Hamster eller marsvin?
Hamster eller marsvin?
Jeg kan se at flere af jer også har marsvin.
Min datter på 8½ ønskede sig først en kanin eller et marsvin. Nu har jeg overtalt hende til et hamster, fordi jeg :engel2: har mere lyst til at få hamster og syndes det kunne være sjovt at vi kunne have den interesse sammen.
Hvad er jeres råd? Er det bedre at få et marsvin til Trine og en hamster til mig eller hamster til begge?
Min datter på 8½ ønskede sig først en kanin eller et marsvin. Nu har jeg overtalt hende til et hamster, fordi jeg :engel2: har mere lyst til at få hamster og syndes det kunne være sjovt at vi kunne have den interesse sammen.
Hvad er jeres råd? Er det bedre at få et marsvin til Trine og en hamster til mig eller hamster til begge?
-
Efter min mening ville det nok være bedst at din datter får en kanin eller et marsvin fordi de er større og derfor nemmere at håndtere.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan hun har det og er overfor dyr, men har tit oplevet at børn på den alder var lidt for voldsomme overfor mindre dyr, og et hamster er jo noget mindre end kanin og marsvin
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan hun har det og er overfor dyr, men har tit oplevet at børn på den alder var lidt for voldsomme overfor mindre dyr, og et hamster er jo noget mindre end kanin og marsvin

Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com
http://www.mel-bollen.weebly.com
nu er hamstere meget små og keget livlige og egner sig som regl ikke til små børn da de nemt får klemt på dem eller tabt dem.
Nogle børn er bedre til at håndtere små dyr end andre har jeg oplevet men forældrene bør være med hver gang medmindre at man er sikker på at børnene kan klare det selv men opsyn er altid godt.
Marsvin eller kaniner er nok en del lettere at håndtere for dit barn men stadig skal der jo være lidt opsyn med det og så skal man lige huske at Marsvin er meget Sociale dyr der trives bedst 2 dyr af samme art.
Nogle børn er bedre til at håndtere små dyr end andre har jeg oplevet men forældrene bør være med hver gang medmindre at man er sikker på at børnene kan klare det selv men opsyn er altid godt.

Marsvin eller kaniner er nok en del lettere at håndtere for dit barn men stadig skal der jo være lidt opsyn med det og så skal man lige huske at Marsvin er meget Sociale dyr der trives bedst 2 dyr af samme art.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

Jeg har selv både hamstere, marsvin og kaniner - og børn på 9 og 13 år
Jeg vil helt klart råde dig til at købe et marsvin til din datter. Et marsvin har en god størrlse, sidder stille i armene og har generelt godt temperament. En hamster kan være rigtig svær for en 8-årig at håndtere, også selvom de er vant til håndtering af dyr, og så vågner de først, når din datter er ved at skulle i seng 

Mange hilsner fra Jeanne.
-
Da jeg var ca. 8 fik jeg mit første marsvin, og det betød virkelig ALT for mig, ham & jeg fik knyttet os et RIGTIG tæt bånd... Vil også syntes at du skal købe et marsvin til hende, da det jo er noget af det hun helst vil have, og så er det også lettere end en lille hamster... (:
Og hvis du endelig vælger at skulle give hende et lille marsvin er det bedre med to, ikke for at forkæle hende, men fordi marsvin i forhold til hamstere er sociale flokdyr, og marsvin kan godt gå i samme bur, så hvis hun skal ha' marsvin så køb 2
Og hvis du endelig vælger at skulle give hende et lille marsvin er det bedre med to, ikke for at forkæle hende, men fordi marsvin i forhold til hamstere er sociale flokdyr, og marsvin kan godt gå i samme bur, så hvis hun skal ha' marsvin så køb 2

Senest rettet af HamsterMiaah 29. maj 2008 20:37, rettet i alt 1 gang.
-
^ Ved det ikke, men mine to kælne marsvin kommer begge fra Lobelias opdræt, et godt opdræt hvor man ved man får kæledyr der er rigtig tamme (:
Hjemmesiden: http://www.belia.webbyen.dk/
Som jeg kan se, har opdrættet ingen salgsunger endnu, men masser af kuld på vej (:
Hjemmesiden: http://www.belia.webbyen.dk/
Som jeg kan se, har opdrættet ingen salgsunger endnu, men masser af kuld på vej (:
Ja jeg har faktisk 2 søde han unger lige nu som vil egne sig rigtig godt som burkammerater.asn skrev:Er der nogen af jer som har marsvineunger til salg?

Jeg vil lige sende dig en pb for hele denne tråd skal ikke laves til en reklame.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

jeg fik også min første marsvin som 8! har aldrig haft sådan et sødt væsen før! han var den bedste og har aldrig gjort nogen noget!
Trine synes jeg skal have et marsvin... hun vil helst have det og det er nemmere at håndtere
men som de andre siger så køb helst to marsvin:D
held og lykke med at finde et kæledyr!
Trine synes jeg skal have et marsvin... hun vil helst have det og det er nemmere at håndtere

men som de andre siger så køb helst to marsvin:D
held og lykke med at finde et kæledyr!