Hvor meget har i jeres hamster oppe?

Beskrivelse mangler
Lisette

Hvor meget har i jeres hamster oppe?

Indlæg af Lisette » 10. okt 2008 19:17

Hvor meget har i jeres hamster oppe, og hvordan underholder i dem når det er ? :D Jeg tænker på gode ider til aktivering, og på jer der har mange i kan da umuligt have dem alle oppe hver dag? nå de kun kan være ude en af gangen... :?

liv

Re: Hvor meget har i jeres hamster oppe?

Indlæg af liv » 10. okt 2008 19:41

Lisette skrev:Hvor meget har i jeres hamster oppe, og hvordan underholder i dem når det er ? :D Jeg tænker på gode ider til aktivering, og på jer der har mange i kan da umuligt have dem alle oppe hver dag? nå de kun kan være ude en af gangen... :?
altså jeg har kun en og jeg har hende ude 2 gange om dagen :wink: en 10-15 efter skoletid og så en 30 minutter når hun vågner :lol:

men de man kan godt have flere ude på en gang hvis  man har flere løbegårde :wink: bare hav en opppe i hænderne :D  :wink:

aktiviteter: en hamsterbold,løbegård med masse sjove ting :wink:  :wink:

Passionen

Indlæg af Passionen » 10. okt 2008 19:52

[/quote]men de man kan godt have flere ude på en gang hvis  man har flere løbegårde :wink: bare hav en opppe i hænderne :D  :wink: [/quote]

Ville nu passe på med at have for mange ude af gangen. De kan sagtens smutte over løbegården, hvis de får chancen. Så man skal altid have et vågent øje. :)

liv

Indlæg af liv » 10. okt 2008 19:54

Passionen skrev:
men de man kan godt have flere ude på en gang hvis  man har flere løbegårde :wink: bare hav en opppe i hænderne :D  :wink:

[/quote]

Ville nu passe på med at have for mange ude af gangen. De kan sagtens smutte over løbegården, hvis de får chancen. Så man skal altid have et vågent øje. :)[/quote]

ja... ville også være svært at have 10 hamser ude i hver deres løbegård uden at falde i det :wink:  :wink:  men 2-3 ville da være muligt?? :)

Lykke

Indlæg af Lykke » 10. okt 2008 23:04

Lisette skrev:Hvor meget har i jeres hamster oppe, og hvordan underholder i dem når det er ? :D Jeg tænker på gode ider til aktivering, og på jer der har mange i kan da umuligt have dem alle oppe hver dag? nå de kun kan være ude en af gangen... :?
Det har jeg også tit tænkt på!

Jeg har 4 "faste" hamstere plus unger, der skal gøres tamme. Jeg har ikke altid tid til at have de voksne oppe hver dag og tit bliver det bare i 5 minutter.

Alle mine hamstere kunne kravle ud af den type tremme-løbegård, man kan købe, så det var ikke en løsning for mig.

Jeg har dog en en labyrint af familie-størrelse-pizza-bakker, som de får en løbetur i (de har dog fundet ud af at åbne låget, så jeg skal ikke vende ryggen til...).
Og så får de nogle gange en tur i et tomt bur for adspredelsens skyld - eller på mit skrivebord, hvor der er maaaange spændende ting.

Jeg har planer om at bygge min egen løbegård, som skal være mere flugtsikker og evt. med 2 afdelinger, så jeg kan have 2 ude på en gang. Så vil jeg bla. lave en mini-version af et katte-klatretræ. Men det kræver lige lidt tid og gennemtænkning.

burrus

Indlæg af burrus » 11. okt 2008 07:30

tja Når man får sin første hamster bruger man ofte laaaaaaaaaaang tid på dem hver dag :lol:  ( :oops: )
så får man nummer to og man kan stadig bruge lang tid på dem - det går somend op til 3 også, men allerede der begynder man at se på - hvem er mest håndtam :wink:  
De mest håndtamme har ikke "behov" for at blive håndteret nær så meget, som den nye ikke-håndtamme hamster :wink:  

så de mest "ikke-håndtamme" får mest opmærksomhed og så er der de som allerede er håndtamme de får bare lige dagens opmærksomhed og en gennembørstning så den lange pels er fin :wink:  

men man skal huske på at hamstere som oftest ikke har et socialt bheov rettet mod mennesket for at komme op - det kan godt være de synes det er sjovt og hyggeligt til en adspredelse, men det er ikke fordi de nyder selskabet af mennesker :wink:  så de tar overhovedet ikke skade af hvis kun lige når at tjekke mad og vand en dag og ikke når at have den oppe...
Dog kræver langhårede jo dog nogle gange at man børster dem hver dag :wink:  så er man lidt "tvunget" til at have hamsteren i hænderne hver dag  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Spot

