Dværghamster bider.

Beskrivelse mangler
Låst
HuxiBuxi
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. aug 2015 11:22

Dværghamster bider.

Indlæg af HuxiBuxi » 27. aug 2015 16:54

Hej! Det er mit aller første indlæg, jeg er helt ny bruger! Så jeg håber jeg gør det ordenligt :D

Jeg søger egentlig et godt råd, da jeg er på bar bund.

Jeg købte i start maj en han dværghamster på cirka 6 måneder. Jeg læste mig frem til, at de kan være sværere at få tamme jo ældre hamstere er, og at det krævede tid og tålmodighed.
Sagen er den at han bider. Napper hedder det nok. Han bider ikke hul, men man bliver forskrækket hver gang.
Jeg bruger handsker hver gang, og har gjort det i nu 4 måneder. Jeg tager ham aldrig ud frivilligt. Han får altid selv lov at kravle op i min hånd. Jeg har prøvet alverdens slags "snack" så han kunne føle sig tryggere ved at være ude.
Jeg ville ønske jeg kunne tage min hamster ud, uden at skulle bruge handsker.
Han bider også i det som er omkring ham, når han er ude. Venner/gæster kan slet ikke komme til ham, og dem bider han hårdere. Han bidder ikke en gang, men kan blive ved længe. Andre gange napper han kun få gange.
Han karter også altid rundt, og virker til bare gerne at ville tilbage i sit bur.

Hvorfor gør han det? Er han utryg? Hvordan får jeg ham tryggere?
Jeg har ham ude hver dag, jeg taler til ham i buret hver dag. Jeg giver snacks, prøver at putte ham i en stor åben kasse, hvis nu det var min hånd han er utryg ved, intet hjælper. :cry: Jeg er rigtig fortvivlet, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre anderledes.

Jeg undskylder hvis der er 100 forummer med samme spørgsmål - jeg er som sagt helt ny og har svært ved at finde rundt herinde! :)

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Dværghamster bider.

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 29. aug 2015 18:39

Det lyder til du gør alt du kan gøre.

Jeg har desværre ingen ideer, men håber han med tiden stopper med at nappe :)
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

LUX
Indlæg: 177
Tilmeldt: 21. apr 2009 10:04

Re: Dværghamster bider.

Indlæg af LUX » 1. sep 2015 12:12

Lige umiddelbart har jeg ingen idéer til hvad du ku gøre.
Angriber han decideret, eller virker det mere til han "undersøger dig med tænderne"?
Sofie

Catta
Indlæg: 260
Tilmeldt: 7. maj 2015 10:20

Re: Dværghamster bider.

Indlæg af Catta » 5. sep 2015 02:20

Det høres ut som om du gjør ting veldig riktig :)

Jeg kan dessverre ikke gi flere råd, men jeg kan kanskje hjelpe til med å oppklare hvorfor han biter. Har du kjøpt han i en dyrebutikk? :)
Med vennlig hilsen
Cathrine
www.vinterhiet.weebly.com

Låst