hamster med på køretur

Beskrivelse mangler
Låst
Rapegga
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. jul 2015 08:33

hamster med på køretur

Indlæg af Rapegga » 9. jul 2015 08:40

Hej. Min guldhamster Mulle har lige haft øjenbetændelse og er ved at være ovenpå snart.
vi skal på miniferie i nordtyskland, hvor det tager 6 timer at køre til, fra vores hjem. Jeg vil selvfølgelig have Mulle med, i stedet for at lade ham passe. Især pga hans stadige sløve tilstand efter øjenbetændelsen. Jeg kan ikke tænke på andet, hvis jeg ikke tager ham med.
mit spørgsmål er nu. Er der andre der har prøvet at køre med hamster i længere tid? Har i nogle gode råd? Jeg vil have hans daglige bur med, men er i tvivl om det er godt at være i, under køreturen..
Vi har selvfølgelig klimaanlæg i bilen, så han ikke dør af varme f.eks.
hilsen Rebecca

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: hamster med på køretur

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 12. jul 2015 10:21

Jeg tror sagtens han kan være i hans bur.

Jeg har transporteret hamstere i bil itransportkasser og hvis bare de har mad, agutk (så de kan få vand) godt med strøelse og toiletpapir så plejer det gå godt :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: hamster med på køretur

Indlæg af chlin » 12. jul 2015 15:36

Enig med Maria I at han sagtens kan klare køreturen.
Han kan sagtens transporteres i hans bur. Dog ville jeg fjerne vandflasken, for jeg synes den har tendens til at dryppe en del under en køretur. Og så i stedet give noget agurk, så hamsteren har væske
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: hamster med på køretur

Indlæg af Freja » 12. aug 2015 12:43

Vi kører ofte (langt) i bil med vores hamstere. De kommer altid i en transportkasse, fordi det simpelt hen er for farligt at transportere dem i buret. Ved en hård opbremsning flyver alting rundt i buret, og hamsteren risikerer at få fx et tungt træhus ned over sig. Så derfor bare transportkasse med masser af strøelse og toiletpapir samt mad drysset ned - og et stort stykke agurk. Når vi holder pause, kommer hamsterne ud af kasserne, bliver nusset og får lov at komme lidt på græs, hvis muligt. Det fungerer fint, og vi har altid glade dyr :thumb:
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Låst