Indlæg af Spot » 11. okt 2008 08:41

Jeg har en dværg som sover længe så hun er kun ude når hun vågner på et ordentlig tidspunkt ;) tilgengæld har hun et stort akvarie med hjul så hun keder sig ikke når hun så vågner.. Har sjældent oplevet at hun 'tiggede' om at komme ud på samme måde som guld.

da jeg havde 2 guld var de ude at løbe samtidig i hvert deres rum! (pas på! det kan blive til unger ;) )
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Vimse

Indlæg af Vimse » 11. okt 2008 08:46

Jeg har Putte og blomst oppe cirka 3 gange om dagen og ofte mere. De kommer ofte op på skift efter skole. Men Putte (den meget tamme af dem) kommer tit til at blive oppe ved mig i lang tid. Putte gør noget af det mest fantastiske nuttet en hamster kan gøre, hun SOVER nemlig i min hånd! Tro det eller ej men jov faktisk! Men Blomst som er min lidt nye hamster mangler stadigvæk lige at blive lidt mere tam. Så Blomst har jeg tit oppe i land tid og går fra hånd til hånd, eller også er hun i hamsterbolden som hun elsker.
KH. Kathrine

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 11. okt 2008 10:49

Jeg har 2 løbegårde og et gulv de ikke kan blive væk på, så jeg kan have 3 ude der. Derudover har jeg et pænt stort akvarie, som også bruges til løbegård/adspredelse, når der ikke lige er en hun med unger i.
Altså kan jeg have 4 ude af gangen. Jeg skal så bare sætte de to hamser i gårdene, som ikke kravler ud.  :D

Alle kommer ud ca. hver anden dag på skift. Så kæler vi også lidt.  :wink:

contraria

Indlæg af contraria » 11. okt 2008 10:54

jeg giver vand vær dag og siger lige hej og tjækker alt er som det skal være... så tager jeg i skole og når jeg så kommer hjem står den på lektier og der efter på hamsternus, med godt 14 guld, 2 robo'er, og 10 unger. så tager det sin tid... men ca 7 min har vær hamster min fulde opmærksomhed i... jeg er dog nogle dage nød til at sprange de mest tamme over... men så for de så også ekstra tid dagen efter.
de venligste hilsner amanda

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 11. okt 2008 13:14

Jeg har kun en enkelt guldhamster, så hun får min udelte opmærksomhed hver dag (medmindre jeg ikke lige er hjemme om aftenen).
Hun får lov at løbe frit i sofaen mens mig og min kæreste sidder der. Ellers løber hun i hasterbold. Og hvis hun er rigtig heldig får hun lov at løbe frit på gulvet i stuen, men det sker under konstrant opsyn (mig der kravler rundt på gulvet efter hende  :lol: ) fordi vi har en del hun kunne komme til skade ved at bide i og sådan.

Hvor lang tid hun er ude afhænger af, hvor meget energi den givne dag. Hun har nemlig altid haft utrolig meget krudt bagi, så hun kræver lidt energi at have ude. Men normalt er det mindst en halv time.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 11. okt 2008 16:01

jeg har altid mine oppe og blive nuset men og det er et minut eller 15-30 minuter er forskellige, men det er altige på skift, dog har jeg ikke mine dværge så meget ude, de synes ik rigtig det er så spændende, men de er også over et år nu  :(
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

BenjiEMOTION

Indlæg af BenjiEMOTION » 18. okt 2008 12:49

[quote="Lisette"]Hvor meget har i jeres hamster oppe, og hvordan underholder i dem når det er ? :D Jeg tænker på gode ider til aktivering, og på jer der har mange i kan da umuligt have dem alle oppe hver dag? nå de kun kan være ude en af gangen... :?[/quote]

Altså jeg har den ikke oppe lige nu, for den er virkelig bange og gider ikke. han skriger, så jeg lader ham lidt være her for tiden, har også næsten lige fået ham så det er nok meget logisk  8-)

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 18. okt 2008 13:02

Mine bliver taget op, møsset og krammet på hver anden dag. Det er sjældent de kommer ud og løbe.

Meddie

Indlæg af Meddie » 18. okt 2008 17:09

Jeg har mine ude hver dag og bruger ca. ½-1 time på dem hver om dagen ;)
~ Mvh. Mette og Clean

Låst