Er han Vinterhvid?

Beskrivelse mangler
FrkHoumann

Er han Vinterhvid?

Indlæg af FrkHoumann » 25. dec 2008 22:23

Ja, nu fandt jeg ud af mit lille nye familiemedlem fra Tjekkiet, er en han.
Nu mangler jeg bare at finde ud af om han er Vinterhvid.
Hvis jeg skal give et bud vil jeg sige han ligner en Vinterhvid, og det gjorde hans søskende også.

Men hvad mener eksperterne?
Har en del tydelige billeder her, men ved ikke om det er nok ..
- Det skal lige siges at hans rygstribe er noget tydligere i virkeligheden :oops:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Senest rettet af FrkHoumann 25. dec 2008 23:37, rettet i alt 1 gang.
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Olivia

Indlæg af Olivia » 25. dec 2008 22:28

nej hvor er den sød! :)

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 25. dec 2008 22:29

Han ser jo ægte ud men hybrider kan jo se 100% ægte ud, jeg har 2 Pearl Agouti hanner som er blevet solgt til mig af en avler som værende vinterhvide dværghamstere men deres unger viste aligevel at de var hybrider og det kan overhovedet IKKE ses på dem. :)

Så hvis du ikke kender din hamsters baggrund så er den højest sandsynligvis en Hybrid, da de ægte jo ikke længere er så udbredt. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 25. dec 2008 22:47

Benjamin skrev:Han ser jo ægte ud men hybrider kan jo se 100% ægte ud, jeg har 2 Pearl Agouti hanner som er blevet solgt til mig af en avler som værende vinterhvide dværghamstere men deres unger viste aligevel at de var hybrider og det kan overhovedet IKKE ses på dem. :)

Så hvis du ikke kender din hamsters baggrund så er den højest sandsynligvis en Hybrid, da de ægte jo ikke længere er så udbredt. :)
Det er jo noget tis. - Aner desværre intet om baggrunden :/
Men ej, det er nu heller ikk jordens undergang, har ingen planer om at avle vinterhvide så han er bare hyggehamster.
Var mest af nysgerrighed jeg gerne ville vide det :oops:
Og så også fordi jeg gerne ville udstille ham hvis han nu var ren.
Men sådan er det jo :)

Tak for svar :D
Tjek min nye hjemmeside:

Vimse

Indlæg af Vimse » 25. dec 2008 23:05

Synes det ligner den er vinterhvid. Men som sagt, er det jo meget svært at sige.
Og forresten NEJ HVOR ER HAN SØD!  :love4:  :heart:  :pinklove2:
KH. Kathrine

liv

Indlæg af liv » 25. dec 2008 23:32

du siger han er fra tyrkiet :wink: så den eneste måde vi kan nogenlunde finde ud af det er at tjekke om hybrider er udbredt i tyrkiet :wink:

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 25. dec 2008 23:37

liv skrev:du siger han er fra tyrkiet :wink: så den eneste måde vi kan nogenlunde finde ud af det er at tjekke om hybrider er udbredt i tyrkiet :wink:
(rettelse, Tjekkiet fandt jeg lige ud af :P )
Jaa det kunne man selvfølgelig gøre :D
Go idé :)
- Regner også med at hører der hvor jeg fik ham fra, om de har nogen anelse om hvor i Tjekkiet han kommer fra. Altså en opdrætter, dyrehandel eller whatever :)
Tjek min nye hjemmeside:

liv

Indlæg af liv » 25. dec 2008 23:43

FrkHoumann skrev:
liv skrev:du siger han er fra tyrkiet :wink: så den eneste måde vi kan nogenlunde finde ud af det er at tjekke om hybrider er udbredt i tyrkiet :wink:
- Regner også med at hører der hvor jeg fik ham fra, om de har nogen anelse om hvor i Tjekkiet han kommer fra. Altså en opdrætter, dyrehandel eller whatever :)
god idé for det er jo ikke alle lande hvor det er sket :wink: og tjekkiet ligger så langt væk herfra at næsten ingen importerer hamstere derfra :wink: altså fra danmark :) :wink: prøv at find et tjekkiesk hamster forum og spørg på engelsk om de kender noget til det :wink:

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 26. dec 2008 14:37

liv skrev:
FrkHoumann skrev:
god idé for det er jo ikke alle lande hvor det er sket :wink: og tjekkiet ligger så langt væk herfra at næsten ingen importerer hamstere derfra :wink: altså fra danmark :) :wink: prøv at find et tjekkiesk hamster forum og spørg på engelsk om de kender noget til det :wink:
Neej det har duu ret i ;)
Jeg prøver at se hvad jeg kan finde ud af ;)
Tjek min nye hjemmeside:

Lykke

Indlæg af Lykke » 26. dec 2008 16:26

Jeg tror ikke, hybrider kun findes i Danmark.

Det hænger jo sammen med, at man ikke ved så meget om hamstere og at man engang troede at vinterhvide og Campbells var den samme art.

liv

Indlæg af liv » 26. dec 2008 16:40

Lykke skrev:Jeg tror ikke, hybrider kun findes i Danmark.

Det hænger jo sammen med, at man ikke ved så meget om hamstere og at man engang troede at vinterhvide og Campbells var den samme art.
jepper men det er ikke overalt det er udbredt :wink: så det er den eneste måde hun kan tjekke det nogenlunde :wink: har ihvertfald ikke bedre idéer!

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 26. dec 2008 17:57

Lykke skrev:Jeg tror ikke, hybrider kun findes i Danmark.

Nej nej ved godt det ikke kun er i Danmark.
Men som Liv siger så er det ikke alle steder det er så udbredt med hybrider :)
Tjek min nye hjemmeside:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 26. dec 2008 18:05

jo der er skam problemer med hybrider i udlandet også. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

liv

Indlæg af liv » 26. dec 2008 18:33

Benjamin skrev:jo der er skam problemer med hybrider i udlandet også. :)
men da ikke i ALLE lande :wink:

burrus

Indlæg af burrus » 26. dec 2008 18:59

liv skrev:
Benjamin skrev:jo der er skam problemer med hybrider i udlandet også. :)
men da ikke i ALLE lande :wink:
øhm nævn ET det ikke er - bevist endda!

flere lande har valgt at lade hybrid farvene indgå i "vinterhviden" - altså gjort de mange mulige farver, skabt af art-krydsningen, som en "legal" vinterhvid farve :?  :(
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst