Hvor meget skal et hamster være oppe?

Beskrivelse mangler
Låst
Gizmo
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. jun 2017 20:43

Hvor meget skal et hamster være oppe?

Indlæg af Gizmo » 10. jul 2017 20:36

Hejsa - jeg har nu haft Gizmo i 3 uger og det går helt klart fremad.
Men jeg er dog blevet i tvivl om hvor meget han skal være oppe. Han vågner typisk ved kl. 20. Så bruger han små 30 min på at spise og vaske sig. Går rundt og strække sig osv. Ret sødt
Jeg har ham oppe i hænder hver dag. Og de sidste to aftener har han løbet lidt rundt i sofaen. Jeg føler dog at han bliver lidt hyper af det og sætter ham i buret igen. Han får selv lov til at kravle ud af buret men ikke ned. Det føles som han konstant er flugt. Hvor længe og hvor ofte er det godt for ham at være oppe? Jeg har haft fuld fokus på ham en time her til aften. Dels hvor jeg har ordnet buret og hvor han er kravlet op i sofaen og lænet rundt. Men jeg sidde med dårlig samvittighed ift om det var godt for ham eller han skal have mere tid oppe. . Han sover heeeeele dagen. Men jeg er begyndt at vække ham kl 20 fordi han reelt først vågnede kl. 22.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Hvor meget skal et hamster være oppe?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 15. jul 2017 10:10

Det lyder så fint det du gør. Bare mærk efter hvor meget han og du synes er sjovt. Han har ikke brug for mere. Så det er så fint :-D

Hamstere sover generelt det meste af dagen. De fleste gør i hvertfald :-)
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Gizmo
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. jun 2017 20:43

Re: Hvor meget skal et hamster være oppe?

Indlæg af Gizmo » 18. jul 2017 20:59

Mange tak for svar. Er begyndt at sætte ham ned når han bliver hyper. Men kan mærke at han også bliver roliger for hver aften. Vh Gizmo

Låst