Hvad gør I?

Beskrivelse mangler
Låst
Cecilie89

Hvad gør I?

Indlæg af Cecilie89 » 4. okt 2008 13:20

Hejsa,

Igen et spørgsmål fra mig.  :roll:

Hvad gør I mht. helt basale ting i det rum hvor jeres hamster(e) står?
Nu tænker jeg blandt andet på støvsugning, skiftning af bure osv. Altså ting som ikke rigtigt kan undgås. :)
Man siger jo at hamstere helst skal stå i rum med kun lidt daglig aktivitet, så de kan sove i fred om dagen, men hvad med de ting som ikke kan undgås? Hvordan løses det?

Min nye hamster står i samme rum som mine marsvin, og der er hverken tv, musik eller andet i det rum som kan forstyrre hverken i dagtimerne eller om aftenen/natten.
Dog har jeg en fast rutine hver søndag formiddag hvor alle bure skiftes og hvor der støvsuges. Vil dette forstyrre min hamster? Og i så fald, hvordan løses det, så jeg forstyrrer hende mindst muligt?
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

Meddie

Indlæg af Meddie » 4. okt 2008 13:22

Mine står bare inde på mit værelse :)
Jeg er så heller ikke lige den som hører meget højt musik og sådan :)
~ Mvh. Mette og Clean

Vimse

Indlæg af Vimse » 4. okt 2008 13:22

mine to hamster står på mit værelse. Jeg er ikke typen der høre musik så det går nok (har ikke et anlæg). Men vis jeg skal støvsuge gør jeg det bare lige hutigt mens mine hamster står hvor de stod før.
KH. Kathrine

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 4. okt 2008 13:44

tja.... mine er først nu kommet ind i et rum for sig selv... men jeg har ikke oplevet at de har følt sig generet af det...

Nu støvesuger jeg ikke rigtig da vi har parketgulve, så det er kosten, men tilgengæld kørte fjernesynes altid (Havde alle hamsterne i stuen før) og med 2 rødder der ikke kender til stilhed og kun har krudt i bagdelen, så var der aldrig ro. Kun når vi ikke var hjemme.

Så tror ikke du skal være nervøs. Støvsug du bare. det er jo heller ikke sådan at du støvsuger konstandt i flere timer.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 4. okt 2008 13:58

Mine hamstere har sit eget værelse og det bliver til en del dryssen med hø piller og foder, så der skal støvsuges grundigt og det bliver der jævnligt.
Jeg gør det, at jeg pusler lidt rundt i burene med at give dem mad, godbidder, rense toiletter mm. Så vågner de lidt og kommer ud og kigger. Så støvsuger jeg.
På den måde blive de ikke vækket af støvsugeren, men de kan altså sagtens tåle, at der bare bliver støvsuget af og til uden en masse pusleri. Så det gør du bare.  :wink:

Cecilie89

Indlæg af Cecilie89 » 4. okt 2008 14:20

Okay hehe. Tak for jeres svar. :)

Jeg prøver mig bare frem i morgen som normalt, og så ser jeg lige hvordan hun tager det. :)
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

Lul

Indlæg af Lul » 4. okt 2008 14:23

Jeg skifter også mine marsvin enten lørdag eller søndag, og støvsuger bagefter.. Min hamster gider ikke gå op og kigge hvad det er, hun er blevet så vant til det, at hun vidst bare sover videre  :wink:
Mange hilsner fra Louise ;D

Janne

Indlæg af Janne » 4. okt 2008 15:46

Mine står bare i stuen.. Er jo på arbejde i dagtimerne, så har ikk umiddelbart syntes at de har virket generede af det der foregår når jeg kommer hjem.. I weekenderne ser jeg self. tv osv, men stadig har de ikk virket generet af det..

Wampi

Indlæg af Wampi » 4. okt 2008 16:20

vores hamstere har stået skiftevis inde i vores computerrum/stue/soveværelse(var et rum der hvor vi boede før) og så på badevæelset når vi skulle sove.. vi hører både musik og spiller computerspil og ser fjernsyn.. har aldrig oplevet nogen af dem blive vækket af det eller være generet af det..

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 4. okt 2008 16:49

mine står i samme rum som min computer og de er stort set snart ligeglade med om jeg støvsuger de sover bare men der bliver så heller ikke spillet højt hos os.
har oplevet en hamster der blev ødelagt fordi dem der havde den spillede højt konstant i nærheden af den.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 4. okt 2008 18:52

Mine hamstere står på kontoret, hvor der er aktivitet dagen igennem - ved computeren  :wink: Det larmer selvfølgelig ikke, men lige op til kontoret ligger stuen, hvor der er lyde fra børnene er hjemme fra skolen og resten af dagen. Det generer dem aldrig - de sover godt  :wink: Heller ikke når der støvsuges, vågner de. Jeg tror, det er et spørgsmål om, at de vænner sig til, at der er lyde, og så generer det dem ikke.
Mange hilsner fra Jeanne.

caty

Indlæg af caty » 5. okt 2008 10:42

min hun hams står på mit værelse og der har jeg sådan en støvsuger ting der ca er 30-40 cm lang den bruger jeg nogen gange om dagen :wink:

Meddie

Indlæg af Meddie » 5. okt 2008 12:12

caty skrev:min hun hams står på mit værelse og der har jeg sådan en støvsuger ting der ca er 30-40 cm lang den bruger jeg nogen gange om dagen :wink:
En.. Håndstøvsuger? :P
~ Mvh. Mette og Clean

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 7. okt 2008 17:57

Min hamster står i stuen. Jeg er meget hjemme, fordi jeg ikke har ret mange timer om ugen. Og jeg hører tit musik i løbet af dagen. Hun har altid stået inde i stuen, og har altid været vant til de lyde der nu er. Hun sover bare og virker slet ikke til at være generet af det.

Så tror bare det har noget at gøre med hvad de er vant til.

Låst