Campells

Beskrivelse mangler
Låst
sadako

Campells

Indlæg af sadako » 25. dec 2006 22:24

Hej

Jeg går lidt i de tanker om at anskaffe nogle Campells, men jeg syntes at jeg kan huske noget om deres adfærd og jeg mener at Kwo har skrevet der :?:

Der var noget med at Campells før var langt mere almindelig end vinterhvide og blev avlet i stort antal. Det var en af de primære grunde til at der kom så mange mutationer (ang. farve). Og da flere avlede efter farve blev der ikke taget højte for hamsterens temperament. Og det skulle have resulteret i at Campells blev meget bidske og aggressiv.

Har Campells idag et "dårligt" temperament :?: :wink:

Hvis nej - minder de så om vinterhvides temperament :?:
Syntes også at jeg har læst et sted at Campells skulle være svære at gøre tamme :?:

Julehilsner til alle på forumet - Ulla
Se unger på: www.hamsterhulen.dk

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 26. dec 2006 09:07

Jeg startede ud med dyr fra både aggressive linier og de venlige linier, og det viste sig hurtigt at der i hvert kuld fra de aggressive (som i øvrigt slet ikke alle sammen var aggressive) at der var søde unger og sure unger. De sure blev aflivet og de søde avlet videre på, og det mener jeg klart er vejen frem for at få nogle venlige stammer i DK.

De campbells jeg havde tilbage var lige så venlige som vinterhvide, og også lige så nemme at tæmme. Alle mine vinterhvide og campbells er tamme fra fødslen, der er sådan set ikke noget at tæmme, det kommer af sig selv.

Kan være det er roboen du tænker på som svær at tæmme? Jeg har aldrig hørt det om campbells før (bortset selvfølgelig de aggressive individer).
Mvh. Pia

Låst