Er hun sur på mig??
Er hun sur på mig??
Min ene hamster (Gunnar) er begyndt a være utrolig inaktiv når jeg er tilstede. Det har stået på i en uge nu, hvor jeg faktisk har troet a hun var syg, men hun ser ud til a spise og drikke fint, og taber sig ikk.
Nå men.. Igår aftes da jeg kom hjem fra en veninde, var frøkenen ude i buret. Jeg skyndte mig at åbne buret for a snakke med hende, men det var hun ikke interesseret i. Hun kravlede ind i sit hus igen, for at komme frem og løbe i hjulet da jeg en time senere var gået i seng. Imorges da jeg stod op var hun ude, og igen åbnede jeg for at snakke med hende og give hende godbidder - men NEJ?? Ind i huset igen med hende..
Ved ikk helt hva jeg skal gøre??
Nå men.. Igår aftes da jeg kom hjem fra en veninde, var frøkenen ude i buret. Jeg skyndte mig at åbne buret for a snakke med hende, men det var hun ikke interesseret i. Hun kravlede ind i sit hus igen, for at komme frem og løbe i hjulet da jeg en time senere var gået i seng. Imorges da jeg stod op var hun ude, og igen åbnede jeg for at snakke med hende og give hende godbidder - men NEJ?? Ind i huset igen med hende..
-
tja.... de kan vel også have perioder hvor de ikke gider så meget kontakt, min Belle gider heller ikke rigtig ud af sit hus fortiden, men hun er nu oppe alligevel. Plejer at løfte huset op for at tage hende og hun finder sig i det, men hun er også inde i huset lige så snart jeg har sat hende ned.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Re: Er hun sur på mig??
Jeg tænker, at du enten skulle prøve at lade være med at åbne buret, men bare snakke til hende - eller tage hende op, selvom hun løber ind i buret og så give hende godbidder, når hun er kommet op, så hun opdager/ husker, at det er en god ting.Janne skrev:Min ene hamster (Gunnar) er begyndt a være utrolig inaktiv når jeg er tilstede. Det har stået på i en uge nu, hvor jeg faktisk har troet a hun var syg, men hun ser ud til a spise og drikke fint, og taber sig ikk.
Men det er jo svært at vide, hvorfor hun gør det.
Jeg har haft hende siden d. 30 juli i år. Hvor gammel hun er ved jeg ikke da jeg købte hende i en dyreforretning.ZannDra skrev:Hvor gammel er hun og hvor længe har du haft hende?
Er der sket noget dramatisk mens hun har været oppe?
Der er ikke sket noget dramatisk mens hun har været oppe. For det meste er hun ikke oppe ret lang tid ad gangen - og for det meste ude i bolden, da hun har krudt bagi, og er svær at holde stille nok, til at hun ikk løber væk.
Men sådan har det altid været - dog har hun altid elsket når jeg har åbnet op for buret så hun kan kravle op og kigge ud. Og hun har elsket når jeg har håndfodret hende med godbidder.. Førhen når jeg gik forbi buret hang hun ved åbningen, for at jeg skulle åbne op og snakke med hende..
Jeg har været en del ude i weekenden.. Og har sovet ude et par aftener, men der er jeg først kørt hjemmefra ved 22,30-23,00 tiden, som hvis jeg bare var gået i seng, og er så kommet hjem som normalt efter arbejde efterfølgende dag.. Men kan da godt være, at hun kan mærke forskel på a jeg ligger inde i min seng kontra a jeg ikk er hjemme..Lykke skrev:Har der været nogle dage, hvor du ikke har været hjemme eller sådan noget? Det kan nemlig godt nogle gange virke som om de bliver fornærmede, når man så er tilbage...
Prøver at lade hende være lidt, og nøjes med at snakke med hende gennem buret, så hun kan blive god igen..
Tak allesammen..
Ung voksen, ja det kan de jo sagtens bilde folk ind. :? 4-5 måneder vil jeg kalde en ung voksen, men der kan jo være forskellige meninger om det også. Hvis de i dyrehandlen mener, at en hamster på 10-11 mdr. er en ung voksen, så er den jo i virkeligheden næsten halvgammel. :roll:Janne skrev:Hov forresten.. Hun var ikke unge, men om hun har været "teenager"-hamster ved jeg ikke.. Fik at vide at hun var en ung voksen - Men hva er det??Mahonia skrev:Var hun unge eller voksen, da du købte hende?
Fik jo også a vide at hun var en han - men hanner føder ikk unger så vidt jeg ved..
Ja det med at se kønsforskel, er de ikke altid gode til. :lol: