Egnet bur

Beskrivelse mangler
Låst
cory

Egnet bur

Indlæg af cory » 28. dec 2008 16:39

Er der nogen der kender dette bur, fra avifauna

Hamsterbur Critter Trail Outlook

Mål: 62 x 35 x 22 cm.

http://www.avifauna.dk/product_info.php ... ts_id=8711

Er det et godt bur til en guldhamster?

Meddie

Indlæg af Meddie » 28. dec 2008 16:51

Det kan sagtens bruge :)
~ Mvh. Mette og Clean

liv

Indlæg af liv » 28. dec 2008 17:06

jeg vil mene det er for småt men det er der maaaaaaaaaange meninger om!! :lol:  :lol: synes helst en guld skal gå i 80*40*40 eller mere :wink: fz et akvarie men net over eller terarie med god udluftning  :wink:  :wink:

Vimse

Indlæg af Vimse » 28. dec 2008 17:10

synes det er helt fint! :D Bare den kommer ud af buret og lege.
KH. Kathrine

liv

Indlæg af liv » 28. dec 2008 17:16

Vimse skrev:synes det er helt fint! :D Bare den kommer ud af buret og lege.
ja hvis den får en løbegård er er ude og løbe på sengen måske en hamster bold så duer det :wink: men jeg plejer at sige jo mere plads jo bedre :wink:

Meddie

Indlæg af Meddie » 28. dec 2008 17:30

liv skrev:jeg vil mene det er for småt men det er der maaaaaaaaaange meninger om!! :lol:  :lol: synes helst en guld skal gå i 80*40*40 eller mere :wink: fz et akvarie men net over eller terarie med god udluftning  :wink:  :wink:
Jeg foretrækker også større bure..
men har set mange som har været meget mindre!

Jeg ved ikke om dette evt. kunne inspirere dig lidt? ;)
Jeg har nemlig mine i sådan nogle bure her:
Vedhæftede filer
s5001668_110.jpg
skabsburet - hjemmelavet
s5001668_110.jpg (123.49 KiB) Vist 4779 gange
10xeyoy.jpg
et grabberbur
10xeyoy.jpg (140.69 KiB) Vist 4779 gange
~ Mvh. Mette og Clean

Spot

Indlæg af Spot » 28. dec 2008 17:31

det ser fint ud :D Men lige det mindste!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Ringling

Indlæg af Ringling » 28. dec 2008 17:59

Jeg har haft sådan et bur og var ikke tilfreds med det, så jeg solgte det igen.

Hjulet skramler imod plastikken i loftet, så det larmer ad H til  :x
Og hamsteren er rigtig svær at få fat i, hvis den gemmer sig, da åbningen sidder fortil og er ret lille.

Vil anbefale dig et gabber bur eller miniduna!  :D
Hilsen Lotte
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 28. dec 2008 17:59

liv skrev:
Vimse skrev:men jeg plejer at sige jo mere plads jo bedre :wink:
tja hvis den ikke har noget at lave på 80*40*40 ud over at gnave i en terrarie skinde og løbe i et hjul - så kan man altså lige så godt have den på 40*20 efter min mening :wink:  hvis ikke pladsen udnyttes så er pladsen fuldstændig ligemeget :wink:  et stort tomt bur er lige så kedeligt som et lille tomt bur :wink:

et bur som det der kan sagtens indrettes fint til en guldhamster efter min mening :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

liv

Indlæg af liv » 28. dec 2008 18:04

burrus skrev:
liv skrev:
Vimse skrev:men jeg plejer at sige jo mere plads jo bedre :wink:
tja hvis den ikke har noget at lave på 80*40*40 ud over at gnave i en terrarie skinde og løbe i et hjul - så kan man altså lige så godt have den på 40*20 efter min mening :wink:  hvis ikke pladsen udnyttes så er pladsen fuldstændig ligemeget :wink:  et stort tomt bur er lige så kedeligt som et lille tomt bur :wink:

et bur som det der kan sagtens indrettes fint til en guldhamster efter min mening :wink:
selvfølgelig men regner ikke med folk herinde fra køber et stort dyrt bur og lade det stå tomt :wink: men ja det kan sagtens men jeg synes nu stadig at det er for småt hvis den ikke får en løbegård og er ude hver dag :wink: men hver person har deres egen mening :wink:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 30. dec 2008 12:30

Jeg har to af de bure og de kan godt bruges. Jeg har ikke haft problemer med hjulene, som ellers har en god størrelse til en voksen guldhamster.

Der er bare lige et par ting, jeg har lagt mærke til:

Ikke alle hamstere er glade for at bo i dem. Det kan skyldes, at de er meget lave i forhold til andre bure. Altså ingen plads i højden. Hamsteren kan dog godt stå oprejst.

Nyankomne hamstere gemmer sig alt for meget i den indbyggede hule, så det kan være svært at få dem ud eller at komme til at snakke meget med dem. Det kan gøre det lidt besværligt at gøre hamsteren tam, men der valgte jeg så, at tage hele overdelen af og løfte hamsen ud.

Der er ikke de store indretningsmuligheder pga. højden.

Hamsterne har meget brug for at komme ud af det bur og løbe lidt rundt i løbegård eller lign.

Alt i alt lyder det mest negativt, men det behøver det ikke at være.
Har man en tam hamster, som gerne lader sig tage op af buret og som er vant til at komme ud og løbe hver dag og blive aktiveret, er det et rigtigt fint bur.  :wink:

Der er som sagt delte meninger om bure, men dette er altså mine erfaringer med netop det bur.  :)

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 30. dec 2008 12:59

Buret er ganske glimrende i størrelsen til såvel dværge som guldhamstere
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Låst