Hei, hei!

Beskrivelse mangler
Låst
Catta
Indlæg: 260
Tilmeldt: 7. maj 2015 10:20

Hei, hei!

Indlæg af Catta » 10. aug 2015 02:10

Hei!

Nå har jeg lurt meg rundt på foreningens sider en stund og svart på flere tråder, så tenkte kanskje det var på tide å presentere meg og mine hamstere! :)

Jeg heter Cathrine, og kommer fra Oslo i Norge. Jeg er veldig glad i dyr, og i tillegg til å ha hamstere, har jeg en liten cocker spaniel som heter Hedwig. Mitt første hamster fikk jeg da en oppdretter bestemte seg for å omplassere en pensjonert avlshamster som het Saga. Hun nøt pensjonist-tilværelsen hos meg i noen måneder, og jeg ble øyeblikkelig sjarmert i senk. De neste årene tok jeg i mot omplasseringshamstere. Dette var ofte dverghybrider, og dessverre var det flere av dem som ikke hadde hatt det så bra tidligere. Jeg så som regel de samme problemene dukke opp igjen og igjen; atferden deres virket nesten litt selvmotsigende; de signaliserte for eksempel ofte at de både ville ha oppmerksomhet og ville være i fred. Det var da jeg ble oppmerksom på dverghybrid-problematikken. Jeg leste mye, og lærte en god del både fra forumer og artikler jeg fant på nett. Etter en stund begynte jeg å leke med tanken å starte et dvergoppdrett i Norge med rene arter. I sommer ble drømmen endelig en realitet, og takket være fantastiske oppdrettere og hjelpere i Danmark ble fire vinterhvite importert til Norge i juli. De fire er:
Ulvmoses Restless Aragorn, en fantastisk agouti gullgutt som elsker oppmerksomhet!
Hamsterhusets Nordmand, en nydelig pearl safir, som tar tak i hånda mi og slikker den hver gang jeg tar hånda ned i buret.
Kwo's Birlik, en safir jente som sjarmerte meg helt i senk da hun sovnet inni ermet på genseren min
Kwo's Tambov, som også er safir jente, og som har en fantastisk, vennlig personlighet.
alle fire er så forskjellige, og allikevel så deilige! :)
Nå planlegges første kull, og jeg håper jeg kan sette en hunn og en hann sammen i løpet av denne uka. Jeg er så spent, og krysser både fingre og tær for at dette går bra! Jeg håper flere i Norge vil starte med vinterhvit, eller en eller flere av de andre artene :D Vi har allerede flere flotte syriske hamsteroppdrettere, men jeg håper vi også får oppdrettere av campbells, kinesere, roborovski og flere på vinterhvite :D Det hadde vært så morsomt!

Tusen takk for at jeg fikk bli medlem i dansk hamsterforening, og tusen takk for all hjelp og alle tips :) Jeg gleder meg veldig til å følge med videre, og følge debatter, se bilder og snakke mer med dere! Det er så moro å snakke med andre som er like opptatt av hamstere som en selv :mrgreen: :mrgreen:
Med vennlig hilsen
Cathrine
www.vinterhiet.weebly.com

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Hei, hei!

Indlæg af Colour Point » 10. aug 2015 12:21

Hej Nina :)
Hvor er det dejligt at høre at de 4 er faldet godt til :)

Jeg glæder mig helt utroligt til at følge dig !
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Catta
Indlæg: 260
Tilmeldt: 7. maj 2015 10:20

Re: Hei, hei!

Indlæg af Catta » 10. aug 2015 15:40

Hihi :D I dag blir det en ekstra spennende dag for Nordmand og Birlik :) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: og kanskje mest for meg :oops: :mrgreen: Tusen, tusen takk for hjelpen så langt :D
Med vennlig hilsen
Cathrine
www.vinterhiet.weebly.com

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Hei, hei!

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 10. aug 2015 18:47

Dejlig præsentation :D

Det er så fedt du har importeret og vil arbejde med renartede vinterhvide :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Hei, hei!

Indlæg af JaneSørensen » 10. aug 2015 22:58

Velkommen til og tusind tak for de hyggelige snakke :D Krydser fingre for små fodtrin i rederne :D
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hei, hei!

Indlæg af PiaH » 16. aug 2015 09:18

Hej og velkommen til :-)
Fra mig og Zoo

Låst