huller i plastkasse

Beskrivelse mangler
liv

huller i plastkasse

Indlæg af liv » 8. dec 2008 19:44

sirius bor i en plastkasse og nu blev jeg pludselig itvivl da der er så mange der nævner at der skal være MANGE huller i sådan en  :?  :? så må lige tjekke om det er nok det vi har fået lavet :wink:

kassen måler : l: 70 cm b: 45 cm h: 40 cm

han har huller i længdesiderne som måler 70 cm og på hver side er der

2 huller der måler 2,5 cm og 4 huller der måler 1,5 cm

dvs der er i alt: 4X2,5 og 8X1,5

er det nok? :D

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 8. dec 2008 19:48

altså jeg vil sige at grunden til at du skal ha mange hylder er pga af fugt.. og så lugter det bare meget slemt på inden tid og ting man begynde at mugge osv...

sys bare du skal lave hulder til der ikke kan være flere  :D  :lol: :D

bare sørg for at hamsteren ikke kan nå dem da den kan begynde at gnave i hulderne..

men hvis du vil lave flere så tag også et mindre bor..
Senest rettet af S-C-J 8. dec 2008 19:51, rettet i alt 1 gang.
Tjek min hjemme side ud :D

http://s-c-j.weebly.com

liv

Indlæg af liv » 8. dec 2008 19:50

S-C-J skrev:altså jeg vil sige at grunden til at du skal ha mange hylder er pga af fugt.. og så lugter det bare meget slemt på inden tid og ting man begynde at mugge osv...

sys bare du skal lave hulder til der ikke kan være flere  :D  :lol: :D

bare sørg for at hamsteren ikke kan nå dem da den kan begynde at gnave i hulderne..
men der er ikke kommet fugt efter 3 dage hvor det har stået såda og vandet er i en lukket flaske og det står inde på mit værelse i stuetemperatur så kan ikke se hvordan fugten skulle komme :?

burrus

Indlæg af burrus » 8. dec 2008 19:53

hvis ikke der er dug på indersiden nogen steder i kassen eller på låget og der ikke stinker af pommern til her efter 3 dage - så vil jeg tro det er fint :wink:   for mange huller kan jo også giver problemer hvis han pludselig kan få fat i et af hullerne og gnave sig ud :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 8. dec 2008 19:53

nej okay.. det jo forskelligt hvordan man har det i kasserne.. giver dig bare ideer og min mening..  :?
Senest rettet af S-C-J 8. dec 2008 19:53, rettet i alt 1 gang.
Tjek min hjemme side ud :D

http://s-c-j.weebly.com

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 8. dec 2008 19:53

Jeg har også engang haft en plast kasse der var de samme mål og næsten så mange huller .. Hullerne var vist ikke nok for hver gang jeg åbnede kom en sky at stank op og jeg blev flov over mit hamster var nede i sådan en stank. Nu ved jeg sadfølgelig ikke om du har de samme poblemer som jeg have ....
Hilsen Laura
Albert, Blacki, Daysi, Elvis & Flipper

Himmelbjerget:
CHIP du var bare den dejligste lille fyr. Jeg elskede dig højere en op til solen. Du var bare lyset for mig! Altid i mit hjerte<3

liv

Indlæg af liv » 8. dec 2008 19:55

S-C-J skrev:nej okay.. det jo forskelligt hvordan man har det.. giver dig bare ideer og min mening..  :?
det er skam også helt fint :D elsker nye idéer og meninger :D jeg tænkte nu bare på om du havde svar på hvordan fugten skulle komme :wink:

men hvis det burde være nok huller så er det jo fint desuden er låget ikke på når jeg træner med ham så der kommer der også en masse ilt ned og det gør jeg jo hver dag
:D

burrus

Indlæg af burrus » 8. dec 2008 20:00

liv skrev:så kan ikke se hvordan fugten skulle komme :?
fugten komemr helt automatisk :wink:  når hamsteren går nede i kassen opvarmes luften og alt dernede - hvis du sætter dig ind i en kold bil oplaver du også at vinduerne dygger til - fordi i udånder varm luft :wink:  samme der sker i en kasse med for lidt ventilation

- der er en drikkeflaske med vand i - der fordampe hele tiden lidt vand - det gir også dug  :wink:  

da jeg skulle have starscream med til jylland dukkede hende kasse ret hurtigt - pga der ikke var helt god nok udluftning - så der blev udluftet tre gange på vejen til herning (også fordi min bror var helt tabt i hende og sad med hende hele vejen og snakkede med hende :lol: )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 8. dec 2008 20:35

Hvor har du købt kassen henne?  :D

liv

Indlæg af liv » 8. dec 2008 20:37

Hopiw skrev:Hvor har du købt kassen henne?  :D
den er købt i silvan :wink: der er masser af størrelser at vælge imellem både med og uden hjul :wink:

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 8. dec 2008 20:38

burrus skrev:
liv skrev:så kan ikke se hvordan fugten skulle komme :?
fugten komemr helt automatisk :wink:  når hamsteren går nede i kassen opvarmes luften og alt dernede - hvis du sætter dig ind i en kold bil oplaver du også at vinduerne dygger til - fordi i udånder varm luft :wink:  samme der sker i en kasse med for lidt ventilation

- der er en drikkeflaske med vand i - der fordampe hele tiden lidt vand - det gir også dug  :wink:  

da jeg skulle have starscream med til jylland dukkede hende kasse ret hurtigt - pga der ikke var helt god nok udluftning - så der blev udluftet tre gange på vejen til herning (også fordi min bror var helt tabt i hende og sad med hende hele vejen og snakkede med hende :lol: )
Og jeg havde også kassen åben en enkelt gang på turen hjem... kunne heller ikke vente til jeg kom hjem med hende alligevel :oops:

Vil dog lige tilføje at der skal jo også være god udluftning i et akvarie... pt har jeg bare plader over da jeg ikke har kunne finde noget trådnet jeg ture sætte over dem... Der er en lille sprække så der kan komme luft derned og fugten kan slippe ud og jeg har endnu ikke haft nogle problemer.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. dec 2008 20:43

Dine huller er ret store, så der skulle ikke være nogle problemer.

Men hvis man laver huller der kun er ca. 3mm, skal der jo en del flere til for at få samme udluftning som i dine store huller.

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 8. dec 2008 20:45

liv skrev:
den er købt i silvan :wink: der er masser af størrelser at vælge imellem både med og uden hjul :wink:
hvor meget kostede den ? (:

liv

Indlæg af liv » 8. dec 2008 20:46

Hopiw skrev:
liv skrev:
hvor meget kostede den ? (:
jeg tor det var 100 og min mor under så deromkring :wink:

og vent jeg har købt så mange plastkasser denne er fra ikea :wink:

liv

Indlæg af liv » 8. dec 2008 20:48

og der var hvide hjul på men em kunne man på 2 sekunder få hivet af uden skade og man kan sætte dem på igen

Låst