hmm ok hjul tror i? inspiration søges!

Beskrivelse mangler
burrus

hmm ok hjul tror i? inspiration søges!

Indlæg af burrus » 14. nov 2008 21:19

Nu får jeg jo "lille" Oliver Twist hjem senest en gang i December (total yndlings før-julegave til mig selv)

Det betyder så at jeg skal "indrette" endnu et hamster bur - og jeg er totalt idé forladt!? :shock:  :lol:

har fundet dette hjul til ham
Billede
20 cm i diameter naturligvis
men er det mon et ok hjul? har aldrig set det før :?  har du?
(det er nemlig lidt billigere end wodent wheel og her op til jul betyder det jo lidt :lol:  og tænkte at en svensker måske kan få lidt "pladsproblemer" i det lukkede wodentwheel - jeg aner jo ikke hvor stor han blir - men som 4-ugers vejer han allerede 90 gr ?  :schok: )

Har så købt et gabber bur: (70*45*27 ;D (Criceto rex))
Billede
uden indmaden,da jeg finder det totalt udbrugeligt til en syrisk hamster af nogenlunde størrelse :lol:
Elsker det bur totalt - det er bare lidt dyrt sådan at have stående til alle hamstere og det fylder.. Men min svensker skal altså forkæles big time!  :lol: :oops:  det blir lidt en stor julegave til mig selv i år...

så er der bestilt to hængekøjer - en firkantet og en trekantet køje...
toilet har jeg - håber han kan lære at bruge det  :D  det gør at altså at bundstrøelsen holder længere og det lugter mindre!

Vandflaske er en selvfølge, foder får han i bunden af buret som de andre...

Hvad ku han ellers bruge i sit bur?  
Jeg er totalt idéforladt!
inspiration - please!  :lol:  :oops:  :D  :hgrin:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 14. nov 2008 21:44

Hvis du har købt hjulet, kan du jo se hvordan det går, når han vokser. Men hvis han bliver svensk størrelse, tvivler jeg på, at det er stort nok.
Min erfaring er, at op til de ca. 120 gram går et 20cm-hjul. Min Bonnie på 180g kan ikke være i dem, og 28cm giver bare hamsteren mere plads. Og jeg har lige solgt et Wobust (ca 31-32 cm i diameter) til en med en hamster på 240g, fordi hun havde hørt fra andre, at de var gladere for den størrelse end for det på 28 som hun havde.

Når de bliver større, bliver de jo også bredere, så bredden betyder også noget.

Andre forslag: trægrene/ rødder både til at klatre, gemme sig i og gnave i.

burrus

Indlæg af burrus » 14. nov 2008 21:48

Lykke skrev:Hvis du har købt hjulet, kan du jo se hvordan det går, når han vokser. Men hvis han bliver svensk størrelse, tvivler jeg på, at det er stort nok.
Min erfaring er, at op til de ca. 120 gram går et 20cm-hjul. Min Bonnie på 180g kan ikke være i dem, og 28cm giver bare hamsteren mere plads. Og jeg har lige solgt et Wobust (ca 31-32 cm i diameter) til en med en hamster på 240g, fordi hun havde hørt fra andre, at de var gladere for den størrelse end for det på 28 som hun havde.

Når de bliver større, bliver de jo også bredere, så bredden betyder også noget.

Andre forslag: trægrene/ rødder både til at klatre, gemme sig i og gnave i.
eneste problem med den størrelse hjul er at så er man faktisk tvunget til at holde dem i enten plast kasser der er høje nok - eller holde i akvarier...
Et gabber bur som kun er 27 cm højt kan jo ikke have et 28 cm hjul i :wink:
Harry på 135 løber nu fint i sit 20 cm også...
men jo bredden følger jo gerne med - også derfor jeg tænkte dette "åbne" hjul ku være en idé til bamsen... :wink:

(og 240 er simpelthen så abnormt i min verden!  :shock:  alt over 160 er ikke ønskeligt i min verden! det er jo små marsvin! :shock: det simpelthen ikke naturligt!)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Spot

