Egnet bur
Jeg foretrækker også større bure..liv skrev:jeg vil mene det er for småt men det er der maaaaaaaaaange meninger om!!:lol: synes helst en guld skal gå i 80*40*40 eller mere
fz et akvarie men net over eller terarie med god udluftning
![]()
men har set mange som har været meget mindre!
Jeg ved ikke om dette evt. kunne inspirere dig lidt?

Jeg har nemlig mine i sådan nogle bure her:
- Vedhæftede filer
-
- skabsburet - hjemmelavet
- s5001668_110.jpg (123.49 KiB) Vist 4779 gange
-
- et grabberbur
- 10xeyoy.jpg (140.69 KiB) Vist 4779 gange
~ Mvh. Mette og Clean
Jeg har haft sådan et bur og var ikke tilfreds med det, så jeg solgte det igen.
Hjulet skramler imod plastikken i loftet, så det larmer ad H til :x
Og hamsteren er rigtig svær at få fat i, hvis den gemmer sig, da åbningen sidder fortil og er ret lille.
Vil anbefale dig et gabber bur eller miniduna! :D
Hjulet skramler imod plastikken i loftet, så det larmer ad H til :x
Og hamsteren er rigtig svær at få fat i, hvis den gemmer sig, da åbningen sidder fortil og er ret lille.
Vil anbefale dig et gabber bur eller miniduna! :D
tja hvis den ikke har noget at lave på 80*40*40 ud over at gnave i en terrarie skinde og løbe i et hjul - så kan man altså lige så godt have den på 40*20 efter min meningliv skrev:Vimse skrev:men jeg plejer at sige jo mere plads jo bedre

et bur som det der kan sagtens indrettes fint til en guldhamster efter min mening

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
selvfølgelig men regner ikke med folk herinde fra køber et stort dyrt bur og lade det stå tomtburrus skrev:liv skrev:tja hvis den ikke har noget at lave på 80*40*40 ud over at gnave i en terrarie skinde og løbe i et hjul - så kan man altså lige så godt have den på 40*20 efter min meningVimse skrev:men jeg plejer at sige jo mere plads jo bedrehvis ikke pladsen udnyttes så er pladsen fuldstændig ligemeget
et stort tomt bur er lige så kedeligt som et lille tomt bur
![]()
et bur som det der kan sagtens indrettes fint til en guldhamster efter min mening

Jeg har to af de bure og de kan godt bruges. Jeg har ikke haft problemer med hjulene, som ellers har en god størrelse til en voksen guldhamster.
Der er bare lige et par ting, jeg har lagt mærke til:
Ikke alle hamstere er glade for at bo i dem. Det kan skyldes, at de er meget lave i forhold til andre bure. Altså ingen plads i højden. Hamsteren kan dog godt stå oprejst.
Nyankomne hamstere gemmer sig alt for meget i den indbyggede hule, så det kan være svært at få dem ud eller at komme til at snakke meget med dem. Det kan gøre det lidt besværligt at gøre hamsteren tam, men der valgte jeg så, at tage hele overdelen af og løfte hamsen ud.
Der er ikke de store indretningsmuligheder pga. højden.
Hamsterne har meget brug for at komme ud af det bur og løbe lidt rundt i løbegård eller lign.
Alt i alt lyder det mest negativt, men det behøver det ikke at være.
Har man en tam hamster, som gerne lader sig tage op af buret og som er vant til at komme ud og løbe hver dag og blive aktiveret, er det et rigtigt fint bur.
Der er som sagt delte meninger om bure, men dette er altså mine erfaringer med netop det bur. :)
Der er bare lige et par ting, jeg har lagt mærke til:
Ikke alle hamstere er glade for at bo i dem. Det kan skyldes, at de er meget lave i forhold til andre bure. Altså ingen plads i højden. Hamsteren kan dog godt stå oprejst.
Nyankomne hamstere gemmer sig alt for meget i den indbyggede hule, så det kan være svært at få dem ud eller at komme til at snakke meget med dem. Det kan gøre det lidt besværligt at gøre hamsteren tam, men der valgte jeg så, at tage hele overdelen af og løfte hamsen ud.
Der er ikke de store indretningsmuligheder pga. højden.
Hamsterne har meget brug for at komme ud af det bur og løbe lidt rundt i løbegård eller lign.
Alt i alt lyder det mest negativt, men det behøver det ikke at være.
Har man en tam hamster, som gerne lader sig tage op af buret og som er vant til at komme ud og løbe hver dag og blive aktiveret, er det et rigtigt fint bur.

Der er som sagt delte meninger om bure, men dette er altså mine erfaringer med netop det bur. :)
Buret er ganske glimrende i størrelsen til såvel dværge som guldhamstere
Næstformand i Dansk Hamster Forening - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.