård/legeplads

Indlæg af Luna » 16. apr 2014 22:30

Prøv en løbekugle? :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Monty86
Indlæg: 92
Tilmeldt: 15. dec 2013 19:28

Re: Løbegård/legeplads

Indlæg af Monty86 » 23. apr 2014 16:13

Tak for rådene :)

Jeg prøver mig lidt frem :)
Med Venlig Hilsen

Mona og Bigfoot

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Løbegård/legeplads

Indlæg af Colour Point » 23. apr 2014 20:41

pøj pøj med det :)
Opdater gerne, vi andre kan også ligså godt få gode ideer :)
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Løbegård/legeplads

Indlæg af PiaH » 24. apr 2014 10:08

Jeg vil også sige løbebold, det er mine 4 vilde med at komme til at løbe i.
Fra mig og Zoo

Truttenut
Indlæg: 34
Tilmeldt: 6. jul 2014 19:05

Re: Løbegård/legeplads

Indlæg af Truttenut » 12. jul 2014 17:33

Jeg har sådan nogen tremmer man sætter sammen og sætter på gulvet, så får hun et store areal at løbe rundt på og så der plads til hendes legeting. :) Rigtig godt når man skal gøre hendes bur rent :)

Mr.hamsterven
Indlæg: 15
Tilmeldt: 8. jul 2014 00:27

Re: Løbegård/legeplads

Indlæg af Mr.hamsterven » 13. jul 2014 16:46

Jeg lukker mine ud i det rum der er mindst ting og så lukker jeg alle smut huller af og lader dem løbe rundt på gulvet en times tid mens jeg holder øje :D

jackhamsteren
Indlæg: 9
Tilmeldt: 23. okt 2015 19:40

Re: Løbegård/legeplads

Indlæg af jackhamsteren » 23. okt 2015 20:00

jeg har faktisk valg at købe et natura kaninbur til udendørs brug som jeg ved de ikke komme ud af.. de første par gange var kaninburdet indenfor i stuen så de lige kunne vænne sig til det men lidt efter lidt rykkede jeg burdet udenfor så de kunne føle sig tilpas ude i naturen og nu elsker de det :)
kaninburdet fandt jeg på http://www.hundenogkatten.dk på tilbud
Hamster elsker med passion for alt der er nørdet ting :)
og medejer af en hyggelig lille familieshop http://www.hundenogkatten.dk

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Løbegård/legeplads

Indlæg af Rasholm » 23. okt 2015 21:23

Husk hvis du bruger løbekuglen, at hamsteren kun må være deri 15 minutter ad gangen, så har den brug for at komme ind og have muligheden for noget at spise og drikke. Der er jo ikke super fantastisk udluftning i kuglerne, så de kan hurtigt blive lummer at rende rundt i.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

MatildeL
Indlæg: 6
Tilmeldt: 1. jan 2016 21:23

Re: Løbegård/legeplads

Indlæg af MatildeL » 1. jan 2016 22:25

Altså, hvis det endnu ikke er for sent at svare.
Jeg har købt en løbegård til min hamster - http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/loeb ... tal/278424 - det er en ganske overskuelig pris, og min han nyder at løbe rundt i løbegården, hvis jeg udstyrer den med lidt sjovt, noget mad og vand. Han kan underholde sig selv dernede en hel eftermiddag, dog skal man lige holde øje, for tremmerne er ikke så høje, så helt hamstersikkert er det ikke. Men det kan ikke komme ud gennem tremmerne, så hvis man bare er i nærheden, sker der ikke noget. :D
Dejlige Bendt<3

Låst