'Ren' eller hybrid?
'Ren' eller hybrid?
Hej allesamen!
Da det endeligt er blevet godkendt af mine forældre at jeg må avle et enkelt kuld unger med mit hamster har jeg selvfølgelig været igang med at læse en masse steder, men her på siden faldt jeg over urene art hybrider, jeg skrev til webber og fik af vide jeg kunne placere et par billeder af mit hamster herinde og i så måske kan hjælpe mig til at finde ud af og hun er ren eller hybrid.
Håber virkelig i kan hjælpe mig, og hvis jeg må spørge om en ting mere, nogen der kan fortælle mig hvilke farve hun har om det er pearl saphir eller hvad hun er..
Da det endeligt er blevet godkendt af mine forældre at jeg må avle et enkelt kuld unger med mit hamster har jeg selvfølgelig været igang med at læse en masse steder, men her på siden faldt jeg over urene art hybrider, jeg skrev til webber og fik af vide jeg kunne placere et par billeder af mit hamster herinde og i så måske kan hjælpe mig til at finde ud af og hun er ren eller hybrid.
Håber virkelig i kan hjælpe mig, og hvis jeg må spørge om en ting mere, nogen der kan fortælle mig hvilke farve hun har om det er pearl saphir eller hvad hun er..
- Vedhæftede filer
-
- Rubin
- Billedet 88.jpg (49.92 KiB) Vist 5983 gange
-
- Rubin igen
- Billedet 91.jpg (47.02 KiB) Vist 5983 gange
-
- Igen igen ;)
- Billedet 90.jpg (46.45 KiB) Vist 5983 gange
-
- Og så til sidst rubin ;D
- Billedet 92.jpg (50.88 KiB) Vist 5983 gange
Uha det ligner en Vinterhvid Dværghyamster i farven Saphir men jeg er ikke sikker for jeg syntes ikke billedet er så tydeligt og så ville det være lettere hvis du kunne tage et oppe fra men jeg tror den er Vinterhvid i Farven Saphir men hæng mig ikke op på det.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Ja de er ikke særligt nemme at tage billeder af.Rubin skrev:Pyha så skal hun jo sidde stille, nå ja men kan da gøre mit bedste for at tage et imorgen..
Men mange tak
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
derfor ville det være godt med et billed oppe fra så man bedre kan se det.Bimserne skrev:Hun ligner en saphir.. Og sikke en lille tyksak Er der en rygstribe? Kan ikke rigtig se den...
Uha det var lidt af en opgave du fik mig sat på der med at finde ud af det, men ved meget grundig undersøgelse har hun meget meget mørkebrune øjne de er næsten helt sorteAnna skrev:På nogle af billederne, ser det ud til den har mørkerøde øjne, har den det?
Hun er måske en smule kraftigt men hun løber nu næsten hele tiden og spiser kun sund foder så gør mit for hun ikke skal blive større, men det gør hende nu også lidt kær
Den lille speedy bryder sig ikke om at sidde stille i laang tid så det bliver ikke lige bedre..
- Vedhæftede filer
-
- Billedet 98.jpg (54.9 KiB) Vist 5932 gange
-
- Billedet 101.jpg (59.36 KiB) Vist 5932 gange
-
- Billedet 104.jpg (46.95 KiB) Vist 5932 gange
-
- Billedet 106.jpg (40.47 KiB) Vist 5932 gange
-
- Billedet 110.jpg (48.99 KiB) Vist 5932 gange
Jeg tror desværre hun er hybrid...
En vinterhvid saphir ser sådan ud fra ryggen:
Og en campbells opal ser sådan ud:
Altså begge arter skal ha en tydelig stribe ned ad ryggen. Forskellen er bare at striben hos campbells er meget tyndere, hvor den hos vinterhvid er tyk og som regel flyder ud i en plet ved skuldrene.
En vinterhvid saphir ser sådan ud fra ryggen:
Og en campbells opal ser sådan ud:
Altså begge arter skal ha en tydelig stribe ned ad ryggen. Forskellen er bare at striben hos campbells er meget tyndere, hvor den hos vinterhvid er tyk og som regel flyder ud i en plet ved skuldrene.
Mvh. Pia
Hænger mig selv !
Ikke nok med Rubin er hybrid er hun også en han !!!!
Var nede og købe en lille dame som Rubin kunne gå sammen med og det gik grueligt galt Rubin sprang hele tiden på den lille Saphir som den nye nu hedder !
Og da jeg bestemt ikke vil have unger af en hybrid så må i hjælpe mig ..
Hvis jeg skifter den nye ud med en han vil Rubin så kunne gå sammen med hannen ??
Ikke nok med Rubin er hybrid er hun også en han !!!!
Var nede og købe en lille dame som Rubin kunne gå sammen med og det gik grueligt galt Rubin sprang hele tiden på den lille Saphir som den nye nu hedder !
Og da jeg bestemt ikke vil have unger af en hybrid så må i hjælpe mig ..
Hvis jeg skifter den nye ud med en han vil Rubin så kunne gå sammen med hannen ??