Materiel sprog forvirring

Beskrivelse mangler
Låst
Brei
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. nov 2016 02:39

Materiel sprog forvirring

Indlæg af Brei » 29. nov 2016 03:00

Hej :-)
Jeg er ny herinde, men har brugt utrolig meget tid inde på hamstercentral. De er utrolig rare mennesker, men når det kommer til materialer er det næsten umuligt at forstå hinanden.
Der er ganske simpelt ingen der kan svare mig på hvilke produkter der er sikre at bruge i Danmark.

Jeg vil utrolig gerne lave gør det selv projekter, men jeg kan ikke finde rundt i hvad der er hamster venligt. Det er ting som lim, maling og fugemasse der har sat en stopper for enhver form for projekt.
Er børne sikker lim altid hamster sikker? Er akvarie fugemasse også hamster sikker? Findes der overhovedet soya maling i Danmark?

Jeg håber virkelig at der er nogle rare mennesker herinde der kan hjælpe.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Materiel sprog forvirring

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 29. nov 2016 17:07

Ej hvor er du sej at du vil lave det.

Jeg ved ikke noget til de produkter du nævner. Men kan man bruge de der runde dimser man bruger til at samle rumdeler og sådan noget med hvor der er et hul i hvert stykke træ?
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Materiel sprog forvirring

Indlæg af Hamsterguf9000 » 29. nov 2016 17:52

Akvariesilikone er hamstersikkert. Lim der er sikkert for børn er også hamstersikkert. Nu kender jeg ikke noget til maling, men de gange jeg har malet noget har jeg brugt tusser der er til børn :)

Brei
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. nov 2016 02:39

Re: Materiel sprog forvirring

Indlæg af Brei » 1. dec 2016 02:23

mosegaardmortensen89 skrev:Ej hvor er du sej at du vil lave det.

Jeg ved ikke noget til de produkter du nævner. Men kan man bruge de der runde dimser man bruger til at samle rumdeler og sådan noget med hvor der er et hul i hvert stykke træ?
Dyveler hedder de vidst nok? Ja, dem kan man godt bruge.
Erins animals på YouTube har en video hvor hun bruger dem til at lave en gynge. Hvis du er interesseret i gør det selv projekter til din hamster er hun vældig inspirerende ;-)

Jeg vil utrolig gerne lave det her projekt:

Men puha det virker som et stort projekt =-O

Har nu tænkt mig at gøre et forsøg alligevel ;-)
Link i tilfælde at YouTube plugin ikke virker: https://youtu.be/3NuCIlX34z4
Senest rettet af Brei 1. dec 2016 02:29, rettet i alt 2 gange.

Brei
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. nov 2016 02:39

Re: Materiel sprog forvirring

Indlæg af Brei » 1. dec 2016 02:26

Hamsterguf9000 skrev:Akvariesilikone er hamstersikkert. Lim der er sikkert for børn er også hamstersikkert. Nu kender jeg ikke noget til maling, men de gange jeg har malet noget har jeg brugt tusser der er til børn :)
Er det fordi vi har en strammere lovgivning omkring det i Danmark? For på hamster central får jeg at vide at ikke alt børne sikkert er hamster sikkert.

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Materiel sprog forvirring

Indlæg af Hamsterguf9000 » 2. dec 2016 02:16

I nogen lande er de lidt for forsigtige med hvad de giver deres hamster. I Danmark har vi en meget stram lovgivning om hvad der er sikkert for børn. Jeg ville ikke tøve med at give hamsterne noget der er "børnesikkert" :)

Låst