Sandbad...

Beskrivelse mangler
Lisette

Sandbad...

Indlæg af Lisette » 6. nov 2008 19:59

Hvor tit giver i jeres lov til sandbad? Eller står det fast i buret? :tunge:

Sofie

Indlæg af Sofie » 6. nov 2008 20:14

Douglas har en skål med sand stående hele tiden :D
Han har temmelig meget plads, så skålen fylder ikk.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 6. nov 2008 20:28

hm... nu har jeg både dværge og guldhamstere...

og mine dværge har et lille hus med sand, dog har de 9 ud af 10 gange lavet rede oven i sandet...

Mine guldhamsere har det efter om jeg kan finde en passende skål i størrelse at sætte ned til dem... + at det kræver at jeg husker det... eller har jeg en pænt stor bøtte med et kg sand i, som de kan grave lidt i... så min en gang om ugen får de 5 min der i... så vil de gerne ud igen :roll:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 6. nov 2008 21:57

Mine får en tur i en kasse hvor der står en skål med sand engang imellem, når jeg husker det.
Eller hvis jeg synes, at pelsen trænger. F.eks. satte jeg en overgang skålen ned i buret til min satin han, for deres pels kommer nemt til at se lidt "slidt" ud.
De fleste af mine er ret gode til selv at holde pelsen. Men der er så heller ingen af dem, der er rigtigt langhårede.

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 6. nov 2008 21:58

Mine dværge har deres sandskåle stående fast.
Men ligesom AnetteFrost så laver de tit rede oven i sandet i stedet :roll:
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Cecilie89

Indlæg af Cecilie89 » 6. nov 2008 22:15

Min eneste hamster (dværg) har også en skål med sand stående hele tiden. Hun får den dog kun fyldt én gang ugentligt (ved burskiftning), og da hun bruger den meeeget tit og ææælsker at rulle sig i sandet kommer der meget hurtigt sand ud over hele hylden - og skålen er i stedet tom.  :roll:
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

Rikke H

Indlæg af Rikke H » 6. nov 2008 22:31

Putte har også et sandbad i sit bur hele tiden. Han bruger det MEGET. Jeg elsker når han kommer løbende og ruller sig rundt i det. Det er især godt når nyt sand er hældt op i "badet".

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 6. nov 2008 22:44

Mine to guldhamstere har altid sand hos dem. De bruger dog også dette til toilet men bliver skiftet rigtig tit.

Ginger

Indlæg af Ginger » 7. nov 2008 13:18

Gider ikke det sand mere - de hælder det hele ned i bunden og under spånerne - og der gavner det ikke.

Spot

Indlæg af Spot » 7. nov 2008 15:31

mine har deres  i buret hele tiden
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

liv

Indlæg af liv » 7. nov 2008 18:57

jeg ville sige dværge skal have en skål fast i buret da de bare ELSKER det! men guld jaa min har en i dens bur men det er ikke nødvendigt. dog kan han godt lide det :P

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. nov 2008 19:14

liv skrev:jeg ville sige dværge skal have en skål fast i buret da de bare ELSKER det! men guld jaa min har en i dens bur men det er ikke nødvendigt. dog kan han godt lide det :P
jeg har jo lige fået et par dværge - de har ikke fået sand endnu, men jeg havde faktisk tænkt, at de skulle have det, for de ruller sig hele tiden i strøelsen (som en hund der har fundet en rigtigt ulækker, stinkende godbid...).

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 7. nov 2008 21:31

liv skrev:jeg ville sige dværge skal have en skål fast i buret da de bare ELSKER det! men guld jaa min har en i dens bur men det er ikke nødvendigt. dog kan han godt lide det :P
Dværge SKAL ikke ha en skål stående i deres bur fast.
De SKAL bare have adgang til det engang imellem ;)

Men de kan selvfølgelig godt hvis man vil det er bare ikke en nødvendighed :)
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

liv

Indlæg af liv » 7. nov 2008 21:51

FrkHoumann skrev:
Dværge SKAL ikke ha en skål stående i deres bur fast.
De SKAL bare have adgang til det engang imellem ;)

Men de kan selvfølgelig godt hvis man vil det er bare ikke en nødvendighed :)
jeg ved godt de ikke skal men efter min mening synes jeg de skal når jeg har set vor meget de nyder det :wink: men selvfølgelig vis de ikke har det lider de ikke!! :lol:

Meddie

Indlæg af Meddie » 8. nov 2008 09:13

Mine har det også allesammen og hele tiden ;)
~ Mvh. Mette og Clean

Låst