løbetid lige inden forventet fødsel?

Beskrivelse mangler
Låst
contraria

løbetid lige inden forventet fødsel?

Indlæg af contraria » 22. dec 2008 12:00

ja jeg undre mig lidt.

er det nomal at de går i løb FØR ungerne er født?

eller er det tegn på en sen abort?

bør jeg parre hende nu eller vente til næste løb?

ps. drejer sig om cleo :s
de venligste hilsner amanda

liv

Indlæg af liv » 22. dec 2008 12:03

jeg vil meget gerne vide det samme for feta er i brunst selvom jeg har set dem parre sig :?  :)

Spot

Indlæg af Spot » 22. dec 2008 13:23

Mine har ikke været i brunst når de er drægtige
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 22. dec 2008 14:02

liv skrev:jeg vil meget gerne vide det samme for feta er i brunst selvom jeg har set dem parre sig :?  :)
Min Campbells hun blev heller ikke drægtig efter første gang, jeg så dem parre sig.

For det første kan der jo være et spørgsmål om hvorvidt de overhovedet er kønsmodne (men det er dine vist).
For det andet kan der være nogle hamstere der bare ikke bliver fertile, så selvom de parrer sig, kommer der ingen unger (ligesom med mennesker).
For det tredje kan dværghamstere absorbere fostrene, hvis de af den ene eller den anden grund ikke er klar til at få et kuld.

Spørgsmålet er om guldhamstere også kan absorbere fostrene?
Når vi prøver at sætte hunnen sammen med en han fire dage efter parringen er det jo netop, fordi vi mener, at de ikke kommer i brunst igen, hvis de er drægtige.

Hvor mange dage skulle Cleo være henne?
Jeg tænker på, om hun burde være så langt henne at hun også burde have fået mave.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 22. dec 2008 14:17

tja... både starscream og Trunte var i brunst lige inden de ik unger... Angel ved eg så ik noget om i det jeg ikke kan se tydeligt hvornår hun er i brunst.. men ved ik om det er til guldhamstere eller om det er dværge der spørges til, men alle mine er guldhamstere.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

contraria

Indlæg af contraria » 22. dec 2008 15:05

tråden startede med mig som spurgte da cleo er i løb men ingen unger har født og hun er sat til i dag. og cleo er en guldhamster :wink:

Lykke

Indlæg af Lykke » 22. dec 2008 15:39

AnetteFrost skrev:tja... både starscream og Trunte var i brunst lige inden de ik unger... Angel ved eg så ik noget om i det jeg ikke kan se tydeligt hvornår hun er i brunst.. men ved ik om det er til guldhamstere eller om det er dværge der spørges til, men alle mine er guldhamstere.
Hvor meget lige inden?
Det kunne være interessant om man så kunne bruge det til at vide, at om x antal timer føder hun.

Lykke

Indlæg af Lykke » 22. dec 2008 15:40

contraria skrev:tråden startede med mig som spurgte da cleo er i løb men ingen unger har født og hun er sat til i dag. og cleo er en guldhamster :wink:
Hvis det er meningen hun skal føde idag (og især i lyset af det anette siger) så ville jeg vente og se om hun føder. Så kan du jo altid parre hende om 4 dage, hvis det er.

Men hvis hun skal føde idag, må du vel kunne se, at hun har mave?

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 22. dec 2008 17:58

Lykke skrev:
AnetteFrost skrev:tja... både starscream og Trunte var i brunst lige inden de ik unger... Angel ved eg så ik noget om i det jeg ikke kan se tydeligt hvornår hun er i brunst.. men ved ik om det er til guldhamstere eller om det er dværge der spørges til, men alle mine er guldhamstere.
Hvor meget lige inden?
Det kunne være interessant om man så kunne bruge det til at vide, at om x antal timer føder hun.
Begge gange har det været om aftenen som de har født om natten... men de har begger også været i brunst en gang eller 2 undervejs..

contraria

Indlæg af contraria » 22. dec 2008 20:20

der er ingen unger kommet.  :(

håber ikke at jeg bliver flået eller set ned på over denne beslutning. men jeg har besluttet at parre hende i nat HVIS der ingen er kommet før midnat.

jeg har en del grunde til denne beslutning, og man er velkommen over pb at spørge til dem.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 22. dec 2008 20:37

contraria skrev:der er ingen unger kommet.  :(

håber ikke at jeg bliver flået eller set ned på over denne beslutning. men jeg har besluttet at parre hende i nat HVIS der ingen er kommet før midnat.

jeg har en del grunde til denne beslutning, og man er velkommen over pb at spørge til dem.
Tja... jeg gætter på at det ikke kan ses at hun er med unger, så jeg ville gøre det samme.... gjorde jeg jo også med star... (virkede dog først i andet forsøg) og angel har kun fået 2 unger og det kunne man tydeligt se på hende.

Så vil bare krydse fingre for dig

burrus

Indlæg af burrus » 22. dec 2008 20:40

tja hvis du kna nå det :wink:  de unger bliver ikke vildt gamle lige inden du skal flytte rundt på kollegiet :?:  det bliver da stress af pommern til for dig selv...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

contraria

Indlæg af contraria » 22. dec 2008 20:59

for mig ja. for cloe+unger samt Lumi og hendes unger nej.

Har gået heledagen og spekuleret frem og tilbage.
og er kommet frem til at det skal være nu, hvis det skal være mindst stressende for alle parter.

jeg ku vente til efter feb. men så kommer jeg ind i en periode hvor jeg har dit kuld (og det ved vi jo bagge to godt, hvor tids kravende det bliver). så en ferie oppe hos dig i april+ en parring og så mine eksamner + et kuld samtidigt.

så venter jeg, ender jeg op med et meget kravende kuld + 14 dage inde i kuldet et nyt kuld. hvilket vil sige at jeg enten ikke kan tage med op og få min pige parret i den aftale ferie, eller jeg går glip af en uges vigtig pragning af mit eget kuld. venter jeg til efter den ferie, får jeg to kuld samtidogt + eksamner. ingen af de to alternativer vil gavne mig eller hamsterne, både jeg og hamsterne få stres over det og det er vi jo ikke tjænt med.

ja jeg bliver nok lettere stresset nu her op til min ud-ind flytning. MEN set med hasternes ve og vel og mindst stres påvirkning, så er det bedst at den ligger nu. hvis jeg skal lave denne kombination. jeg ville ønske at vi ikke sku ha ranoveret el og varne på kollegiet nu her. men sådan er det desvære.   :x

håber i forstår mit valg :hiding:

contraria

Indlæg af contraria » 22. dec 2008 21:02

AnetteFrost skrev:
contraria skrev:der er ingen unger kommet.  :(

Tja... jeg gætter på at det ikke kan ses at hun er med unger, så jeg ville gøre det samme.... gjorde jeg jo også med star... (virkede dog først i andet forsøg) og angel har kun fået 2 unger og det kunne man tydeligt se på hende.

Så vil bare krydse fingre for dig

jeg havde helt glemt at du havde gjodt det sådan engang før.

niks, hun værken ser eller føles drægtig, vægten siger også kun 134 g og hun startede på 120 da jeg parrede hende første gang for 16 dage siden.

men hun ku jo snyde, så derfor mit indlæg.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 22. dec 2008 23:59

er nu også ret sikker på at en hamster ikke kan blive med unger selv om den er i brunst hvis det i forvejen er med unger :wink:

Låst