Mit WW hjul piver! HØJT!!

Beskrivelse mangler
Låst
liv

Mit WW hjul piver! HØJT!!

Indlæg af liv » 28. nov 2008 23:49

ja jeg købte et hjul af mette (herinde lykke) og det hjul det piver altså! det er et wodent wheeeel så forstår det ikke rigtigt :? da min hams havde haft det i 2 dage kunne jeg ikke sove pga den larm! så jeg fjernede det . prøvede at lave lidt om på den måde det var bygger så det kunne komme ned i buret igen (da min hams ELSKER at løbe) så synes det ellers var syndt
:?

men det hjalp ikke og fik en søvnløs nat til så tog jeg det ud igen og det er så her vi står nu :x  

så er der nogen idéer til hvorfor det gør det?kan jeg have bygget det forkert?? :?

Rexter

Indlæg af Rexter » 29. nov 2008 00:27

Oliven olie, smør det på der hvor den drejer på metalstangen. Hjalp på mit WW.

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 29. nov 2008 00:28

Det kan ske du har samlet det forkert. Jeg kunne heller ikke finde ud af det til at starte med.

Men har du prøvet at give det til alm madolie??? En sjællend gang i mellem laver mit en skrabe lyd og lidt olie og det er væk. Jeg plejer at tage selve hjulet at stativet og tage lidt køkken rulle med oile og tørre det på sådan på stativet, så får jeg nelig ikke olie over det hele. Også lidt i hulerne på hjulet.

Jeg ville hellere bruge solsikke eller rasp olie.

Simse

Indlæg af Simse » 29. nov 2008 08:24

Jeg plejer at bruge vaseline (eller hva det nu hedder :P)
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Lykke

Indlæg af Lykke » 29. nov 2008 08:57

Jeps, lidt madolie på indersiden af de hvide dutter, samt i hver ende af stangen, hvor hjulet løber rundt.
Tjek også for en sikkerheds skyld at hjulet ikke er kommet til at hænge skævt på en eller anden måde.

Den nemmeste måde at få den lille dims, der holder hjulet sammen, af er at sætte en clips eller et lille stykke snor ind i den og hive.

Grunden til at det skal være madolie er at det er ufarligt for hamsterne, hvis de opdager det og begynder at slikke.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 29. nov 2008 10:32

Jeg smurte mit ww-wheel for 2 dage siden. Jeg bruger også vaseline, da det ikke fedter på samme måde som olie og det skader ikke hamsterne. Desuden er det nemmere at fordele.  :wink:

Lykke

Indlæg af Lykke » 29. nov 2008 15:10

Hehe, jeg synes lidt olien fordeler sig selv  :)

vigsen

Indlæg af vigsen » 14. jan 2009 22:14

olivenolie der hvor stangen drejer rundt. det virker perfekt.. du vil ingen gang høre dit hamster hviske :b haha

Rexter

Indlæg af Rexter » 14. jan 2009 22:56

Eneste problem er at der så kan forekomme et større problem med tiden, det er at den kan begynde at vibrere, og DET larmer. Det problem har jeg lige nu. Altså selve hjulet er stille, men det er ligegyldigt når den får hele bordet til at vibrere og larme.

Vimse

Indlæg af Vimse » 15. jan 2009 18:12

Dette er et gammelt emne. :D
KH. Kathrine

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 15. jan 2009 21:52

Rexter skrev:Eneste problem er at der så kan forekomme et større problem med tiden, det er at den kan begynde at vibrere, og DET larmer. Det problem har jeg lige nu. Altså selve hjulet er stille, men det er ligegyldigt når den får hele bordet til at vibrere og larme.
Det kender jeg godt. Jeg har også tre WW og de har jo bare en tynd metal fod, og så på bunden af et akvarie. Argh! Jeg har et der er hængt op på hoved i et hjemmelavet låg og de andre er sømmet fast på en stor klods som de så står på. Det hjælper en del på. Det der hænger på hoved vibrerer dog slet ikke.

(ved godt det er gammlet emne, ville bare hjælpe rexter)

Låst