Jeg har for ganske nylig meldt mig ind på et Engelsk/Amerikansk hamsterforum og her er de fleste altså fuldstændig enige - dværge kan sagtens gå sammen, selvfølgelig kan der være enkelte tilfælde hvor det ikke går, men for det meste er det intet problem.
Der er endda skrevet en guide til "Housing Multiple Hamsters" derinde af en af en Moderator.
Et af de vigtigste råd er at hamsterne skal have god plads så de ikke slås om pladsen.
Derudover anbefales en stor madskål eller flere madskåle, så de ikke kommer op og slås over at der ikke er plads til at de allesammen kan sidde deri.
Derudover anbefaler de også et hjul bereget til guldhamstere eller flere hjul så de ikke slås om hvis tur det er.
Flere sovesteder er også en god idé da hammierne måske ikke har lyst til at sove sammen altid.
Dette var blot nogen udpluk af de tips de giver til folk der vil have flere dværge i samme bur.
Inde på Engelsk/Amerikanske forum er der folk fra stort set hele verden, og snakkede med en pige fra Italien - i Italien mener man så også at dværgene ikke kan gå sammen, men hun havde prøvet det efter at være kommet ind på det her Engelske/Amerikanske forum og havde kun haft positive oplevelser.
Så jeg kunne godt tænke mig at hører jeres mening.
Jeg ved godt de fleste her ikke mener at dværge kan gå sammen, men hvordan kan det være at verden ligesom ikke kan blive enige om hvad der er rigtigt ?
Det er jo samme arter hele verden over så hvad skal man efterhånden mene ?

- Det skal forresten også lige siges at jeg engang har haft en gruppe på 4 Campbells gående samme, og der var heller ingen problemer