er der noget salg i unger

Beskrivelse mangler
Låst
Joan Broni
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. jun 2015 21:44

er der noget salg i unger

Indlæg af Joan Broni » 8. jun 2015 16:01

Jeg skriver i nysgerrighed og der er salg i unger hvis man bliver opdrætter
Knus Ha en god dag

Joan :-)

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Re: er der noget salg i unger

Indlæg af Laeborg » 8. jun 2015 16:25

Salget skal aldrig være motivationen for at få unger, men nej der er nok ikke specielt meget "salg" i det.
Motivationen for at få kuld, bør være at man med sit kuld har nogle positive egenskaber at give videre til ungerne. Hvis du tænker på at få unger på den dværg du viste frem den anden dag, så vil jeg fraråde dette, da denne vil være at betegne som en hybrid og der er her en helt masse problematikker, man bør forholde sig til.

Det kan du læse mere om her:
http://hamsterland.dk/hybrider.htm
http://hamsterinfo.dk/artikler/arter-i- ... erghamster
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Joan Broni
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. jun 2015 21:44

Re: er der noget salg i unger

Indlæg af Joan Broni » 8. jun 2015 18:21

Selvfølgelig skal man ikke få unger for at sælge nej nej det er jeg klar over, var bare nysgerrige på dette emne

ved ikke om vores hamster er en hybrid ved ikke om i kan se det på billedet men efter hvad jeg kunne læse mig frem til er det en campbells med farve opal

[attachment=0]gæ.jpg[/attachment
Vedhæftede filer
gæ.jpg
gæ.jpg (17.53 KiB) Vist 4650 gange
Knus Ha en god dag

Joan :-)

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: er der noget salg i unger

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 8. jun 2015 18:49

Har du stamtavle fra dansk hamster forening?

Hvis du har så kan du se hans farve og art på hans stamtavle :D

Hvis ikke må du regne den som hybrid, selvom den kan ligne en campbells så er det en hybrid, da der ellers ville være stamtavle på den :D

Dette gør den dog ikke til et mindre godt kæledyr. Det er jo hovedeformålet med hamstere og det kan den stadig være, men jeg vil ikke anbefale avl på den da hybrider er kendt for at have en del helbredsmæssige problemer som diabetes og kræft. Derudover er de blandinger af to arter.

Men hvis du gerne vil have kuld vil jeg anbefale dig, at finde ud af hvad art du gerne vil arbejde med og få 2 med stamtavle :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: er der noget salg i unger

Indlæg af LiseJuul » 9. jun 2015 19:37

Nej der er absolut overhovedet ikke noget salg i hamsterunger :) Man skal lede længe efter gode hjem.
Billede

Joan Broni
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. jun 2015 21:44

Re: er der noget salg i unger

Indlæg af Joan Broni » 10. jun 2015 12:24

Hejsa alle

Jeg har ingen stamtavle på ham, jeg kunne ikke stå for ham på hjallerup marked så var bare nød til at tage ham med hjem. jeg overvejer måske at anskaffe mig et guldhamster engang nu vil jeg lige over sommerferien inden jeg begynder..

Hjalle ( vores hamster) skal ikke avles på han er kun en hyggedyr her hjemme og han er allerrede kælet :-)
Knus Ha en god dag

Joan :-)

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: er der noget salg i unger

Indlæg af Rasholm » 10. jun 2015 13:02

Vil anbefale dig, hvis du ikke allerede er, at melde dig ind i DHF og så opdrætte hamster med stamtavler, hvis du vil opdrætte
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Låst