Er det ok ???

Beskrivelse mangler
laurashamster

Er det ok ???

Indlæg af laurashamster » 8. dec 2008 17:50

Jeg har lige fået en virkelig god ide, syntes jeg selv :D
Altser jeg havde tænkt mig at købe en helt masse kasser (gennemsigtige)
og lave nogle huller i dem, og så bruge dem til hamster bure.. Men de kasser de har jo nogle gange en lille bue ud som hamsteren så kan gnave i. Gnaver den sig ud eller vil den være ligeglad når den har massere at lave ??? :roll:

Det bliver nogle ok store kasser (For jeg har ikke tænkt mig at bruge hjul mere)
Hilsen Laura
Albert, Blacki, Daysi, Elvis & Flipper

Himmelbjerget:
CHIP du var bare den dejligste lille fyr. Jeg elskede dig højere en op til solen. Du var bare lyset for mig! Altid i mit hjerte<3

Spot

Indlæg af Spot » 8. dec 2008 17:51

nogen gnaver sig ud.. andre gør ikke ;)
Hvorfor vil du ikke bruge hjul? er overbevids om at det er rigtig sundt for dem at have
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

liv

Re: Er det ok ???

Indlæg af liv » 8. dec 2008 17:53

laurashamster skrev:Jeg har lige fået en virkelig god ide, syntes jeg selv :D
Altser jeg havde tænkt mig at købe en helt masse kasser (gennemsigtige)
og lave nogle huller i dem, og så bruge dem til hamster bure.. Men de kasser de har jo nogle gange en lille bue ud som hamsteren så kan gnave i. Gnaver den sig ud eller vil den være ligeglad når den har massere at lave ??? :roll:

Det bliver nogle ok store kasser (For jeg har ikke tænkt mig at bruge hjul mere)
jeg ville sige det var ok :D hvorfor ikke bruge hjul det er da syndt :( og hvilke kasser er det? jeg har en plastkasse og der er ikke en bue ud :wink: min er købt i silvan og måler: 70*45*45

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. dec 2008 17:55

Du kan aldrig finde kasser der er så store at de kan erstatte hjul. En hamster løber nemt 7 km på en nat!
Hvorfor vil du ikke have hjul mere?

Men man kan sagtens bruge plastic-kasser. Som du kan se hvis du læser de tråde, der tidligere er skrevet herinde, er der andre der gør det.

Man skal såvidt muligt sørge for at der ikke er kanter, de kan gnave i. Men hvor meget de gnaver afhænger af hver enkelt hamster. Nogle hamstere gnaver sig igennem alt, mens andre ikke gnaver.

Du skal også sørge for at der er mange lufthuller. Du kan evt. købe noget metal-net (med små masker) og bruge. Det kan sættes fast med f.eks. strips. Men det kan du også læse om i de eksisterende tråde.

laurashamster

Svar

Indlæg af laurashamster » 8. dec 2008 18:01

Svar til jer alle (det med hjulet)

Jamen altser mine hamster er inde på mit sove værelse (LARMER) Og jeg får ikke meget søven vis de er der inde (Vis jeg få noget)
:wheel: <-- Larm
Hilsen Laura

Himmelbjerget:
CHIP du var bare den dejligste lille fyr. Jeg elskede dig højere en op til solen. Du var bare lyset for mig! Altid i mit hjerte<3

Meddie

Indlæg af Meddie » 8. dec 2008 18:02

Jeg kan anbefale dig maxi zoo's lydløse træhjul ;)
De er ikke til at høre!
~ Mvh. Mette og Clean

Spot

Indlæg af Spot » 8. dec 2008 18:05

Meddie skrev:Jeg kan anbefale dig maxi zoo's lydløse træhjul ;)
De er ikke til at høre!
kan kun være enig! og ellers kan man med de fleste hjul lave noget smart så de ikke larmer ;)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Lykke

Re: Svar

Indlæg af Lykke » 8. dec 2008 18:06

laurashamster skrev:Svar til jer alle (det med hjulet)

Jamen altser mine hamster er inde på mit sove værelse (LARMER) Og jeg får ikke meget søven vis de er der inde (Vis jeg få noget)
:wheel: <-- Larm
Hvilken slags hjul har du? Og hvordan står det i buret?
Det er jo ikke alle hjul der larmer (medmindre hamsteren putter mad ind i hjulet...).

liv

Indlæg af liv » 8. dec 2008 18:08

Spot skrev:
Meddie skrev:Jeg kan anbefale dig maxi zoo's lydløse træhjul ;)
De er ikke til at høre!
kan kun være enig! og ellers kan man med de fleste hjul lave noget smart så de ikke larmer ;)
nej det gør de ikke! jeg har mine 2 inde på værelset og de larmer ikke det ene er træhjulet og det andet er wodentwheel :D

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 8. dec 2008 18:09

Jeg har en af de der træ hjul og så en træmme hjul hvor jeg har puttet stof om ...??? :wheel:  De larmer alle sammen..
Hilsen Laura

Himmelbjerget:

liv

Indlæg af liv » 8. dec 2008 18:10

laurashamster skrev:Jeg har en af de der træ hjul og så en træmme hjul hvor jeg har puttet stof om ...??? :wheel:  De larmer alle sammen..
piver de eller rasler de? og stoffet kan de da spise! :wink:

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 8. dec 2008 18:11

Mine hamster slikker på olien jeg putter på og de har også en dårlig ide: at spise i hjulet
Hilsen Laura

Himmelbjerget:

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 8. dec 2008 18:11

Mine spifer ikke stoffet og det er en rasle lyd + en bum bum lyd :lol:
Hilsen Laura

Himmelbjerget:

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 8. dec 2008 18:12

Spiser*
Hilsen Laura

Himmelbjerget:

liv

Indlæg af liv » 8. dec 2008 18:14

laurashamster skrev:Mine hamster slikker på olien jeg putter på og de har også en dårlig ide: at spise i hjulet
hmmm... det er ellers bare syndt uden hjul for så er der ikke rigtig noget at lave :? og du er sikker på at det ikke kun er tremmehjulet der larmer? prøv at tage det ud en nat og se om du kan sove kun med træ hjulet :wink:

Låst