Hamstere Og vand/bad

Beskrivelse mangler
Låst
CH

Hamstere Og vand/bad

Indlæg af CH » 26. jul 2008 20:14

Så Inde på Youtube At De badede deres hamstre ..
Link:http://www.youtube.com/watch?v=VbRGTW_9M9k&NR=1..

Må man godt bade hamstre Endelig..

Ikke noget jeg selv ville gøre men..

Faldt bare lige over disse videoer..
Og så tænkte jeg lige om Det endelig er godt for dem da jeg ikek har set elelr hørt det før..

AnetteFrost
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 1. jul 2008 22:54

Indlæg af AnetteFrost » 26. jul 2008 20:36

hvis du mener bade=vand, så ville jeg ikke gøre det...

Ved at dværghamstere kan lide at sandbade for at holde pelsen, men guldhamstereved ik...

Kunne forstille mig at det er en dårlig ide, de og små og bliver vel let syge?
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

CH

Okay

Indlæg af CH » 26. jul 2008 21:44

Så os inde på Youtube..
Alså det er rigtig vand

At de badede et dværghamster og en lidt mindre..

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 26. jul 2008 21:56

well dit link virker ikke :wink:  

MEN - du kna faktisk købe "gnaver-shampoo"... Ikke at jeg vil tilråde det på nogen måde!

Et sådan dyr bliver hurtigt kold og får let lungebetændelse som den kan dø af :(  ikke en risiko jeg vil løbe...

sku den "i bad" ville jeg nøjes med en hårdopvredet vaskeklud som man kører let hen over pelsen - men det skulle kun være i nødstilfælde... Sandbad og børste kan gøre meget for en hamsterpels :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Odgaard
Indlæg: 2035
Tilmeldt: 23. apr 2004 21:48

Indlæg af Odgaard » 27. jul 2008 09:02

Gnaver shampoo er mest beregnet på marsvin. Hamstere skal aller højest ha et sandbad, hvor man stiller en skål med chinchillasand ind i buret.
Mvh. Pia

ZenZen
Indlæg: 551
Tilmeldt: 19. apr 2008 16:23

Indlæg af ZenZen » 27. jul 2008 11:50

Det kommer nu an på om hamsteren er syg.

Jeg har måttet bade mine hamstre (under rindende lunt vand) pga at de havde diarré og de bliver noget så beskidte af det, så der var det nødvendigt-
MEN jeg sørgede også hurtigt for at de blev tørre ved først at bruge køkkenrulle og derefter et håndklæde til at pakke dem godt ind i, og de blev ikke syge af det.

Men man skal ikke gøre det for sjov, som i den video - det er , i mine øjne, dyrplageri. De er ikke født til at svømme...

Mahonia
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 22. aug 2007 16:51

Indlæg af Mahonia » 27. jul 2008 13:57

Udover sygdomstilfælde som nævnt ovenfor, er det slet ikke nødvendigt at bade en hamster! Den passer selv sin pels på bedste måde.

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 29. jul 2008 13:54

Nu er det faktisk heller ikke en hamster i videoen men en gerbil...

torben

Hamster Spasmer eller panik spring???

Indlæg af torben » 10. jan 2009 20:39

Jeg har en ung hun hamster på 7 uger. den spiser fint og jeg giver den salat, æbler, gulerøder. men nogle gange når den går nede i "kravlegården" laver den nogle underlige spring som om den bliver bid bagfra og bliver nærvøs.
Har den lus eller hvad kan det mon være håber i kan hjælpe mig på forhånd tak :?

S-C-J
Indlæg: 280
Tilmeldt: 16. feb 2008 12:27

Indlæg af S-C-J » 10. jan 2009 20:54

øhh hai torben.. det helt forkert sted du har lagt din tråd.. du skal lave din egen i adfærd og natur ;)

og har desvære ikke noget bud på det med din hamster.. man hvis den skulle ha lopper eller andet kan du nemt se det.. så hvis du ikke kan se små dyr i dens pæls er det i vært fald ikke det.. :)
Tjek min hjemme side ud :D

http://s-c-j.weebly.com

Lemou

Re: Hamstere Og vand/bad

Indlæg af Lemou » 10. jan 2009 21:56

torben skrev:Jeg har en ung hun hamster på 7 uger. den spiser fint og jeg giver den salat, æbler, gulerøder. men nogle gange når den går nede i "kravlegården" laver den nogle underlige spring som om den bliver bid bagfra og bliver nærvøs.
Har den lus eller hvad kan det mon være håber i kan hjælpe mig på forhånd tak :?
Vores yngste hamster gjorde det på et tidspunkt... Jeg tror nu, at det klør og det har hjulpet med sandbad...
CH skrev:Så Inde på Youtube At De badede deres hamstre ..
Link:http://www.youtube.com/watch?v=VbRGTW_9M9k&NR=1..

Må man godt bade hamstre Endelig..

Ikke noget jeg selv ville gøre men..

Faldt bare lige over disse videoer..
Og så tænkte jeg lige om Det endelig er godt for dem da jeg ikek har set elelr hørt det før..
Der er forskel på gerbiler og hamstere..

Vores guldbasser elsker sandbad

AnnaR
Indlæg: 696
Tilmeldt: 23. feb 2008 12:37

Re: Hamster Spasmer eller panik spring???

Indlæg af AnnaR » 11. jan 2009 00:24

torben skrev:Jeg har en ung hun hamster på 7 uger. den spiser fint og jeg giver den salat, æbler, gulerøder. men nogle gange når den går nede i "kravlegården" laver den nogle underlige spring som om den bliver bid bagfra og bliver nærvøs.
Har den lus eller hvad kan det mon være håber i kan hjælpe mig på forhånd tak :?
Der er efter min overbevisning fordi den ren og skær bliver forskrækket. Den unge jeg har nu gør det nemlig også og de andre har også gjort. Det er ret tydeligt at min bliver forskrækket, når jeg kommer i rummet og der er lyd den ikke er vandt til.

AgileHam
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18. sep 2017 18:40

Re: Hamstere Og vand/bad

Indlæg af AgileHam » 18. sep 2017 18:51

Hamstren kan få WetTail, hvilket dræber den, hvis du bader den i vand. Hvis du allerede har gjort det, så pas på. Hvis den ikke opfører sig unormalt er den ikke ramt af sygdom, og du skal bare skifte til bade sand. Hvis den opfører sig mærkeligt, så skynd dig til dyrlægen, hvis du har hamstren kær. Ligemeget hvor lille en forskel i: Drikke vaner, Spise vaner, Aktivitet osv. Så bør du få den til dyrlægen.

Låst