indretning til hunnen med unger?

Beskrivelse mangler
Låst
burrus

indretning til hunnen med unger?

Indlæg af burrus » 23. dec 2008 15:58

ved ikke helt om det er her eller i billedegalleriet eller under avl - men tænkte jeg ville ligge den her...  :lol:  

kom frisk og vis hvordan I indretter buret til hunnen, som har unger :D  
Gerne flere billeder hvis i ændrer på indretningen som ungerne blir ældre...  :wink:  

er der ting som bare SKAL være der og er der ting som IKKE SKAL være der i buret osv. - kom frisk med billeder og forklaring af indretning i jeres "barsels-bure" til hamsterne  :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 23. dec 2008 16:41

Til Guldhamsterene sørger jeg for god plads, og ingen ting i buret udover spåner massere af toiletpapir mad vand og evt. mogle toiletrør.
Intet legetøj eller løbehjul, det er ikke for at være ond men ungerne er meget lettere at komme til på den måde når de skal håndteres.

Og moren keder sig som regl ikke når der er unger, og ungerne keder sig heller ikke for de fiser rundt og leger med hinanden og spiser og sover ellers konstant. :lol:
Så der er nok at lave, Hjul har jeg også bevidst valgt fra da det ikke er så optimalt at ungerne skal flyve rundt når mor kommer og løber i hjulet. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Lykke

Indlæg af Lykke » 23. dec 2008 17:45

Hjulet fjerner jeg også. Og hos dværgene fjernede jeg et langt rør, der ikke kunne skilles ad, så der ikke var nogen der kunne gemme sig der.

Men ellers sørger jeg for lidt at kravle på og nogle mindre rør. Især træstammen med huller plejer at være et stort hit.

Jeg omplacerer også som regel vandflasken, så jeg er sikker på, at ungerne kan nå den.

Og mine huse er valgt, så de er nemme at løfte osv.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 23. dec 2008 18:10

hm.... Indretning?

Jeg har valgt at skifte hjulet ud når ungerne kommer ud fra reden af sig selv, så det betyder at moderens hjul bliver i buret de første 14 dage efter fødslen, derefter bytter jeg det ud med et lille hjul som mor ikke kan løbe i, men det kan ungerne tilgengæld og mine unger elsker det så at sige, det bliver brugt konstant. Og jeg slipper for at se unger flyve ud af hjulet når mor beslytter sig for at tage sig en løbetur.

Derudover plejer jeg at sætte en ekstra vandflaske i "børnevenlig" højde og en ekstra madskål.

Ellers en masse strøelse og redemateriale og gerne nogle toiletruller.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Låst