Hybrider og sygdomme

Beskrivelse mangler
Låst
Lemmingexpress

Hybrider og sygdomme

Indlæg af Lemmingexpress » 16. okt 2006 07:39

Pt. har to hybrid hunner, Piv og Myrna som jeg har aft i ca. ½ år (vidste ikke de var hybrider da jeg købte dem :? ) og en "ren" vinterhvid. Jeg har før kun haft "ægte" dvs. Cambells eller Vinterhvide.

Jeg synes at de to hybrider er mere små syge og humørsyge end de ægte jeg har haf haft? Deres vægt svinger ret meget, den ene var ret tynd en overgang, nu er hun nærmest fed. Myrnas vægt svinger f.eks. mellem 35 - 45 gram. I perioder kan de også være meget aggressive og bide, mens de i perioder er søde. De går ikke sammen.

Jeg synes ikke jeg har oplevet disse ting med de ægte hamstre jeg har haft. Kan de være noget med gensammensætningen der er gået galt (når de nu er hybrider) og at de derfor er mere svagelige og humørsyge??

Er der nogen andre som har oplevet noget lignende?? Det kan selvfølgelig også bare være en tilfældighed.. :roll:

/Heidi

kwo

Indlæg af kwo » 16. okt 2006 08:48

Som du selv antyder kan det være en tilfældighed.

Men man kunne sagtens forestille sig at det er tilfældet (at de bliver nemmere syge). Netop fordi generne hos de to arter er lidt forskellige, hver især tilpasset til det miljø de nu lever i. Og når så de to sæt gener skal passe sammen, kan det meget vel give problemer.
Kenneth Worm

Gax

Indlæg af Gax » 16. okt 2006 09:02

Ja det er noget rod med de hybrider :!:

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 16. okt 2006 10:17

vi har kun erfaring med en enkelt hybride og den blev også syg med allergi efter et par måneder og måtte aflives
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Gax

Indlæg af Gax » 16. okt 2006 10:51

Ja hybrider lever vel heller ikke så lang tid? de virker svagere end normale race hamstere

Låst