Indlæg af Spot » 15. nov 2008 08:19

gode ting :D
Man kan lave en masse ting af grene. Fx stiger og broer... det er nemt men lidt tidskrævende.. tilgengæld er det mere eller mere gratis :D
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 15. nov 2008 08:28

hmm jeg vil gå ind mine forældres skov og gå på opdagelse i morgen og se om jeg kan finde noget sjovt så :D  man må jo udnytte når man har sin egen 10 hektar skov :lol:  8-)
Pia B

Spot

Indlæg af Spot » 15. nov 2008 08:55

det lyder som en god plan  :lol:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 15. nov 2008 10:09

Ja super ide´ at gå på "ROV" i dine forældres skov  :D , man kan finde så mange gode ting i skoven, og så er det ganske gratis :wink: .
Hvor har du købt hjulet henne ?, mangler også et større hjul inden lille Jacob blir krum rygget.
kan godt forstå at du glæder dig til at få din lille svensker, blir spændende

Vimse

Indlæg af Vimse » 15. nov 2008 11:27

Nu ved jeg godt jeg lige kommer ind på noget andet men... Min putte vejer hele 180 gr! Men løber fint i et 20 cm hjul.

forresten er hun overvægtig?
KH. Kathrine

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 15. nov 2008 11:35

Omkring hjulet så virker det helt fint til Guldhamstere, har set det blive anbefalet på flere forumer (:

burrus

Indlæg af burrus » 15. nov 2008 16:50

malthesmor skrev:Ja super ide´ at gå på "ROV" i dine forældres skov  :D , man kan finde så mange gode ting i skoven, og så er det ganske gratis :wink: .
Hvor har du købt hjulet henne ?, mangler også et større hjul inden lille Jacob blir krum rygget.
kan godt forstå at du glæder dig til at få din lille svensker, blir spændende
jeg har købt hjulet hos Dyreriget.dk da jeg i forvejen skulle handle derinde :wink:  

lyder godt med hjulet :D  vokser han af det når han bliver ældre må jeg jo se om jeg kan finde så høj en plastkasse at han kan have et større hjul.. men det håber jeg ikke han gør når bare han har plads til siden :lol:
Pia B

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 16. nov 2008 13:53

Min Lady elsker også sit pringles rør, så hvis du synder lidt en gang imellem, så kan du hænge den op i tremmerne...
Og evt en sandkasse... Græshule...?

burrus

Indlæg af burrus » 16. nov 2008 14:06

synder - mig?? neeej aldrig 8-)  :lol:  :oops:  

turen i skoven blev ikke lige i dag - jeg bliver inden døre i det møgvejr vi har lige nu :shock:  tror ikke skoven er så sikker heller at vandrer rundt lige nu! vi har et seriøst blæsevejr lige nu!  :shock:
Pia B

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 16. nov 2008 14:08

burrus skrev:synder - mig?? neeej aldrig 8-)  :lol:  :oops:  

turen i skoven blev ikke lige i dag - jeg bliver inden døre i det møgvejr vi har lige nu :shock:  tror ikke skoven er så sikker heller at vandrer rundt lige nu! vi har et seriøst blæsevejr lige nu!  :shock:
hm... her skinner solen... blæser lidt men ik meget :D
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

burrus

Indlæg af burrus » 16. nov 2008 14:10

AnetteFrost skrev:
burrus skrev:synder - mig?? neeej aldrig 8-)  :lol:  :oops:  

hm... her skinner solen... blæser lidt men ik meget :D
snyd! her skinder solen også - ligenu :?  det skifter mellem regn og sol - det læser dog hele tiden enormt meget med vindstød over kuling styrke :?  :shock:
Pia B

Anne-Hedvig

Indlæg af Anne-Hedvig » 18. nov 2008 16:49

Jamen, Burrus, da blåser der mange grene ned, som du siden kan lage sjove og fine ting av til din hamster!

Låst